Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tagen på bar gärning...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-06, 20:17 #71
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Om fordran fastslås i tingsrätten måste den betalas. Om den inte betalas får man vända sig till kronofogden som i värsta fall får göra en utmätning. Finns inget att utmäta börjar det bli lite svårt...
Eftersom kreditfrågan gick igenom vid köpet så har han inkomst och inga betalningsanmärkningar.
Citat:
Mats har du kollat vem som är registrerad på adressen? Finns kanske bara 1 person?
Japp, det är mottagaren som är registrerad där, kreditkollen har gått igenom via Kreditor.
Citat:
Mats du skall ha mycket kred för att du dels orkar stå ut med sådana personer och sedan för att du förgyller våran tillvaro här
Stå ut med dom är inga problem, en del av jobbet och merparten av mina kunder sköter sig bra.
Fortsätter väl att förgylla vardagen lite mer i tråden för den som orkar läsa nedan.
Citat:
Själv tycker jag att du borde "proviserar honom" lite till, tror att betalningen kommer strax, iofs har väl du fått dina pengar i.om att Kreditor köpte upp fakturan
Vill ändå hålla en proffesionell profil när det diskuteras via mejl, han liksom jag har nog sparat hela konversationen och skulle det gå till tingsrätten kan det vara bra att hållt en låg/saklig profil från min sida.
Citat:
Hoppas på en inbjudan till denna föreställning
Tingsrätten har väl öppet för alla.
Citat:
Mats: Ni kan ju provköra dockan åt dom innan ni skickar tillbaka den?
Jonas, mejla mig din adress så kan du få äran att bli buksvåger med killen
Citat:
Finns kanske någon som hävdar att förpackningen redan var bruten när de fick den och att det måste vara någon på postkontoret som provat den...
Allt vi skickar är inplastat, dom produkterna som jag bryter plasten på när jag gör bilder eller om dom kommer utan plast så plastar vi in dom, alt. plomberar förpackningen.

Underbara Måndag... Inte nog med att det nästan var 300 ordrar att packa efter helgen, dessutom får man stå ut med alla jubelidioter och udda människor som ringer och mejlar. Inga mejl än så länge från vår vän med dockan men eftersom det verkar finnas intresse i hur min vardag ser ut så skall jag ge er "En vanlig dag på Lastbryggan".

Första samtalet för dagen var vid 08.30 när en herre ringde och pratade om att han och hans fru var på jakt efter vuxenblöjor för överviktiga kvinnor.

Vid 10 ringde en invandrare och ville ha fullständig beskrivning på hur fördröjnings-sprejer funkar, just invanrare är överrepresenterade vad det gäller köp av produkter för att fördröja utlösningen, få kraftigare stånd eller piller som gör så att ståndet håller längre. Problemet när dom har svårt för att göra sig förstådda är att man vet aldrig vad dom skall ha.

Direkt efter ringde en dam som undrade vad vi hade skickat för skit till hennes man, han har minsann aldrig varit inne på någon sån här sida och beställt nåt.

Vid lunch ringde en ilsken kille som undrade varför vi skickat 2 st stavar, han skulle ju bara ha en...
Då har du råkat komma åt köpknappen 2 ggr förklarade jag, men inte då, vi hade lurat honom...
Han mjuknade dock när jag erbjöd honom en frankerad returpåse att skicka tillbaka den i.

Vid 14-tiden fick jag ett mycket märkligt samtal från en kille som ville vara så anonym med sitt köp att han ville att vi skulle skicka filmen till posten på hans ort utan att behöva skriva hans namn på adresslappen. När jag förklarade att jag var tvungen att ha hans namn för att kunna skicka den så sa han ok. Ett krav var dock att jag kunde skicka den idag och att han hade den i morgon. När jag kom tillbaka till kontoret vid 16-tiden ringde han igen och sa att vi får inte skicka filmen eftersom han inte personligen kunde ta emot den i morgon. Lite sent nu när den redan är skickad sa jag. -Helvete också! hörde jag i andra änden, jaja, jag får väl låta bli att hämta den då så att tni får den i retur. Ja, det går bra sa jag och fyllde på med att då skickar vi en faktura för våra portoutlägg/hantering om 195kr.

Men som sagt, jag får mycket roliga och positiva samtal/mejl också.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-06, 21:22 #72
gsocs avatar
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 568
gsoc gsoc är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
gsocs avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 568
Mats, klockrent, fortsätt förgylla våra dagar med dina dagar
gsoc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-06, 22:05 #73
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Vad dina öron har hört genom åren vågar man kanske inte riktigt tänka på, hursomhelst menar jag såklart inte att du ska sänka dig i din nivå för att "provisera", utan mer precis som du har framfört dina åsikter hittills, för det är ju solklart att det retar gallfeber på dessa (2?) bröder att du håller så saklig och rutinmässig ton mot dom. Synd dock om det ska behöva gå till tingsrätt, det måste ju innebära mer kostnader för dig än förtjänsten på dockan hade inbringat? Men å andra sidan kanske det är värt kostnaden att markera för andra eventuella skojare hur man hanterar sånt här i sitt företag.

förbannat intressant läsning är det utan tvivel iallafall.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-06, 22:11 #74
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Synd dock om det ska behöva gå till tingsrätt, det måste ju innebära mer kostnader för dig än förtjänsten på dockan hade inbringat? Men å andra sidan kanske det är värt kostnaden att markera för andra eventuella skojare hur man hanterar sånt här i sitt företag.
Mig kommer det inte att kosta något eftersom jag kommer att vinna en eventell rättegång och då får ju bröderna även stå för mina kostnader i samband med rättegången... eller? Rätta mig om jag har fel.
Vet du hur mycket jag tjänar på en docka av denna kalibern? Massor

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-06, 22:39 #75
robbanfs avatar
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
robbanfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
Då det blir ett "småmål" (under ett halvt basbelopp tror jag) så står normalt var och en för sina egna kostnader.
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-06, 23:39 #76
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by Mats@Aug 6 2007, 20:17
Jonas, mejla mig din adress så kan du få äran att bli buksvåger med killen
// Mats
Före eller efter en sanerings firma har sanerat den??
Tror inte tjejerna blir så glada om man smittar dom med något skit ifrån dom 2...
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-07, 00:35 #77
Nimoores avatar
Nimoore Nimoore är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 110
Nimoore Nimoore är inte uppkopplad
Medlem
Nimoores avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 110
hehe...ja det märks att du har vanan inne när det gäller att ta kunder. Kan inte förstå hur "bröderna" orkar hålla på för dom är ju överbevisad och vill dom verkligen ta strid i tingsrätt och förudmjukas ännu mer för en sketen plastdocka??...pinsamt värre.
Trevlig läsning Mats, lycka till!
Nimoore är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-07, 01:45 #78
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
jag hörde någonstans att du måste över 18000kr för att det ska bli så att du går kostnadsfri ur det hela (förutsatt att du vinner, summan är jag inte säker på då jag inte har kontrollerat den) men du bör ju inte komma i närheten, så tyvärr skulle du nog få stå för kostnaden, men nu blir det väl isf kreditor som drar dom inför rätta? eller blir dragna inför rätta om nu bröderna väljer det.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-07, 01:54 #79
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jag tror bröderna lär dra sig ur det hela i sista sekund.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-07, 09:59 #80
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Ara Ara är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 1 956
Det här blir bara bättre och bättre
Ara är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017