Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Borde jag ge upp min domän och slå ihop två sajter?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2017-07-16, 10:56 #1
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
Standard Borde jag ge upp min domän och slå ihop två sajter?

Jag jobbar med en domän www.nordicposters.com, den har funnits i kanske 10 år, är väl uppdaterad och fungerar 100%, det finns 1000-tals länkar in till den från andra domäner som wikin m.m.

Problemet är att google för varje år sänker rankingen. De har bestämt att nordicposters.com bara ska komma upp för de som lägger till exakt ordet "movie poster" sist i sökningen.

Exempel. Sök på ett extremt ovanligt sökord "Mysterious Miss Terry" på google.com, som borde ge direkt hit på nordicposters.com. Men sidan kommer inte upp ens på resultatsida 10. Men min andra site nordicposters.se, som har eget ip-nummer och är på svenska och helt oberoende, kommer upp som nr 6 på resultatsidan 1 ?

Inte ens "Mysterious Miss Terry poster" hittar alls nordicposters.com. Först när man skriver exakt "Mysterious Miss Terry movie poster" så kommer sidan upp som nr 2 på sidan 1.

nordicposters.se är på svenska med absolut identiskt innehåll, är nyare än .com, har inte fler länkar in. Ändå favoriseras .se totalt över .com av google. Har jag gjort något fel någonstans, kan jag ändra på något? Eller ska jag helt enkelt kasta in handduken för nordicposters.com och flytta hela sajten till en underkatalog nordicposters.se/eng ?
Thomas E är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017