Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kollegors moral.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-20, 04:49 #11
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by Jevesus@Dec 20 2003, 01:28
Ett tips är ju att du kan lägga ett dolt vattenmärke inuti bilden.

Exempel på bild med dold bild inuti: http://home.pacbell.net/mnk4ever/pics/hidd...ddenpicture.jpg

Markera bilden för att se den dolda bilden.

Här beskrivs hur det går till: http://forums.devshed.com/t83459/s.html
verkar lite småklurigt att skapa den där typen av "märkning" för bilderna.

dessutom finns ju ett antal nackdelar med den där sortens märkning.
- den "riktiga" bildens kvalité blir försämrad.
- det fungerar bara (främst) i internetexplorer/windows
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-20, 05:21 #12
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Jag är inte alls duktig på Photoshop, men man kan väl göra macron i det så man slipper göra allt själv varje gång? Överlämnar förklaring till nån som är duktigare...
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-20, 14:37 #13
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Jag är inte alls duktig på Photoshop, men man kan väl göra macron i det så man slipper göra allt själv varje gång? Överlämnar förklaring till nån som är duktigare...
Visst går det "spela in" macron i Photoshop men i mitt fall som aldrig är nöjd innan bilden jag håller på med är 100%-igt perfekt så spricker det, jag sitter ofta och vrider och vänder 0,2% och ställer in nivåerna o.s.v.

Hela proceduren som jag har med bilderna är ok och egentligen skall jag väl inte behöva hålla på och trixa med en massa extra grejer för att konkurrenterna skall ge tusan i mina bilder och texter.

Jo jag vet att man får räkna med att får sina grejer rippade och det är just det jag retar mig på. Att jag sitter och jobbar timtal och sen kommer nån och lägger ner en kvart och snor alltihop. I synnerhet när jag har frågat banditerna tidigare om dom vill vara med och dela på jobbet.

Dax att börja skanna igen, skall ut med 15 VHS nyheter idag, får väl se vilka andra som också har ute dom filmerna halvtimmen efter...

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-10, 23:20 #14
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
efa efa är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 304
Citat:
Originally posted by Silon@Dec 20 2003, 01:08
Citat:
Kan du inte polisanmäla dom för detta?
Japp.. de bryter mot lagen om upphovsrätt.
Om de använder en bild som någon annan skannat in? Möjligen har den ursprungliga rättsinnehavaren något att anmärka på, men den inskannade bilden får inget eget skydd.
efa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-11, 01:03 #15
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Hur gick det med dina kollegors dåliga moral Lastbryggan, och fick du till något stämplings-script?
Kan ju vara intressant att se om det ledde till framgång
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-11, 03:45 #16
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 201
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 201
Citat:
Originally posted by lunne82@Dec 20 2003, 03:21
Jag är inte alls duktig på Photoshop, men man kan väl göra macron i det så man slipper göra allt själv varje gång? Överlämnar förklaring till nån som är duktigare...
SNÄLLA! Är det ngn som kan/hinner förklara på ett enkelt sätt hur man lägger in ett text Makro i Photoshop? Förstår dessvärre inte PS manual…
Det förmodar jag är en bra lösning om man vill jobba med varje enskild bild manuellt med varierande storlek och annat optiskt samt att placera logon på olika strategiska ställen så bilden blir ointressant för bildtjuvar ..
"En logga i hörnet" Jo det ser säkert snyggt ut, men är kanske inte svårt att trixa bort. Själv skrev jag © och URL under en unik produkt vi plåtat och lagt ut på vår hemsida. Då tog bildtjuven och skar bort namnet. Så nu har jag lärt mig att det är bäst att "förstöra" bilden med en tydlig hemsidehänvisning som ligger tydligt på det "begärliga" objektet. Har i copyright-infot förklarat att det ÄR OK använda våra bilder om de visar ©+URLEN och fotot intakt, och med krav att de anger källa som en klickbar länk till hemsidan.
Om jag vore Dig Mats "Lastbryggan" skulle jag stort, pampigt, tydligt och diagonalt över varje bild skriva ngt kul som o-CENCURERAT av lastbryggan.se, eller bara ©Lastbryggan.se
Eller ngn kort reklamparoll jämte Url. DÅ får Dina kollegor ngt att bita i, antingen får de slita med att ta bort Din reklam, eller så får de just göra reklam för Dig och samtidigt indirekt visa att de inte har eget material.
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-11, 04:09 #17
Marios avatar
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Mario Mario är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Marios avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 668
Citat:
Ursprungligen postat av mistress
Citat:
Ursprungligen postat av lunne82
Jag är inte alls duktig på Photoshop, men man kan väl göra macron i det så man slipper göra allt själv varje gång? Överlämnar förklaring till nån som är duktigare...
SNÄLLA! Är det ngn som kan/hinner förklara på ett enkelt sätt hur man lägger in ett text Makro i Photoshop? Förstår dessvärre inte PS manual…
Det förmodar jag är en bra lösning om man vill jobba med varje enskild bild manuellt med varierande storlek och annat optiskt samt att placera logon på olika strategiska ställen så bilden blir ointressant för bildtjuvar ..
"En logga i hörnet" Jo det ser säkert snyggt ut, men är kanske inte svårt att trixa bort. Själv skrev jag © och URL under en unik produkt vi plåtat och lagt ut på vår hemsida. Då tog bildtjuven och skar bort namnet. Så nu har jag lärt mig att det är bäst att "förstöra" bilden med en tydlig hemsidehänvisning som ligger tydligt på det "begärliga" objektet. Har i copyright-infot förklarat att det ÄR OK använda våra bilder om de visar ©+URLEN och fotot intakt, och med krav att de anger källa som en klickbar länk till hemsidan.
Om jag vore Dig Mats "Lastbryggan" skulle jag stort, pampigt, tydligt och diagonalt över varje bild skriva ngt kul som o-CENCURERAT av lastbryggan.se, eller bara ©Lastbryggan.se
Eller ngn kort reklamparoll jämte Url. DÅ får Dina kollegor ngt att bita i, antingen får de slita med att ta bort Din reklam, eller så får de just göra reklam för Dig och samtidigt indirekt visa att de inte har eget material.
Här har du en guide.

http://www.webdesignskolan.com/photoshop/a...ons/actions.htm
Mario är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-11, 18:15 #18
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 201
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 201
Toppen! Tusen-tack Mario för ett jattebra länktips. Ha en bra dag!
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017