Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


IOK protesterar mot Pirate Bay

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-19, 00:04 #1
lazats avatar
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 537
lazat lazat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lazats avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 537
IOK har klagat hos Svenska regeringen över att osinvigningen finns på Pirate Bay. Undrar om detta resulterar i någon ny rassia eller liknande.

Varför bryr de sig om os invigningen? De kan ju knappast tjäna pengar på den flera veckor efter att den har varigt? Vilket tv bolag betalar pengar för att visa invigningen flera veckor efteråt?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=817598
lazat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-19, 00:38 #2
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Snacka om jag blir trött på sådant här larv rent ut sagt. Jag vet i och för sig inte, men finns det ens något kommersiellt i att sälja OS-invigningen på DVD? Själv skulle jag nog betala för att slippa se den en gång till.

Min personliga uppfattning (avviker från ämnet här) är att IOK borde ha minst två regler för länder som ska söka OS. 1) de ska vara demokratiska, 2) kunna ta hand om sina invånare. Kina diskvalificeras på båda dessa punkter. Därav mitt mer eller mindre totala ointresse för OS denna gång.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-19, 00:46 #3
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Varför har människor här en så förenklad (felaktig?) bild av saker, bristande tankeförmåga ?.
I en tråd här på forumet så diskuteras om hur Aftonbladet publicerat bensinpriser från en hemsida utan lov, då säger alla: Skicka en faktura. Sen i en annan (denna) tråd så pratar vi om TV rättigheter i miljardbelopp, då förstår "samma" människor inte alls vad det handlar om...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-19, 01:05 #4
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Ahhh ... Bojkotta Kina! Sluta importera därifrån. Sedan måste man undra vem vill titta på skräpet med animerade fyrverkerier och playback-musik ...
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-19, 01:42 #5
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 451
guran, oavsett om OS-invigningen går att sälja eller inte så äger IOK rättigheterna till den. Gör vi skillnad på hur många kopior man kan sälja av ett verk? Illegal fildelning lär det ju vara iallafall.
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-19, 06:29 #6
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by Terabyte@Aug 18 2008, 18:05
Ahhh ... Bojkotta Kina! Sluta importera därifrån...
Det betyder att vi inte får se dig här på forumet på ett tag (om du ska bojkotta Kinatillverkat), eftersom det lär ta ett tag innan det kommer ut nån dator, skärm, t-bord och mus som inte innehåller Kinatillverkade delar.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-19, 07:46 #7
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Om TPB är ensamt om att få klagomål från IOK så tycker jag att man bör tvinga IOK att tala om varför just TPB och inte alla andra. Precis som förra gången så undrar jag varför TPB är ensamt mål (i tidningarna och hos rättsväsendet åtminstone) när det finns så många fler torrentsajter som dessutom kommer högre upp på sökmotorer som Google.

Det är alltid fel att kopiera men jag anser att det är en väsenlig skillnad mellan privat bruk och kommersiellt därför är liknelsen med AB och bensinpriserna för min del helt fel.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-19, 07:55 #8
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by gummianka@Aug 19 2008, 00:46
Varför har människor här en så förenklad (felaktig?) bild av saker, bristande tankeförmåga ?.
I en tråd här på forumet så diskuteras om hur Aftonbladet publicerat bensinpriser från en hemsida utan lov, då säger alla: Skicka en faktura. Sen i en annan (denna) tråd så pratar vi om TV rättigheter i miljardbelopp, då förstår "samma" människor inte alls vad det handlar om...
Den stora skillnaden är att Aftonbladet säljer bensinpriserna.
TPB säljer INTE OS invigningen...
För övrigt har OS blivit för kommersiellt och jag är stolt över att inte ha sett en enda minut OS sändningar.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-19, 08:18 #9
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Ska vi verkligen behöva dra igång diskussionen om huruvida TPB är kommersiell, eller HUR mycket dom tjänar,igen....

Sen kan det väl inte vara en skyldighet att för den som äger rättigheterna till något att rättfärdiga varför man väljer att agera mot den ena eller andra parten som bryter mot dessa rättigheter, och väljer att inte göra det mot andra, om det ens är ett medvetet val...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-19, 08:20 #10
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by gummianka@Aug 19 2008, 08:18
Ska vi verkligen behöva dra igång diskussionen om huruvida TPB är kommersiell, eller HUR mycket dom tjänar,igen....

Sen kan det väl inte vara en skyldighet att för den som äger rättigheterna till något att rättfärdiga varför man väljer att agera mot den ena eller andra parten som bryter mot dessa rättigheter, och väljer att inte göra det mot andra, om det ens är ett medvetet val...
Det är väl användarna av TPB som kopierar? Jag har svårt att tro att tre personers privata kopierande skulle föranleda en så stor uppmärksamhet.

EDIT: Jo eftersom IOK är en organisation som jag faktiskt i slutändan har ett medlemsintresse i via RF, SOK osv. så vill jag veta varför man inte bevakar sina intressen på bred front istället för att inrikta sig på enbart TPB.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017