Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tanke om pagerank

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-21, 17:00 #1
DeSotos avatar
DeSoto DeSoto är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 323
DeSoto DeSoto är inte uppkopplad
Flitig postare
DeSotos avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 323
Min första tråd på WN, lite pirrigt.

Iaf, jag har lärt mig att man ska variera innehållet på sina sidor så mycket som möjligt för att Google inte ska anse att det är duplicate content, vilket verkar vara en vedertagen sanning.

Min interna länkar ser ut så här (med hjälp av mod_rewrite):
/mapp/
och
/mapp/undermapp/

Jag har nyligen fått 3 i PR, och har det på alla sidor förutom två som fortfarande har noll (de lades upp ganska nyligen, och de har /mapp/ båda två). Det jag tycker är märkligt är att när jag söker på site:minsida.com på Google, så får jag bara de länkar med /mapp/, och inte de med /mapp/undermapp/. Trycker jag på "liknande sidor", så får jag fram alla undermappar. Då tycker jag det är märkligt att dessa har 3 i PR, dvs samma PR som förstasidan. Har även märkt att jag har fler besök från Google till dessa undermappar, än till förstasidan, eller de med bara /mapp/. Kan det ha ett samband att de har lika högt PR för att de får trafik trots att de räknas som liknande innehåll? Kan även säga att jag inte har någon inlänk än.
DeSoto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017