Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Uppdrag granskning Yellow/Yreg

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-09, 13:16 #21
IceBears avatar
IceBear IceBear är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 17
IceBear IceBear är inte uppkopplad
Nykomling
IceBears avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 17
För att slippa säljsamtal kan man ju köpa en programmerbar nummerpresentatör typ www.nim.se, eller anmäla sig till NIX.
Jag har letat efter en manick som kan spärra inkommande samtal enligt en lista på nummer, men inte hittat någon sådan ännu.
IceBear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-09, 13:16 #22
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Du menar som bränsletillägg, sängtillägg och annat som andra bransher kör med?

Fast det är en bra produkt som flera skulle kunna ha nytta av...

@ icebear: NIX är för privatpersoner. Kör en asterisk så kan du ladda ner nummerserier som många TM firmor sitter på. Fast jag tror att det går snabbare att lyfta luren och säga "nej tack"
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-09, 13:25 #23
IceBears avatar
IceBear IceBear är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 17
IceBear IceBear är inte uppkopplad
Nykomling
IceBears avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 17
Jo, jag vet att NIX är för privata abonnemang. Men många småföretag har ju faktiskt privata abonnemang. Asterisk är ju lite överkurs för många som inte kan programmera en sån. Det får inte vara för invecklat
IceBear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-09, 13:37 #24
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Vågar man säga att 90-95% av Yregs kunder är missnöjda?
Det kan ju inte finnas många som är nöjda med resultatet..
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-09, 17:14 #25
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Hehe herregud.

Citat:
Du får välja hur många sökord du vill
Ja det får man väl endå?

Citat:
Du anmäler din sida till sökmotorer genom oss
Svårt? http://www.google.com/intl/sv/add_url.html
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-10, 11:25 #26
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Hur otroligt det än kan låta så finns det nog ganska många nöjda kunder hos Comitnet/Yreg/Yellow. Vi har haft kontakt med många som har avtal med dem och visst, många är missnöjda, men det är en hel del som säger sig vara helt nöjda och som dessutom tycker att priset är ganska humant.

Deras priser är ju egentligen inte särskilt höga, i mina ögon, men deras försäljningsmetodik är ju så oärlig att man mår dåligt.

Att sedan generalisera om säljare såsom gjorts i denna tråd tycker jag är att skjuta över målet. De som arbetar med försäljning hos oss ljuger aldrig för kunden och det tror jag man kan känna sig trygg för när det gäller merparten av alla säljare. Man skapar ingen god affärsrelation med lögner, vilket förmodligen är uppenbart för de allra flesta.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-10, 16:50 #27
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
För slippa säljsamtal, så börja med klippa samtalet tidigt. Kommer du i diskussion, säg att du inte är firmatecknare eller är beslutfattare.

Men det roligaste var väl när säljaren från Yreg påstog att dom betalade så mycket pengar till sökmoterna, därför skulle din sida komma högt upp.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-10, 17:43 #28
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by klein@Nov 10 2007, 17:50
För slippa säljsamtal, så börja med klippa samtalet tidigt. Kommer du i diskussion, säg att du inte är firmatecknare eller är beslutfattare.

Men det roligaste var väl när säljaren från Yreg påstog att dom betalade så mycket pengar till sökmoterna, därför skulle din sida komma högt upp.
Jag är inte helt säker på om det var YREG eller om jag blandar ihop det. Men jag vet att det skrivits nån artikel om företag där anställda utan teckningsrätt gjort liknande avtal.

Avtalet mellan beställaren och YREG (eller vilket bolag det nu var) var trots obehörigs beställning hållbart i tingsrätten. Det beställande företaget var istället tvungen att anmäla den anställde för urkundsförfalskning, men kom inte loss från avtalet.

Jag tror även att det finns nån artikel i nån av IDGs blaskor om detta där Svensk Handel styrker detta och trycker på att varje bolag tydligt måste deklarera för anställda vad de får göra och inte i bolagets namn.

Jag tror att det är mycket svårt att om en anställd utgett sig för att företräda (medveten eller ej) bolaget beställt en tjänst som sedan helt eller delvis genomförts...då är det nog svårt att juridiskt riva upp något avtal, speciellt företag som YREG som i allt dom säger lutar sig mot sitt avtal där allt ska finnas reglerat.

Jag tycker annars att det nu närmast är gulligt när nu YREG i sin pressrelease döpt om yrkesgruppen "sälj" till "kontaktvärdinnor"
Pressreleasen till svar mot Uppdrag Gransknings granskning

Vidare så har jag sällan sett någon så uppenbart fabricera ihop lögner som Anna Ahlstrand gör i intervjun.
jag har själv ansvarserfarenheter från organisationer med över 100 säljare - och att påstå att en säljstyrka på hundra gubbar genomför 5000 säljsamtal varje dag är så dumt så att det finns inte!! Att då stå upp och upprepa det hugger av all trovärdighet whatsoever för YREG..

Av 100 säljare är det med automatik minst 20% som av olika anledningar inte kan finnas på plats, sjukdom, utbildning, VAB, semester mm
Om du sedan har som mål att varje säljare skall göra 50 säljkontakter varje dag så stannar det trots allt på max hälften genomförda samtal.
men om antalet nya kunder som dom uppger i reportaget stämmer; 300 per vecka, så innebär det att var tionde samtal leder till beställning och det måste - det kan bara betyda att företagare måste bli mer vaksamma och ifrågasättande..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-10, 23:08 #29
TeamWinemaster TeamWinemaster är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 53
TeamWinemaster TeamWinemaster är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 53
Vilken patetisk pressrelease ifrån yreg, nu är det synd om dom! Hur många småföretagare har inte dom gjort ledsna under årens lopp själva utan no mercy!

Även om dom inte gör något olagligt och folk borde läsa igenom avtal bättre, så utnyttjar dom att många nystartade egenföretagare har dålig koll och låter sig luras.

Jag hoppas att det blir en fortsättning följer från SVT om granskningen av YREG.
TeamWinemaster är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-11, 04:37 #30
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Nov 10 2007, 18:43

Jag är inte helt säker på om det var YREG eller om jag blandar ihop det. Men jag vet att det skrivits nån artikel om företag där anställda utan teckningsrätt gjort liknande avtal.

Avtalet mellan beställaren och YREG (eller vilket bolag det nu var) var trots obehörigs beställning hållbart i tingsrätten. Det beställande företaget var istället tvungen att anmäla den anställde för urkundsförfalskning, men kom inte loss från avtalet.

Jag tror även att det finns nån artikel i nån av IDGs blaskor om detta där Svensk Handel styrker detta och trycker på att varje bolag tydligt måste deklarera för anställda vad de får göra och inte i bolagets namn.

Jag tror att det är mycket svårt att om en anställd utgett sig för att företräda (medveten eller ej) bolaget beställt en tjänst som sedan helt eller delvis genomförts...då är det nog svårt att juridiskt riva upp något avtal, speciellt företag som YREG som i allt dom säger lutar sig mot sitt avtal där allt ska finnas reglerat.

Jag tycker annars att det nu närmast är gulligt när nu YREG i sin pressrelease döpt om yrkesgruppen "sälj" till "kontaktvärdinnor"
Pressreleasen till svar mot Uppdrag Gransknings granskning

Vidare så har jag sällan sett någon så uppenbart fabricera ihop lögner som Anna Ahlstrand gör i intervjun.
jag har själv ansvarserfarenheter från organisationer med över 100 säljare - och att påstå att en säljstyrka på hundra gubbar genomför 5000 säljsamtal varje dag är så dumt så att det finns inte!! Att då stå upp och upprepa det hugger av all trovärdighet whatsoever för YREG..

Av 100 säljare är det med automatik minst 20% som av olika anledningar inte kan finnas på plats, sjukdom, utbildning, VAB, semester mm
Om du sedan har som mål att varje säljare skall göra 50 säljkontakter varje dag så stannar det trots allt på max hälften genomförda samtal.
men om antalet nya kunder som dom uppger i reportaget stämmer; 300 per vecka, så innebär det att var tionde samtal leder till beställning och det måste - det kan bara betyda att företagare måste bli mer vaksamma och ifrågasättande..
Det bästa är att ha en policey, alla telefonförsäljare är skurkar till motsatsen är bevisad. Jag hade en kund för några år sedan, som trodde på det där dösnacket om att dom skulle marknadsföra hennes företag innför andra. Hon trodde stenhård på det där skitsnacket och förståg inte att det bara var löstsäljsnack och hon skulle bli lurad på 500:- i mån för en lång tid framöver.

Bästa är att klippa alla säljsamtal, dels för att dom äter din tid, dels för du vet inte om du vill blir lurad. Förekommen ord som gratis eller 1 kr i erbjudade så blir du garanterat lurad.

Jag råkade fylla i ett kontaktformulär hos ett företag i Småland som sålde en svindyr och värdelös spam lösning, sedan brakade helvete loss.

Dom ringde stup i kvarten. Jag fick hota med en polisanmälan för trakassier om dom inte upphörde.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:13.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017