Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Färdig skärmdumpstjänst av hemsidor säljes

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-01, 11:16 #11
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar Lindgren
Citat:
Ursprungligen postat av nicclas
Ledsen för att mitt inlägg blir lite OT, men: Snapshots är cool Går det att köra/konvertera ditt program på/till Linux enkelt? Har du jämfört med t.ex denna: http://bluga.net/webthumb/ ? Funkar det bättre att göra snapshots på en Windows-bruk än på en Linux?
Nope, det går inte att konvertera. Flash funderar mycket bättre under Windows, enligt mig iaf. Förövrigt så tycker jag inte deras lösning fungera speciellt bra: http://bluga.net/webthumb/pickup.php?id=wt...cf9&reload=true
Att Flash fungerar bättre i din version, beror det på den kod du skrivit eller beror det på vad som finns installerat i den Mozilla/IE/Firefox-modul/läsare som används? Kör ditt program en komplett browser (IE eller Firefox) eller använder du en "inkompilerad" IE eller Mozilla-modul för genereringen?

Angående IDG snapshot:en så var det nog ett tillfälligt problem, nu ser den ut att fungera: http://bluga.net/webthumb/pickup.php?id=wt...cdf&reload=true
Har du statistik på hur ofta ditt program ger en 100% korrekt snapshot? Måste man ha en dedikerad server för att köra detta på? Hur mycket minne kräver det? Tror de det funkar att köra det på en 480MB (internminne) Windows 2003 VPS?
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-01, 14:35 #12
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Citat:
Ursprungligen postat av nicclas
Att Flash fungerar bättre i din version, beror det på den kod du skrivit eller beror det på vad som finns installerat i den Mozilla/IE/Firefox-modul/läsare som används? Kör ditt program en komplett browser (IE eller Firefox) eller använder du en "inkompilerad" IE eller Mozilla-modul för genereringen?
Min bott använder endel IE-komponenter, men inte en komplett browser. Varför skriva en egen flashläsare när det finns en..? flash9c.ocx

Citat:
Originally posted by -nicclas@Aug 1 2007, 11:16
Angående IDG snapshot:en så var det nog ett tillfälligt problem, nu ser den ut att fungera: http://bluga.net/webthumb/pickup.php...df&reload=true
Har du statistik på hur ofta ditt program ger en 100% korrekt snapshot?
Trevligt att dom har fixat det och nej, jag har ingen statistik. Litar på mshtml.dll

Citat:
Ursprungligen postat av nicclas
Måste man ha en dedikerad server för att köra detta på? Hur mycket minne kräver det? Tror de det funkar att köra det på en 480MB (internminne) Windows 2003 VPS?
Jo, troligen fungerar det. Jag har inte testat men jag inte det kommer gå så snabbt med tanke på att är en VPS och att det finns så lite minne. Så i praktiken NEJ. På min laptop med win xp pro som är tre år gammal och har 1024mb ram hinner systemet generera ca 1 bild per sekund.
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 11:32 #13
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Oskar Lindgren Oskar Lindgren är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 520
Stänger auktionen imorgon Fredag kl 13.
Oskar Lindgren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017