Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Efterlängtad tjänst på Posten

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-30, 07:45 #41
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Citat:
Originally posted by Mats@Feb 1 2007, 12:28
Jag har idag sittit i möte med Postens regionschef och fick då reda på att en ny efterläntad tjänst är på gång under 2007.
Som alla vet inom postorder/e-handel så är det ett stort problem med brev som fösvinner p.g.a. och att man inte kan söka på dessa eftersom det saknas kollinummer. Posten kommer därför att lansera en tjänst som dom kallar "Varubrev". I korthet innebär det att vi som skickar varor även skall kunna skicka försändelser upp till 2 kg med kollinummer utan att behöva betala paket-taxan på 3 kg.

Lyfter denna tråd.

Någon som hört något mer om detta?
Kocken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-30, 10:33 #42
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Citat:
Någon som hört något mer om detta?
Inget nytt under solen härifrån iaf.
Fick till en bra deal vad det gäller postpaket och skickar numera alla ordrar med ordervärde över 800kr som paket i stället. Men jag ser naturligtvis fram emot en "Varubrevs-lösning" ändå

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-04-03, 20:33 #43
svenskt kosttillskott svenskt kosttillskott är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 7
svenskt kosttillskott svenskt kosttillskott är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 7
Har pratat med vår säljare på Posten om denna tjänst med spårbara brev, han kände inte till den. Någon som hört någonting mer?
svenskt kosttillskott är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-15, 11:57 #44
MAT MAT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 244
MAT MAT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 244
Porto prissättningen är sjuk i sverige!

jag jobbade för många år på Citymail, där skickades det mycket från TNT holland till Sverige...vilket var billigare än att skicka inrikes...
Har fan för mig att det gick ut från Sverige till Holland och sedan tillbaka...men kan minnas fel...
hur som helst så var det ett mycket billigare alternativ...
Vilket känns som att pissa i motvind!
MAT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-18, 16:20 #45
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Något nytt om tjänsten? Är det någon som fått några bevis på att tjänsten faktiskt är på gång? De på Posten som jag har haft kontakt med har inte hört talas om det.
Henke76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-18, 20:50 #46
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Tyvärr ingenting nytt. "Varubreven" är och förblir nog en våt fantasi för oss e-handlare.

Kanske skulle man försöka organisera alla e-handlare till någon form av upprop för koll-id till vanliga brev. För några år sedan framförde jag alltid klagomål och idéer till Posten. Varje gång fick jag ett litet brev där de tackade för mina åsikter. Dock tappar man ju orken när ingenting händer sen. Ensam kan man tyvärr inte uträtta mycket.

Som företagare inom distanshandeln så ser jag absolut inte Posten som någon samarbetspartner. Posten är ett nödvändigt ont som gör mitt liv surt och trist...

Framtiden ser inte heller ljus ut. De stigande drivmedelspriserna kommer att öka portokostnaden för samtliga försändelser. Det kommer att tvinga Posten till ytterligare nedskärningar och outsourcing. Kontentan blir dyrare försändelser och fler brav/paket som kommer bort. Svenska Posten samt dyrare råolja är de två absolut största hoten mot svensk distanshandel på sikt.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-20, 14:24 #47
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Henke76 Henke76 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 200
Fick just ett svar från DHL där de säger att de under hösten ska presentera en tjänst för leverans till privatpersoner. Låter intressant men risken är att det krävs stora volymer som vanligt :-(
Henke76 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-24, 18:32 #48
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
DHL ska väll försöka slå bussgods 600utlämningställen, 7eleven pressbyrån och någon kjedja till kommer väll ingå i dhls nya utlämningställen? tilläggas kan att vi är granne med dhl men min erfarenhet av dom är inte bra alls (iallafall det systemet jag har fått ta del av med fraktsedlar, betalningstak osv är uselt).

Posten nu under sommaren är TOTAL katastrof tyvärr. idag tex: så komm dom inte änns och det är inte första gången under sommaren som dom bara vägrar dyka upp. Bokade upphämtningen kl10 imorse. Vid 14 ringde jag dom för att se att dom verkligen skulle dyka upp, vilket dom skulle. 10 i fem ringde jag dom och undra var dom tagit vägen........ då får jag fram från en mumlande gubbe att "ooj eehmm inga bilar kvar nu".
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 10:52 #49
plan3 plan3 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 8
plan3 plan3 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 8
Citat:
Originally posted by rocky@Feb 1 2007, 15:18
J
En annan konstig grej är Komplett verkar skicka med Norska Posten, man får ju alltid millånga tracknummer av dem. Är det någon prisfördel att skicka med Norskaoljeposten mot Svenska posten? Det står ju TollPost A/S Norge som avsändare?
Komplett är en Norsk koncern, som jag har hört är det billigare att skicka post och paket från norge till sverige än inom sverige med svenska posten, rätt lustigt.
plan3 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 11:16 #50
Unispels avatar
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Unispel Unispel är inte uppkopplad
Medlem
Unispels avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 196
Låter märkligt med tanke på att det är svindyrt att skicka paket inom Norge.
Unispel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017