Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-02, 22:07 #51
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Jag vet inte hur Bineros miljö ser ut, men det kan vara värt att testa SCP för filöverföringen. I de flesta operativsystem finns kommandot scp inbyggt och det tar formen:

scp /lokal/katalog/fil example.com:katalog/po/servern

För flera filer används r-flaggan:

scp -r /lokal/katalog/fil example.com:katalog/po/servern

Det finns säkerligen grafiska klienter också.
Till Windows finns i alla fall den grafiska klienten WinSCP som ska fungera bra.

Fördelen med SCP är att det går över SSH (som Binero erkar ha stöd för) så att man får en krypterad anslutning. I just det här fallet kan en annan eventuell fördel vara att det kanske funkar...
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 07:40 #52
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jag tycker det här är mycket oroande. Jag ligger inte på VonAnka, tack och lov, men oroar mig ändå för hur det ska gå framöver med Binero.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 08:20 #53
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Haha...underbart att människor går in och försvara Binero/Jonathan i det läget, speciellt eftersom det innebär att man helt missade ironin i mitt inlägg.

Jag förstår absolut skillnaden, men det är ju också så att läser man lite mellan raderna på vad JS säger, och ser på situationen på Binero, så tolkar jag det som att JS (marknad) är den som driver utvecklingen av nya tjänster och nya plattformar, men att genomförandet av dessa tjänster/plattformar av den tekniska avdelningen inte hänger med (vilket är en ganska vanlig situation på ett företag) och att Jonathan har gjort bedömningen (fel eller rätt låter jag andra bedöma) att kunderna hellre lever med löfte om förändringar och nya tekniska lösningar som fungerar halvdant, samtidigt som jag gissar att dom flesta kunder hade föredragit en stabil fungerande lösning på dagens, eller kanske till och med gårdagens tekniska lösningar.
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 10:50 #54
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Gummianka, du ska nog låta bli att försöka läsa mellan raderna. Din tolkning av vår situation är helt felaktig. Jag är inte den som förmedlar saker mellan raderna, snarare tvärtom. Om någon vill få korrekt och sanningsenlig information om Binero så är det bara att kontakta oss, alternativt följa utvecklingen av vårt företag i vår blogg.

Som vi har skrivit i bloggen, som jag hänvisade till tidigare, så har vi upplevt ett flertal problem med FreeBSD i VMware. Detta har orsakat de störningar/den seghet som ni har upplevt med VonAnka. Denna server, tillsammans med övriga FreeBSD-servrar hos oss, kommer att migreras till en Linux-server. Vi har kört Linux i VMware, med klart bättre prestanda och stabilitet, och vi är övertygade om att detta kommer lösa störningarna/segheten. VonAnka är förövrigt den första servern som vi kommer att migrera till Linux.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 10:56 #55
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jag tycker ändå det är konstigt att det är så mycket problem med VonAnka, särskilt eftersom den ursprungliga servern kastades ut. Rätta mig om jag minns fel men ska inte den nuvarande VonAnka egentligen bara vara en viritualiserad maskin som är exakt likadan som alla andra maskiner?

Känns mycket konstigt att det hela tiden är problem med VonAnka och även jag har reagerat på hur många förändringar/förbättringar Binero ämnar att genomföra. Dels är jag lite imponerad av drivkraften inom företaget men samtidigt ställer jag mig lite tveksam, jag ser hellre att mina sidor inte är nere några minuter varje dag än att Binero postar msnkonversationer i sin blogg.

Missuppfatta mig rätt, det tar säkert inte mer än några minuter att posta ett blogginlägg och någon kanske gjorde det på sin lunchrast. Även om det är intressant att följa ett företag som är "vänligt" så känns det lite oseriöst att sitta på forum och blogga när maskiner dör stup i kvarten.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 11:00 #56
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Fast information, vi vill väl att det fungerar...hur gör vi då ? Eller nu skiter jag i det för jag har flyttat, men inte ens det fungerar ju.....
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 14:18 #57
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag är relativt nöjd med Binero fortfarande men det är trist när problemen inte försvinner. Det är ändå ganska märkligt att det är samma server som krånglar fortfarande trots att den bytts ut. Då känns det inte som att det är programvaran som strular...
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 17:41 #58
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
OBS! Meddelande från Moderator:

Jag har snabbrensat tråden lite. Vi kan skippa personangreppen.

Om Jonathan inte är tekniker skadar det knappast att han lämnar information här.

Det är förövrigt inte bara Binero som haft problem med BSD under WMWare av vad jag hört från andra aktörer i branschen som gett sig på det. Varför inte läsa Ett virtuellt religionsbyte på Bineros blogg.

Problemet är också löst vad jag förstår av Bineros driftinformation. Mot bättre vetande avvaktar jag med att låsa tråden.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 18:57 #59
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Originally posted by htiawe@Sep 3 2008, 10:56
Jag tycker ändå det är konstigt att det är så mycket problem med VonAnka, särskilt eftersom den ursprungliga servern kastades ut. Rätta mig om jag minns fel men ska inte den nuvarande VonAnka egentligen bara vara en viritualiserad maskin som är exakt likadan som alla andra maskiner?
Det är väl inte så konstigt?
Om de hade problem innan kanske det berodde på en eller flera kunder som (miss)brukar server lite för hårt. Även om server blev virtualiserad så flyttades kunderna med (antar jag).
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-03, 19:16 #60
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Originally posted by jonasb76@Sep 3 2008, 17:57
Om de hade problem innan kanske det berodde på en eller flera kunder som (miss)brukar server lite för hårt. Även om server blev virtualiserad så flyttades kunderna med (antar jag).
Korrekt. Förutom tidigare hårdvaruproblem och nuvarande problem med kombinationen FreeBSD och VMware så har VonAnka även en del kunder som drar extremt mycket resurser. Servern kommer därför, förutom migreringen till Linux, att delas upp på flera servrar.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017