Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Seat24 trackar inte lågprisflyg

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-18, 01:23 #11
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
clonixs avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
Haha!

Snacka om undvikande svar från Marléne... (Medvetet eller omedvetet)

Det handlar knappast om ifall någon tjänst fungerar eller inte?!?
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-18, 01:42 #12
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
robertsson gjorde det bästa han kunde ha gjort, han postade ett inlägg här så att fler inblandade kan få upp ögonen. Annars hade säkert fler missat det och hade isåfall inte kunnat kräva ersättning. Så hans val av sätt att förmedla informationen gagnar både användarna och Seat24, eftersom ni är så seriösa.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-18, 08:17 #13
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag köper faktist Marléne's svar. Fel kan hända.

MEN

Tradedoubler står som mellanhand. Tradedouber som garanti för transaktionen ska gå rätt till. Tradedoubler tar 30% av transaktionsvärdet för detta enorma jobb dom lägger ner. Då är väl det minsta man kan kräva att TD ska försöka håll nån koll på detta.

Jag var i kontakt med TD innan fredag kväll om detta. Men fick som vanligt ett undvikande svar. Trött som jag var på dessa ständigt återkommande unvikande svar från TD postade jag ett inlägg på WN.

Då ringer Ulrik på TD "Head of Consultancy" och påpekar att mitt postande på WN är onödigt!!!

Jag påpekar att TD ger ingen support så detta är enda sättet att få liv på TD. Han ber om ursäkt, ger mig sitt mobilnummer och säger att nästa gång det är nått problem så ska jag ringa honom direkt så ser han till att problemet blir löst!

24 timmar senare mailar han mig "Ring Seat24".

Frågor som uppstår är
* Varför tog inte TD upp problemet vid första kontakten utan efter att jag postat på WN, Marléne skriver själv att hon blev kontaktad på fredag kväll?
* Varför ger TD ingen support? Varför tar man 30% extra om man varken kan garantera att transaktionen går rätt till eller att affiliates får support?
* Varför lovar "Head of Consultancy" personligen se till att problem blir lösta och därefter mailar mig "Ring Seta24"? Visst kan jag ringa runt och lösa detta problem åt Seat24/TD, men kommer TD ge mig 30% extra ersättning eftersom jag löst problemt åt dom?
* Förutom dessa 30% så säljer TD på annonsörerna konsulttimmar á 1000 kr för nått helt edefinerat jobb. Om annonsören inte köper dessa timmar får annonsören ännu mindre hjälp/support från TD. Kan inte annonsörerna och affiliates kräva att få hjälp/support från TD även om annonsören tackat nej till att köpa dessa värdelösa konsulttimmar? Borde inte TD's 30% täcka dessa kostnader?
* När kommer TD ha en fungerande support, som förutom svaret "Vi tittar på det och återkommer", verkligen tar tag i och löser problem?
* Beror TD's obefintiliga intresse i att lösa detta problem på att Marléne inte köpt några konsulttimmar av TD denna månad?

(Den sista punkten var egentligen ingen en fråga utan ett konstaterande)
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-18, 09:36 #14
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nu är inte jag någon stor affiliate till Seat24 men upplever att TD gärna springer annonsörernas ärenden även om de är medvetna om att det finns problem och skiter i sina affiliates. Jag tycker att TD:s ansvar är att kolla att allt går rätt till och föra sina affiliates talan på ett bra sätt.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-18, 11:03 #15
marléne Wallberg marléne Wallberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2
marléne Wallberg marléne Wallberg är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2
Jag svarar inte undvikande. Eftersom jag inte har något svar att ge än kan jag inte annat än svara så som jag gjorde.

Våra tekniker måste undersöka detta klart och se om det är något fel. Skulle det vara något fel i vår ända så ska vi självklart rätta till detta. Vi har definitivt inget att vinna på att inte betala våra affiliates. De är viktiga och värdefulla partners till oss.

Självklart tycker jag det är bra att Mikael Robertsson uppmärksammat att han har frågetecken runt vår lågprisfunktion. Jag hade bara önskat att han hade kontaktat mig direkt så kanske vi hade haft en lösning på detta redan nu. Men jag förstår Mikael också och Mikael har rätt, vi har inte betalat konsulttimmar.

När jag pratade med Ulrik så bad jag honom hälsa till Mikael att ta kontakt med mig på måndag. Eftersom jag precis skulle sätta mig på ett flyg så var det svårt för mig att hinna ringa.

Jag återkommer i detta ärende till dig, Mikael.

Mvh
Marléne Wallberg
Seat24
marléne Wallberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-18, 13:37 #16
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jag tycker det är lite illa agerat av TD, att poängtera för robertsson att hans meddelande var onödigt. Det är så klassiskt för vissa företag som inte riktigt har koll på sin organisation.

Undrar hur många som missat ersättning för Seat24 men som inte upptäckt det?
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 10:08 #17
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
Inte Robertsson jobb att sparka på Seat24, utan TD's!

Sen handlar det väl inte om någon tjänst som ligger nere utan att de inte betalar vad de skrivit i programbeskrivningen.
De borde skrivt "OBS! Ersättning utgår EJ för bokningar av lågprisflyg".

Rätta mig om jag har fel men så läste jag Robertsson's första inlägg.

/Thomas THL
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 11:31 #18
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
THL: Läs hela tråden innan du skriver. Seat24 har haft tekniska problem.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 11:41 #19
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Fast jag tolkar Robertssons inlägg som THL gör. Svaret från Seat24 antyder ju att det kan vara ett tekniskt problem som är anledningen till situationen, men det framgår ju inte helt tydligt...

Det verkar mer som man efter omstarten med lågprisflyg har låtit bli, medvetet eller omedvetet, att betala provision för dessa resor.

Det är min tolkning efter att, åter igen, läst hela tråden.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-19, 13:02 #20
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Nu har ju ingen insikt i de specifika system som diskuteras, men väl av liknande system och det är fullt möjligt att det hela beror på en miss där rapporteringen av lågprisbokningar inte rapporteras till TD.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017