Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-03, 21:18 #361
jstenbeck jstenbeck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 139
jstenbeck jstenbeck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 139
En fråga till. Någon här som har fått någon provision från Tre efter de har fyllt på sin pre-payment balans igen?
jstenbeck är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-17, 12:54 #362
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Citat:
Ursprungligen postat av TradeDoubler
Citat:
Originally posted by -alltinggratis@Nov 20 2007, 13:45
Citat:
Originally posted by -TradeDoubler@Nov 20 2007, 10:57
Citat:
Ursprungligen postat av alltinggratis
Vad hände med utbetalningarna från affiliateprogrammet PAF.se, då det stängdes 3-e september?
Vi håller på att lägga upp en avbetalningsplan med dem och målet är att alla ska få betalt i slutändan. Men detta är inget som vi ännu kan garantera.

Men detta syns alltså inte under "I rätt utbetalningsperiod men ej betalda fakturor av företaget".
Jag skulle vilja kolla upp hur mycket av ersättningen för det stängda programmet PAF.se som jag inte har fått utbetalt.

Om vi får in alla pengar för PAF’s affiliate program så kommer all ersättning att sättas tillbaka i era konton och statistiken vara fullt synlig. Detta är alltså ingenting som har försvunnit och kommer att redovisas till er om vi får betalt.

Hälsningar,
TradeDoubler
Har nästan gått 2 år nu. Jag kräver att ni skriver tydligt här på WN hur mycket pengar ni har fått in hittills i procent (ni har tidigare skrivit att ni hade fått en del av dessa pengar) samt vad ni gör för att få in resterande. Samt meddelar mig (e-posta via WN) hur mycket av ersättningen för det stängda programmet PAF.se som jag inte har fått utbetalt.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-17, 12:56 #363
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Moment Marketing som var mellanhanden finns fortfarande, vad jag kan se http://www.allabolag.se/5566741202
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-19, 17:41 #364
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej Timofey,

Vi kommer att kontakta dig personligen med ytterligare information kring din utbetalning.

TradeDoubler har idag även publicerat en ny kommunikationspolicy på http://digipedia.se/

Vänliga hälsningar,
Yonathan Werede
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-20, 17:42 #365
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej!

Det har varit mycket diskussioner om TradeDoublers agerande runt utbetalningar till affiliates. Vi har lyssnat på er kritik och vill verkligen försöka förklara hur vi behandlar dessa ärenden.

Läs om detta på vår blogg: http://digipedia.se/2009/hett-amne-utbetal...ill-affiliates/

Vänligen/

Caroline Wänström
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-21, 18:36 #366
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
http://digipedia.se/2009/hett-amne-utbetal...ill-affiliates/
Citat:
Hett ämne - utbetalningar till affiliates

Svar till alla affiliates som är missnöjda med TradeDoublers agerande när det gäller utbetalningar av ersättningar

Av Åsa Lundell, Account Director (kundteamschef)s634429229_220303_4034

Det pågår just nu en diskussion i flera fora där det ställs frågor om Tradedoublers agerande när det gäller kunders betalning av fakturor och utbetalningar till affiliates. Som Philip skriver i ett tidigare inlägg så kommenterar vi inte enskilda kunder med hänsyn till alla de olika intressenter som TradeDoubler har, men vi vill gärna försöka förklara hur TradeDoubler agerar och försöker ta till vara affiliates intressen.

1. Enligt de avtal vi har tar vi inte kreditrisken för ersättningar till affiliates, utan det är kunderna som enligt våra avtal är ansvariga för betalningar till affiliates. Vad vi känner till är det heller ingen av våra konkurrenter som gör detta, utan det är branschstandard att kunderna tar det ansvaret. Vi har alltså inte möjlighet att göra utbetalningar till affiliates innan vi har fått betalt från kunden. När vi fått betalt betalar vi direkt ut till affiliates vid nästa betalningstillfälle.

2. De flesta av våra kunder (många av Sveriges största varumärken och onlineaktörer) betalar sina fakturor i tid och är precis som TradeDoubler ytterst måna om att göra rätt för sig och behandla affiliates på ett professionellt sätt. Det finns dock kunder som får problem med sin ekonomi och börjar släpa efter med fakturor eller vill sänka sina kostnader för affiliatemarknadsföring. Vissa mindre nogräknade kunder försöker då hitta felaktigheter i TradeDoublers agerande för att slippa betala fakturorna eller sänka sina kostnader.

3. I de fall där TradeDoubler bedömer att en annonsör kan komma att få svårt att betala sina fakturor för att bolaget är på obestånd eller haft försenade fakturor en tid, så försöker vi hitta bästa möjliga lösning för att rädda så mycket intäkter som möjligt till affiliates. Ledningen i Sverige och vår chefsjurist förhandlar med kund för att nå en uppgörelse som ger affiliates så mycket som möjligt av de ersättningar de har rätt till. Vi har exempel på kunder som velat stänga av alla affiliates omedelbart för att minska sina kostnader, vi har andra exempel där kunden velat sätta alla ersättningar till noll (0!) omedelbart för att slippa betala ut pengar för det resultat som affiliates driver och ytterligare exempel där kunder uttryckligen sagt att de inte kommer att betala en enda faktura till från TradeDoubler. Detta är en process med förhandlingar och vi kan inte gå ut med information om kundens agerande till affiliates eftersom det skulle vara helt emot vår policy. Men vi gör verkligen allt för att hitta en uppgörelse som istället för 0% av ersättningarna kanske blir 50, 75 eller 90% åtminstone.

4. De flesta av våra kunder är som sagt oerhört måna om sina affiliates och ovanstående exempel på agerande är undantagsfall, men det är självklart tråkigt både för TradeDoubler och för affiliates.

5. Vi vill ha våra affiliates förtroende! Vi vill därför bjuda in alla affiliates till ett öppet möte här på TradeDoblers kontor på Sveavägen 20 i Stockholm där ni har möjlighet att vädra alla era åsikter och få svar på alla frågor från ledningen i Sverige och vårt affiliateteam.
Med hopp om ett gott samarbete framöver och tveka inte att höra av er till oss!

Välkomna till oss på Sveavägen 20, 7 tr nästa fredag 28/8 efter 14. Fråga efter Åsa Lundell, David Mühle, Caroline Wänström eller Kristian Nordefors i receptionen!
Ok, jag sammanfattar och översätter:

1.) Det är annonsören som har ansvaret för att betalning sker till TD enligt avtal mellan TD och annonsör. Om annonsören ej betalar TD så utgår ingen ersättning till publicisten.
2.) Om en annonsör ej följer ingånget avtal så förhandlar TD fram en godtagbar ersättningsnivå till publicisten.
3.) TD informerar ej publicisten om annonsörens ovilja/oförmåga att betala avtalad ersättningsnivå eftersom det strider mot TD:s policy.
4.) TD förhandlar fram alternativa ersättningsnivåer tillsammans med annonsören som TD bedömer vara rimliga i de fall annonsören ej kan/vill betala avtalad ersättningsnivå.
5.) TD förbehåller sig rätten att förhandla och avgöra vilken procentsats som TD anser vara en godtagbar ersättningsnivå som ersätter tidigare ingångna avtal mellan TD-annonsör-publicist.
6.) TD förhandlar med annonsören utan publicistens vetskap/medverkan och ingår nya ersättningsavtal i efterhand som publicisten skall acceptera eftersom TD anser att det är bättre än 0% av avtalad ersättningsnivå.

-Är det korrekt uppfattat?
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-21, 18:41 #367
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Kanske dags att börja annonsera hos TD, sedan vägra betala för att det är för dyrt/jag vill inte och i efterhand förhandla fram att jag ska betala 5%
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-26, 13:00 #368
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Eftersom det tar 6-8 veckor att få ett svar via er support (Jo det GÖR det och har gjort det under det senaste halvåret, de senaste 11 gånger jag provat!) Jag GER NU UPP att i fortsätta maila er och frågar istället här. Har ni skickat den skriftliga bekräftelse Mobillån säger sig måste ha av er innan de kan betala fakturan så vi kan få betalt innan jul?
Princess Le är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-31, 21:49 #369
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 393
Är det någon som driver trafik mot Telenors svenska program som kan verifiera att något avslut kommit sista veckorna? Börjar närma mig 500 UV:s utan konvertering nu, väldigt konstigt.
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-01, 13:44 #370
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 336
radioaktivitet radioaktivitet är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 336
Bokus verkar inte ha betalt sina prepayment-fakturor. Men borde man inte kunna se statistiken för perioden ändå?

Jag känner mig ganska orolig för de pengar som jag tjänar in just nu eftersom 1) jag vet inte hur mycket det är 2) jag vet inte om det ö.h.t. registreras

Kanske borde jag ta bort Bokus helt tills saken är löst? Hur gör ni med partners som inte betalar?
radioaktivitet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017