Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domainz.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-12, 13:23 #101
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
En fråga när det gäller tjänsten. Är domänerna public, eller har man valet att göra dom helt dolda? Alltså, jag vet att jag läste ngt om förslag där det handlade om ngn bevakningslista/snap och då vill man ju givetvis inte att man ska skylta med sina domäner som kanske man missar att förnya.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-31, 20:17 #102
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Hej gott folk, vet inte varför inte WN skickar ut email alerts till mig längre, men jag får dom aldrig.. trotts att jag prenumererar på denna tråd, samt flera andra.

Hursomhelst,

Citat:
Av: Jonas
Fredrik > Jag har funderat länge nu på att registrera mig, trots detta så är jag en rejäl fegis
Detta beror främst på avtalsbiten, eftersom det inte är något avtal skrivet så vet man inte vad som komma skall.

Om jag registrerar mig nu, då binder jag inte upp mig på något när tjänsten lanseras skarpt? Jag vet att du sagt att den skall vara reklamfinansierad, men det är ingen garanti.
Jonas jag förstår din oro, jag har själv gått på ett par landminor, men du har min personliga garanti om att vi inte binder dig till något som helst, även om den inte betyder så mycket när du inte känner mig personligen.

Ang inkomstmodellen så kommer vi att köra reklam, och några premiumtjänster som fe.x sms varningar., också eventuellt viss data i premiumkonto. MEN vi binder aldrig upp någon mot en kommande faktura, vi kommer att köra förskottsbetalning på alla tjänster som kunden vill nyttja. D.vs du betalar, får ta del av tjänsten. När din betalda period har löpt upp, eller uppsparade kredit är förbrukad, så tappar du helt enkelt premium funktionen, men kommer då att vara fri att skaffa den igen såklart. med andra ord, så kan du aldrig bli skyldig oss pengar. Vi tror på vår tjänst, och ser inga behov av att lura våra kunder in i lömska avtal. Om du vill så kan jag naturligtvis skapa ett demo konto åt dig.
[/QUOTE]


Citat:
Av: AnOnYmUs
En fråga när det gäller tjänsten. Är domänerna public, eller har man valet att göra dom helt dolda? Alltså, jag vet att jag läste ngt om förslag där det handlade om ngn bevakningslista/snap och då vill man ju givetvis inte att man ska skylta med sina domäner som kanske man missar att förnya.
Ingenting är public per idag, den domänlista du skapar är 100% privat för ditt konto.
Vi kommer längre fram att tillåta våra användare att skapa en profil, som du lätt kan presentera de domäner du vill på. Dock så presenterar vi naturligtvis inte själva whois-infon på den sidan. Och jag påpekar igen att profil biten blir isf något man själv skapar, och de domäner man vill ska synas, måste man aktivt välja.

Vi släpper en ny version nu den 9:e November, i kommande version efter det så kommer vi att komma med 2 nya domänlistor, en för bevakning av domäner som man är intresserade av, men som är upptagna per idag. För detta så hoppas vi att kunna finna en snapback partner att samarbeta med. Vi har pratat löst med några st.

Den andra listan blir för reklambyråer, seo företag, webbhotell och liknande, för dem som administrerar domäner åt kund.
Denna lista ska se ut som den vanliga, bara det att den kommer med sorterings alternativ, så att varje domän man lägger in, kan tilldelas en kund. Och visningen visas då sorterad på kund, där man väljer kund med en liten dropdown i toppen av domänlistan.

Vi hoppas också att vi ska lyckas få till en grupperings funktion till den versionen, så att man själv kan skapa grupper i sina listor.

Men först vill vi att ni tar en titt på den versionen vi släpper nu den 9:e, den kommer att innehålla flera godsaker
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-20, 16:56 #103
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Jag har samma problem som dannegrun med att det visas fel registrar, även om jag uppdaterar domänen. Tar jag bort den och lägger till den på nytt blir det rätt, men då blir istället kontakt-ID tomt.

Går det inte längre att massuppdatera flera domäner, btw?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-21, 00:37 #104
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Hej Anders, det stämmer ang whois datan, den visar fel vid manual update, det är något vi har åtgärdat till nästa version, vi har slipat mycket på whoisen, och presentationen.

Massuppdatering i den formen att du kan välja flera och sen uppdatera har vi aldrig haft tillgängligt, men det är också något som kommer snart.

Domainz.se börjar att ta sig och bli något stadigt, men det är fortfarande en öppen beta, därav prioriterar vi mycket bakgrundssaker och har tagit det estetiska lite på is.

Jag kan gladeligen berätta att det kommer snart att komma en helt ny design med, en som är mer applikations liknande, och mindre "hemside" stuk

I den senaste månaden har vi också jobbat mycket med att flytta över all gammal kod till en MVC struktur, vilket kräver endel omkodning och förbättrintgar.

Jag räknar med att en full version d.vs 1.0 lär komma ut runt sommaren. Och Domainz.se - pro/premium versioner någon gång efter det.

Jag vill också påpeka eftersom vi inte har något avtal på plats att grundtjänsten kommer alltid att vara gratis. Detta för att göra de nuvarande medlemmarna trygga på att deras nuvarande medlemskap inte blir en blivande kostand.

De som har loggat in till och från i det senaste har även sett att vi har fått mycket extra på plats.

Såsom:
Favicon i domänlistan,
Email varningar för domäner som håller på att gå ut,
Mer detaljerad statistik iform av Backlinks och Indexerade sidor från flertalet sökmotorer.
Mer detaljerad Pagerank
API mot Sedo (finns domänen i sedo så hämtar vi status & info från den)
API mot Google Analytics, om du verifierar din domän i domainz genom att ladda upp en txt-hash-tag till root på din domän och ger oss read-access på kontot, så kan du enkelt se dina viktigaste analytics stats direkt i domainz. (Detta kommer att utbyggas så snart som möjligt med mer grafiska element)
Exportering till Ical/Outlook kalender, detta gör att domänerna sprids ut med expiration-date som key i din kalender, så att du får en överblick över kommande kostnader. Vi kommer här med alarmfunktion med, så att man automatiskt kan få visuell och ljud varning direkt i sin kalender i god tid före en domän håller på att gå ut.
VI har även lagt till stöd för ett stort antal nya TLD:er Komplett lista på alla TLD:er vi stödjer kommer inom kort.

Detta är bara några av alla ting vi har fixat i det senaste, mycket mer är tgjort, och en mer fullständig redogörelse kommer när vi har uppdaterat till nästa version.


Domainz.se har nu ca 300 medlemmar och bevakar straxt under 4000 domäner.


Vi har även startat en mindre systersida till Domainz.se, på OmDomaner.se, omdomaner.se är en blogg som avhandlar domäner, köp & sälj, marknadsföring och SEO. Vi kan gärna ta en liten feedback på detta med, även om det bara ær ett sidospår.

Vänligen,
Fredrik Näs Mathias Amnell och Robert Lord.

Senast redigerad av Marcus den 2010-01-24 klockan 13:51
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-24, 00:24 #105
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Ser fram emot det, skitbra tjänst!
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-05, 01:09 #106
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Kan man exportera sina domäner till csv eller något liknande?

Btw, det här felet med registrar verkar ändrat, men nu får jag IIS oavsett vem som är registrar för domänen.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-05, 10:04 #107
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Hm det var lite knepigt, för såvitt jag vet, så har vi ännu inte ändrat något med registrar/owner variablerna. Jag ska se närmare på detta.

Tyvärr ingen CSV export än, vi jobbar just nu på att integrera domainz med en social platform, och fixar buggar.

Eventuellt kommer vi att se på att ta in någon till/ hyra in någon för att bygga moduler.


Vänligen,
Fredrik Näs
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-05, 11:50 #108
JLEs avatar
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
JLEs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
Grymt! Jag gillar Domainz.se och skulle gärna betala några kronor för tjänsten.
JLE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-05, 12:05 #109
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Hej Jonas, tack för fina ord, det värmer att höra!

Domainz kommer på sikt att komma i en betalversion med i olika steg beroende på hur många domäner man har, Den kommer att innehålla mer utvecklade funktioner och statistik, samt X-antal sms-rapporter när de egen-valda extra viktiga domänerna närmar sig utgång. Men jag vill också understryka att grundfunktioner som whois och bevakning/email utskick med status kommer alltid att vara gratis.

Som jag skrev ovan så hoppas jag att vi inom kort ska kunna utöka med fler kompetenta utvecklare & designers. Ta gärna kontakt om du/ni känner att ni kan bidra med någonting. Det är viktigt att kunna koda korrekt och vara noggrann. PhpOO, mysql och ajax/flash, det är viktigt att man besitter djup kunskap inom en eller flera av dessa kunskapsområden. Även att behärska SVN & Trac.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-23, 20:14 #110
JLEs avatar
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
JLEs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
Feature request:

Få larm om whois-informationen ändras eller om namnservrar ändras!
JLE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017