Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


MediaAnalys seriöst och bra?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-22, 15:25 #31
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Hur vet man om SEO-folket har fått upp ett visst ord högre på en sökmotor eller om det är en naturlig höjning ?

Alla nya siter knallar ju uppåt av egen kraft vartefter, problemet är ju ofta också att SEO-folket tar åt sig äran för att det är dom som har gjort det när det egentligen är den naturliga gången, många nya siter luras ju väldigt mycket av det här när SEO-folket kontaktar dom och dom luarar i att den placeringen du har fixar vi upp åt dig men i själva verket hade det hänt ändå, inte värt pengarna tycker jag.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 15:44 #32
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Citat:
Originally posted by DistansData@Mar 22 2007, 16:25
Hur vet man om SEO-folket har fått upp ett visst ord högre på en sökmotor eller om det är en naturlig höjning ?

Alla nya siter knallar ju uppåt av egen kraft vartefter, problemet är ju ofta också att SEO-folket tar åt sig äran för att det är dom som har gjort det när det egentligen är den naturliga gången, många nya siter luras ju väldigt mycket av det här när SEO-folket kontaktar dom och dom luarar i att den placeringen du har fixar vi upp åt dig men i själva verket hade det hänt ändå, inte värt pengarna tycker jag.
Precis därför Altus och gelikar ringer precis efter att en sida lagts ut och är osynlig. De skulle ALDRIG kontakta en etablerad sajt som kommit en bit på vägen själv.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 16:08 #33
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Ringer dom redan etablerade siter som har ett antal sidor som nr 1 på sökningar så är det inte svårare för dom än att föreslå nya ord som ska optimeras.

Om dom andra orden placerar sig högt så lär det inte vara svårt att få upp nya ord heller, vilket siteägaren själv kan göra, dom känner sin bransch bäst och vet vilka ord som folk kan tänkas söka på och vänta sen ett tag och se hur det går istället för att lägga ut x antal tusen på att någon annan gör samma sak.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 18:48 #34
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Originally posted by Tez@Mar 22 2007, 16:44

Precis därför Altus och gelikar ringer precis efter att en sida lagts ut och är osynlig. De skulle ALDRIG kontakta en etablerad sajt som kommit en bit på vägen själv.

Faktiskt inte, de har oftast inte tillräcklig kompetens för att tänka på det sättet. De "mangelringer" till allt som ett organisationsnummer.

När de optimerar så kör de i princip bara med titeltagg och rubrik (H1) och lägger ev upp kunderna i länkkluster. Det är i princip det enda de gör, detta ger effekt inom vissa områden där konkurrensen inte är hög.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-22, 19:26 #35
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Då kan jag avslöja att mina kunder som jag lägger upp som referneser som är nya blir ofta besvärade av diverse SEO-folk så visst ringer dom nya siteägare, ALTUS tillhörde dom som gjorde det och jag blev rätt sur och bad dom att ge fan i det, någon hos dom tog en genväg att ta min kundstock och började ringa upp dom även om dom aldrig erkände.

Det här är inget ovanligt förfarande hos SEO-folk.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 05:40 #36
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by DistansData@Mar 22 2007, 20:26
Då kan jag avslöja att mina kunder som jag lägger upp som referneser som är nya blir ofta besvärade av diverse SEO-folk så visst ringer dom nya siteägare, ALTUS tillhörde dom som gjorde det och jag blev rätt sur och bad dom att ge fan i det, någon hos dom tog en genväg att ta min kundstock och började ringa upp dom även om dom aldrig erkände.

Det här är inget ovanligt förfarande hos SEO-folk.
Så är det alltid, så fort det öppnas en ny webbutik, kommer jävla massa förfrågningar på saker och ting. Men det är bara och uppfostra spamarna, det är dessutom en kriminell handling att skicka spam till bolag som inte är ABn.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 08:00 #37
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 290
ArreliuS ArreliuS är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 290
Definiera spam i den här frågan. Är det spam så fort ett bolag skickar ett mail till ett annat bolag (ett mail som inte är ett massmail)? Tycker att KO gjort en liten sned regel i det fallet då man säger att det inte får skickas (obeställda) mail i kommersiellt syfte. Imo så är alla mail som lämnar ett bolag i kommersiellt syfte på ett eller annat sätt och bör då enligt deras regler klassas som skräppost.
ArreliuS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 09:11 #38
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by ArreliuS@Mar 23 2007, 09:00
Definiera spam i den här frågan. Är det spam så fort ett bolag skickar ett mail till ett annat bolag (ett mail som inte är ett massmail)? Tycker att KO gjort en liten sned regel i det fallet då man säger att det inte får skickas (obeställda) mail i kommersiellt syfte. Imo så är alla mail som lämnar ett bolag i kommersiellt syfte på ett eller annat sätt och bör då enligt deras regler klassas som skräppost.
AB är helt ok! Men är det en enskildfirma , så är det en kriminell handling att skicka spam. Ok! Om det är engångs utskick, det som retar mej. Det är när folk "tvingar" på en nyhetesbrev och annat skit. Jag tycker det skall vara opt in förfarande på Epost reklam, och kan inte avsändare bolag bevisa att man har legtima skäl att skicka reklam per epost, så skall dryga böter kunna utdelas.

Visst, jag ta gärna emot reklam, men det skall gå till det mailboxar som jag anser är lämpligast för uppgiften, och inte till någon info låda. Därav lämnar jag aldrig ut skarpa epost adresser längre till telefonspamare
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 09:23 #39
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by DistansData@Mar 22 2007, 16:25
Hur vet man om SEO-folket har fått upp ett visst ord högre på en sökmotor eller om det är en naturlig höjning ?

Alla nya siter knallar ju uppåt av egen kraft vartefter, problemet är ju ofta också att SEO-folket tar åt sig äran för att det är dom som har gjort det när det egentligen är den naturliga gången, många nya siter luras ju väldigt mycket av det här när SEO-folket kontaktar dom och dom luarar i att den placeringen du har fixar vi upp åt dig men i själva verket hade det hänt ändå, inte värt pengarna tycker jag.
Att det finns oseriösa i branschen är ju dessväre ett faktum, och att man därför gärna blir less på hela branshen det förstår jag.

Men tycker du inte att du generaliserar lite väl mycket här ?
Jag skulle kunna skriva en hel del men för att ställa det på sin spetts så kan jag komma med en motfråga.

Hur kan man bevisa att en seriös SEO sattsning inte hjälpte till ?

Mvh
Johan
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-23, 11:06 #40
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Citat:
Originally posted by Finnmera@Mar 23 2007, 10:23
Hur kan man bevisa att en seriös SEO sattsning inte hjälpte till ?
Exakt, du ställde just en fråga som är omöjlig att besvara i dom flesta fallen och det lever SEO-folket mycket på, dom kan dra vilken historia som helst och den kan inte motbevisas.

Hur ska t.ex en e-butiksägare veta om försäljningsökningen är den naturliga ökningen eller SEO-jobbet som ligger bakom ?
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017