Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Googlesökning och antal träffar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-10, 08:34 #1
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Hej! Jag har nyligen via NW upptäckt vad poängen är med att ligga högt på Googles lista men jag är fortfarande lite dåligt påläst om hur det funkar så jag hoppas att ni kan bidra med något till min kunskap.

Jag har en linkdumpsajt knarka.com och enligt vå statistik så är det "väldigt" många vanliga hemsidor som länkar till oss men även bloghemsidor, linkdumpsidor, forum och gästböcker. Ändå när man söker på google om vilka och hur många hemsidor som länkar till oss så kommer det upp endast 7 hemsidor.

Några länkar rakt till knarka.com/ medan dom flesta länkar till vår "länk-sida" där vi förmedlar en sida. vet inte om ni fattar så här kommer ett ex på hur en länkadress kan se ut:
knarka.com/php/go_link.php?id=1618&hash=1c1b3391

Varför kommer inte dom länkingarna till inte med på google?
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-10, 09:10 #2
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 399
gabriel gabriel är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 399
Citat:
Originally posted by Saint@Dec 10 2004, 08:34
Hej! Jag har nyligen via NW upptäckt vad poängen är med att ligga högt på Googles lista men jag är fortfarande lite dåligt påläst om hur det funkar så jag hoppas att ni kan bidra med något till min kunskap.

Jag har en linkdumpsajt knarka.com och enligt vå statistik så är det "väldigt" många vanliga hemsidor som länkar till oss men även bloghemsidor, linkdumpsidor, forum och gästböcker. Ändå när man söker på google om vilka och hur många hemsidor som länkar till oss så kommer det upp endast 7 hemsidor.

Några länkar rakt till knarka.com/ medan dom flesta länkar till vår "länk-sida" där vi förmedlar en sida. vet inte om ni fattar så här kommer ett ex på hur en länkadress kan se ut:
knarka.com/php/go_link.php?id=1618&hash=1c1b3391

Varför kommer inte dom länkingarna till inte med på google?
Sidorna måste ha mer än PR4 för att den skall visas av google som inlänkar vid sökning...
Men google använder sig av andra inlänkar också men visar dom inte vid sökning...
gabriel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-10, 13:48 #3
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 538
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 538
Det bästa i dagsläget för att kolla backlinks är enligt mig: beta.search.msn.com
Den uppdateras varje dag (iaf för mina sidor). Alla sökmotorer visar olika många backlinks och det pendar mycket från dag till dag, igentligen ska man inte bry sig om hur många man har, utan att skaffa fler
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 08:32 #4
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
omg, upptäckte var felet låg igår när jag blädrade igenom robot.txt... hade lyckats med den geniala idén att blockera en mapp som dom flesta sidor länkar till... blev en snabb ökning på google från ca 30 länkar till 769 och jag följer jozomannen:s tips och skaffar fler men har problem med att hamna på PR4+ sidorna. Om vi nu hamnar på en sådan så kommer det ingen länk från google fast det nu har gått över en månad.

På google finns det ju en funktion typ "Find web pages that link to 'x.com'". Där hamnade jag på bara två sidor, var 7 förr. Sedan finns det en funktion "Find web pages that contain the term 'x.com'" och där e det nice med träffar. Den sistnämnda funktionen är väl sk "backlinks" eller?
Saint är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-20, 12:56 #5
Filips avatar
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Filip Filip är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Filips avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 935
Citat:
Originally posted by Saint@Dec 20 2004, 08:32
På google finns det ju en funktion typ "Find web pages that link to 'x.com'". Där hamnade jag på bara två sidor, var 7 förr. Sedan finns det en funktion "Find web pages that contain the term 'x.com'" och där e det nice med träffar. Den sistnämnda funktionen är väl sk "backlinks" eller?
Den sistnämnda är inte samma sak som backlinks. Om din hemsideadress är omnämnd, men inte en länk. Så har du inte fler backlinks för det.
Men alla backlinks borde vara en delmängd av "Find web pages that contain the term 'x.com'"-resultaten.
Filip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017