Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Altus i blåsväder (igen)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-20, 14:50 #31
Konst Konst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 46
Konst Konst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 46
Fick idag detta mail från Altus. Tilläggas bör väl att jag INTE registrerat min mailadress hos Altus.


"Kommentarer till medias rapportering om Altus AB

Hej,
Under den senaste månaden har artiklar i media belyst Altus AB och de arbetsmetoder vi tillämpar. Vidare har spekulationer förekommit gällande Altus ekonomi, antal anställda och framtid. Det är största betydelse för Altus att vårt förtroende mot våra kunder hålls oförändrat. Som en del i vårt arbete för att säkerställa detta förtroende, vill vi härmed framföra följande:

Altus AB´s utveckling 2005
Företaget har utvecklats i en snabb takt. Antalet anställda har från årsskiftet, då vi var 5 personer, ökat till att sysselsätta 20 fulltidsanställda.

Omsättningen beräknas till ca 12 miljoner. Vi vill poängtera att Altus AB är ett bolag fristående från och oberoende av externa parter, såväl som externt kapital. Vi ser mkt positivt på vår utveckling, spekulationer som förekommit är, ur vår synvinkel, endast ett ”hack” i en stadigt uppåtgående kurva.

Våra metoder för sökmarknadsföring
De metoder som Altus AB använder i arbetet för leverera tjänster innebär inte oetiska metoder som med branschtermer ofta beskrivs som ”cloaking”, ”doorway pages”, ”duplicate content” mm. Vi använder oss ej heller av så kallade länkfarmar. Våra länkstrategier innebär enbart länkar mellan leverantörer. Ingen av våra ca 2000 kunder har någonsin blivit utkastade ur sökmotorerna på grund av arbete som Altus AB utfört.

Vårt intresse är, som de flesta företags, kommersiellt.
Det kan inte nog understrykas hur självklart det är att Altus AB eller dess medarbetare aldrig arbetar för att våra kunder ska löpa någon som helst risk att lida skada på grund av det sätt vi arbetar. Vi vill också påtala att vi har flertalet medlemskap och certifieringar bl.a. Sempo, Google Adwords Professional, mm.

Vi har också inlett en TS-revidering (tidningsstatistik) som ett led i att stärka Altus varumärke och för att alltid ge våra kunder korrekt information. Detta blir en helt extern kontroll av våra tjänster. Mer om TS kan läsas på www.ts.se

Varning för oseriösa aktörer
Precis som i de flesta branscher, så finns det i vår bransch ett antal oseriösa aktörer, vissa utger sig till och med för att själva ringa från Google, vilket naturligtvis är fel. Vi vill härmed varna för dessa. Vi nämner dem inte vid namn, men vi vill ge er rådet till att läsa igenom Googles rekommendationer gällande val av leverantör för sökrelaterade tjänster. Se http://www.google.com/webmasters/seo.html för utförlig information.

Inför 2006
Enligt de flesta analytiker blir 2006 ett år då sökordsmarknadsföring återigen slår nya rekord. Altus AB tar nu sats inför 2006. Vårt närmaste, och mest betydelsefulla uppdrag blir att säkerställa marknadens tillit till våra tjänster och upprätthålla förtroende enligt uppsatta förväntningar.

Ett led i detta är vår After Market Group, som nyligen utökats med ytterligare en anställd. After Market arbetar med rapportering och kvalitetssäkring av våra tjänster. För det fall ni saknar rapportering eller har frågor ang. er tjänst hos oss, är ni välkomna att vända er till dem på 0480-780100 eller [email protected]. För det fall ytterligare frågor finns gällande ovanstående, står Altus AB´s ledning till förfogande. Annars vill vi bara önska er en God Jul!"
Konst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-20, 15:12 #32
creowebs avatar
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 588
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
creowebs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 588
Fick detta också, jag har heller inte angett min e-postadress till dom.
creoweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-20, 15:47 #33
Simples avatar
Simple Simple är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 76
Simple Simple är inte uppkopplad
Medlem
Simples avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 76
Vi fick det också och vi är dessutom konkurrent till dom.
Simple är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-20, 15:48 #34
Konst Konst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 46
Konst Konst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 46
"Ingen av våra ca 2000 kunder har någonsin blivit utkastade ur sökmotorerna på grund av arbete som Altus AB utfört."

Jag tror de "glömde" nämna att de själva har blivit utkastade.
Konst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-20, 15:54 #35
Simples avatar
Simple Simple är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 76
Simple Simple är inte uppkopplad
Medlem
Simples avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 76
Fast dom är ju faktiskt tillbaka nu, konstigt nog.
Simple är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-20, 17:15 #36
Nikke Lindqvists avatar
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Nikke Lindqvist Nikke Lindqvist är inte uppkopplad
Medlem
Nikke Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 202
Vilket mail!

Knappast ens en halv pudel. Snarare mer bränsle till brasan.

Nej, men mängder av dolda länkar till otroligt spammiga länkfarmar.

Hålla på och tjata om duplicate content.... nä, det är väl tur att de inte försämrar sajterna för kunderna åtminstone.
Nikke Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-20, 18:54 #37
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
De verkar ha hittat någon underlig lista att skicka ut det där till. Jag är visserligen kund (tills avtalet går ut i vår) så jag kan köpa att jag får informationen. Däremot har en samarbetspartner som aldrig haft med dem att göra också fått informationen.

Någon som kontaktat abuse på maileasy om detta utskick? Får väl anses vara spam, faktiskt.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-20, 19:47 #38
creowebs avatar
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 588
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
creowebs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 588
Nu måste vi också ta ibeakt att man får skicka nyhetsbrev/informationsbrev till AB företag, men inte enskilda.

Alltså, väldigt osäker på detta, men, någonstans påminns jag om att jag läst detta om detta någon annanstans.

Rätta mig gärna nu.
creoweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-20, 20:07 #39
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det beror ju på hur man ser på det hela. Enligt min definition är det spam; det är möjligt att det inte är olagligt, men det strider mot god sed.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-20, 20:47 #40
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Citat:
Företaget har utvecklats i en snabb takt. Antalet anställda har från årsskiftet, då vi var 5 personer, ökat till att sysselsätta 20 fulltidsanställda.
Citat:
Ett led i detta är vår After Market Group, som nyligen utökats med ytterligare en anställd. After Market arbetar med rapportering och kvalitetssäkring av våra tjänster.
Ok, 2 i Aftermarket kanske.
17 säljare
1 optimerare med en maximal optimeringstid på 10 minuter per kund. (fakta som vi fått "inside" information om.)

Seriöst, eller hur <_<
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017