Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Efterlängtad tjänst på Posten

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-12, 19:49 #61
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
De flyttade på sitt företagscenter i Vallentuna och öppnar sedan dess en timme senare och har stängt på lördagar.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-12, 21:34 #62
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Originally posted by DreamLogistics@Aug 12 2008, 13:46

DÄREMOT kommer inte det vara den typ av tracking som ni är vana vid med paket. På varubrevets tracking kommer man endast se att man lämnat in paketet, därefter finns ingen tracking.

Hahaha. Wow vilket geni var det som kom på en sådan tjänst?

Skamligt om det är så dåligt. Jag vet om jag lämnat mina brev eller inte, behöver knappast Posten till hjälp för att hålla reda på sånt, och betala extra för det!
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-12, 21:44 #63
Player Player är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 128
Player Player är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 128
Står Posten för ersättning om brevet kommer bort efter jag skickat det är jag villig att betala lite extra. Även en fördel att man kan visa kund att brevet är skickat.
Player är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-12, 23:29 #64
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Player: Troligtvis inte, då har du ju REK du kan använda... det kommer knappast ersätta.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-13, 01:21 #65
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Posten är inkompetenta och de kommer aldrig att bli bättre innan de får konkurrens. Jag hatar verkligen Posten. Deras misstag och inkompetens står för 75 % av alla missnöjda kunder och problem som mitt företag tvingas hantera.

Den enda anledningen till att vi distanshandlare vill ha ett kolli-id är ju att Postens brevbärare och utlämningsställen slarvar bort våra försändelser. Hade allt fungerat som det borde så hade vi inte behövt något kolli-id.

Ett alternativ till varubrev vore om de kunde ta betalt efter postpaketens vikt istället. Att betala för 3 kg när försändelsen väger 500 g känns inte rimligt.

Vad gäller kolli-id till skrymmande brev så tror jag att vi går och väntar på någonting som aldrig kommer att komma. Om man bara kan se att ett paket är inlämnat (och inte vart det finns att lösa ut), så blir det i vilket fall helt meningslöst. Det hjälper ju inte ett dyft när Posten slarvar bort försändelsen eller glömmer att avisera den.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-13, 08:27 #66
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
Citat:
Originally posted by Gustav@Aug 13 2008, 01:21
Posten är inkompetenta och de kommer aldrig att bli bättre innan de får konkurrens. Jag hatar verkligen Posten. Deras misstag och inkompetens står för 75 % av alla missnöjda kunder och problem som mitt företag tvingas hantera.

Den enda anledningen till att vi distanshandlare vill ha ett kolli-id är ju att Postens brevbärare och utlämningsställen slarvar bort våra försändelser. Hade allt fungerat som det borde så hade vi inte behövt något kolli-id.

Ett alternativ till varubrev vore om de kunde ta betalt efter postpaketens vikt istället. Att betala för 3 kg när försändelsen väger 500 g känns inte rimligt.

Vad gäller kolli-id till skrymmande brev så tror jag att vi går och väntar på någonting som aldrig kommer att komma. Om man bara kan se att ett paket är inlämnat (och inte vart det finns att lösa ut), så blir det i vilket fall helt meningslöst. Det hjälper ju inte ett dyft när Posten slarvar bort försändelsen eller glömmer att avisera den.
Behöver inte ens tillägga något...
DreamLogistics är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-13, 14:56 #67
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Nåja...

Posten må behöva konkurrens, det kan jag hålla med om, men inkompetenta tycker jag inte att de är.
Posten "slarvar bort" mindre än en promille av våra skrymmande brev.

Sökningsbara, skrymmande, brev hade dock varit en efterläntag tjänst. Dessutom borde faktiskt posten själva tjäna på tjänsten om de krävt standardiserade etiketter, inlämning mot elektronisk följesedel och EDI.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-15, 04:52 #68
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by Unispel@Aug 13 2008, 14:56
Nåja...

Posten må behöva konkurrens, det kan jag hålla med om, men inkompetenta tycker jag inte att de är.
Posten "slarvar bort" mindre än en promille av våra skrymmande brev.

Sökningsbara, skrymmande, brev hade dock varit en efterläntag tjänst. Dessutom borde faktiskt posten själva tjäna på tjänsten om de krävt standardiserade etiketter, inlämning mot elektronisk följesedel och EDI.
Märkligt att din upplevelse av Posten är så annorlunda jämfört med alla andra e-handlare som jag är i kontakt med regelbundet. Att Posten "slarvar bort" brev är i och för sig ganska ovanligt. Det är aviseringen som inte fungerar som den borde.

Så här har min senaste månad med Posten sett ut:

Under två veckors tid fick vi ingen ingående Post. Redan efter några dagar tog jag kontakt med Posten och fick löfte om att det skulle lösa sig. Men sedan hände ingenting. Tre besök på företagscentret och åtta samtal krävdes det innan posten började trilla ner i brevlådan igen.

Förra veckan hämtade vi ut outlösta postförskott som kommit i retur. Posten kunde inte hitta en av dem. Vi fick sätta oss i bilen och åka tillbaks till kontoret. Någon timme senare så ringer Posten och säger att de har hittat returen.

Denna vecka fick vi leverans från en leverantör. Leveransen bestod av två enskilda kollin och levererades som företagspaket. Att det var två kollin visste vi inte när vi tog emot leveransen. Posten glömde att ge oss det ena paketet. Inte heller fick vi någon avi. Men vi började misstänka att något var galet när det saknades 2000 etiketter som fanns med på fakturan som kom i brevlådan dagen efter.

Utöver alla andra missöden så har Posten inte aviserat ett flertal skrymmande brev som vi skickat till kund. Ett skrymmande brev har kommit i retur (mottagaren okänd) trots att adressen varit riktig. Utöver uteblivna avier så har Posten helt lyckats slarva bort ett av våra skrymmande brev till kund. Det är spårlöst försvunnet. Nu skickar vi visserligen ganska stora mängder skrymmande brev. Så självklart måste det strula ibland. Men som det är nu så är det en alldeles för stor andel som inte aviseras eller som kommer bort helt. Det är pest rent ut sagt.

Personalen på företagscentren i Danderyd och Täby är dock mycket trevliga och hjälpsamma. Posten som företag fungerar inget vidare, men det innebär inte att jag tycker illa om alla som jobbar på Posten. Det finns självklart kompetenta personer även hos Posten.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-15, 10:16 #69
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Jag vet inte om mina upplevelser skiljer sig så värst mycket från "övriga E-handlare".

Det jag dock argumenterade emot var ,
Citat:
Den enda anledningen till att vi distanshandlare vill ha ett kolli-id är ju att Postens brevbärare och utlämningsställen slarvar bort våra försändelser. Hade allt fungerat som det borde så hade vi inte behövt något kolli-id.
Jag håller helt enkelt inte riktigt med om vad du skriver. Bortslarvade brev är väldigt få.

Naturligtvis så kan jag själv rabbla en massa fel som posten har gjort. Posten kan helt klart bli bättre.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-15, 10:36 #70
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 433
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 433
Ett litet inlägg angående "bortslarvade" brev.

Det finns dessvärre ohederliga kunder där ute också. Skickar du något med brev så är det väldigt enkelt för mottagaren att säga att dom inte har fått något brev. Eftersom det inte finns några "bevis", då är det bara att skicka ett nytt till kunden. =/

Har inte testat dom men det går att få konkurenskraftiga priser hos DHL, ett skrymmande brev över 500 gram skulle löna sig för våran del att skicka med DHL istället för postens vanliga brev.
Förutom att det blir billigare så har jag ett tracking nr.....
Craxen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017