Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kontoattack mot Pirate Bay-advokat

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-15, 08:44 #71
crazzys avatar
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
crazzy crazzy är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
crazzys avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 1 089
Citat:
Originally posted by WebboT@May 15 2009, 06:42

Ett annat tips till dig Crazzy som du inte kommer undan.
Semestervikarie som tidningsbud. Du jobbar 03:00 - 06:00 så hinner du i god tid till skolan.
En del skolungdomar gör detta, har själv jobbat på en tidning så jag har sett detta.
Hur hade du tänkt dej att jag skulle hinna det? Jag kommer hem runt 18 på kvällen, gör ev. läxor, gör det jag ligger efter med och då är klockan runt 00-01, någon gång vill jag sova....

Tycker dock detta är ganska mycket OT.
crazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-15, 09:01 #72
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
Alltså vad är det för hjärntvätt ni håller på med?? pinsamt! låt crazzy ladda om han vill...
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-15, 09:43 #73
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
WebboT>> tyvärr har du ju fel där, vi har nästan 25% ungdomsarbetslöshet i Sverige, så tyvärr så är det inte så enkelt...
Jog tror inte heller att ALLA 25% arbetslösa ungdomar skulle kunna hitta ett sånt jobb som jag nämnde.
Men det skulle inte va några problem för hundratals kanske ett par tre tusen att ta jobb inom jordbruket under sommaren.
Problemet är att 99% av 16-17-18 åringar ALDRIG ens skulle tänka sig att sommarjobba som jordguggsplockare. Tänk dig själv, kliva upp kl. 04:00 och börja plocka mellan 05:00 till 12:00-13:00...och bli skitig om sina lena joystick-händer.
Själv tyckte jag det va kanon i den åldern. Hemma redan runt 12 på dagen, gratis jordgubbar och (på den tiden) bra pengar, runt 300kr/dag.
Ett annat tips till dig Crazzy som du inte kommer undan.
Semestervikarie som tidningsbud. Du jobbar 03:00 - 06:00 så hinner du i god tid till skolan.
En del skolungdomar gör detta, har själv jobbat på en tidning så jag har sett detta.
Exakt så. Sedan att jag i alla fall han tröttna kraftigt på jordgubbar under den perioden är ju en annan sak. :-P

Crazzy har rätt i att vi är offtopic, men det ena leder ju till det andra. Jag tror risken med tilltaget mot advokatbyrån tyvärr kan leda till strängare regler i stället för att man helt plötsligt släpper fildelningen fri på upphovsrättsskyddat material.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-15, 10:07 #74
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Jag tycker också det är ganska OT, och jag måste säga att jag ändå tycker att crazzy har iaf ett par meters försprång på många av sina likar som både kan och "vågar" diskutera saken utifrån sig själv, DET ska han ha cred för. Och det vi är inne på nu är ju faktiskt ganska traditionella tonårsfrågor, jag kan iaf inte låta bli..

Citat:
Originally posted by crazzy@May 15 2009, 08:44
Hur hade du tänkt dej att jag skulle hinna det? Jag kommer hem runt 18 på kvällen, gör ev. läxor, gör det jag ligger efter med och då är klockan runt 00-01, någon gång vill jag sova....
Tycker dock detta är ganska mycket OT.
Jo men vad är det som är unikt för dig menar du som gör att du har så lite tid över, inte kan jobba och att det därför är okej att du "fildelar" ? Se dig omkring, världen är full av ungdomar som hinner med såväl skola, extrajobb, idrottskarriärer....och vad det nu är, en del av dom här sakerna gör man för att man vill, och andra för att man måste, för dom allra flesta så är det det senare som kommer i första hand, just eftersom man...måste...för att köpa vad man vill ha, betala hyra, mat, busskort...det är ju dessutom dessa andra ungdomar som du "tävlar" emot när/om du söker jobb...

med risk för att låta jäääävligt gammal, men jag håller med WebboT om arbetets befrielse och välgörande krafter. På mitt första (egna, riktiga, under egen identitet sommarjobb hade jag turen att få jobba så mycket jag ville, vilket innebar att jag var där först av alla, och gick sist av alla, eftersom det tog 1,5 timme att åka buss/tunnelbana dit, så valde jag att cykla, dit och hem vilket förkortade restiden till ca. 1 timma, enkel resa. Jag hade dessutom turen att det var inom ett område som jag tyckte var jävligt intressant (jag gissar ungefär som om du skulle få jobba på..Google) vilket innebar att jag kunde införskaffa dom produkter dom sålde till kraftigt rabatterade priser...vilket i sin tur innebar att jag hade direkt erfarenhet av (ägde) produkter som inte ens lanserats i Sverige, vilket i sin tur gav mig fördelar när jag vidare sökte jobb relaterat till den branschen...

Som sagt, om du försöker se saker i ett större perspektiv (vilket säkert kan vara både tråkigt och jobbigt när man är 18)...tror du att vi skapar ett samhälle där du (och andra i din situation) får in/tjänar mer pengar, om ni själva väljer att inte betala några pengar...du säger ju själv om dom produkter vi har diskuterat (film, spel, musik..) att dom inte är värda dom pengar dom kostar, är inte din avsaknad av pengar bara en annan sida av samma mynt, någon som säger "du är inte värd mer pengar än såhär", och din lösning på det är att du fortsätter att agera på samma sätt, och sen vill du att staten ska gå in och fixa till det...eller ? Eller kanske dom företag som du "stjäl" från ? Varför anser du att du har rätt till en skälig lön om du inte är villig att bidra själv?

Det är väl kanske en fråga som man normalt inte ställer till en 18åring, men när det gäller just den här frågan så har ni ju själva satt nivån, ni har valt att säga att det handlar om integritet och samhällsnytta. Jag tror att ett problem med dagens generation, som ju precis som alla tidigare generationer, är mer upplyst än föregående, problemet nu tror jag är att man, delvis tack vare bl.a. Internet, tagit ett sånt jättehopp i den utvecklingen, vilket självklart är bra, MEN, man klarar så att säga inte av att placera in frågan, och sig själva, i ett större sammanhang, jag tycker också sekulariseringen är bra, men jag tycker den har skapat en....jag tycker inte den mest överhängande krisen vi har är ekonomisk, utan moralisk.

Den engelske författaren Samuel Johnson sa:

Citat:
"Integrity without knowledge is weak and useless, and knowledge without integrity is dangerous and dreadful."
vilket iofs är ett farligt citat i den här debatten, men jag tycker som sagt inte att det ÄR integritet att kräva rättigheter för sig själv på bekostnad av någon annan, att ta utan att ge...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 18:28 #75
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag delade själv ut tidningar under en tid på gymnasiet vilket bekostade en dator. Det är dock ganska tufft att köra just det jobbet samtidigt som man går ett "riktigt" program men det är bra betalt för den åldern. Förstår dock inte vad detta och typ tio andra inlägg här har med tråden att göra? Det handlar mest om åsikter om crazzys privatliv....
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-05-17, 18:44 #76
misters avatar
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 433
mister mister är inte uppkopplad
Flitig postare
misters avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 433
HAHAHAHH!
mister är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017