Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad har ni hört om PCI-certifiering?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-03, 15:53 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jag har nu suttit i telefon med vår inlösande bank samt Dibs. Vi överväger att byta till Dibs från vår nuvarande betalväxel eftersom denna fungerat miserabelt.

Vi använder idag en api-lösning. Det innebär att kunden aldrig lämnar vår webbsida. Dibs menade dock att en PCI-certifiering kommer att bli nödvändig för att använda denna lösning i framtiden. Numera kräver bankerna (Mastercard och Visa) att man använder en hostad lösning (där kunden flyttas till betalväxelns webbsida - i det här fallet Dibs).

Vad har ni andra hört om detta? Dibs menade att de flesta inlösarna redan idag kräver antingen en hostad lösning eller en PCI-certifiering. Jag har inte fått någon information om detta vare sig från vår inlösare eller från företaget som tillhandahåller betalväxeln. Det kom därför som en blixt från klar himmel.

Min första tanke var att implementera den hostade lösningen i en iframe. Dibs säljare kunde inte svara på om detta var möjligt, utan bad om att få återkomma.

Hur gör ni andra? Kör ni api-lösningar utan PCI-certifiering och låtsas som om det regnar, eller accepterar ni att era kunder flyttas till betalväxelns server för att genomföra köpet? Jag har MYCKET svårt att acceptera att våra kunder ska skickas vidare till en annan webbsida.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017