Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


ad-words sverige

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-05-27, 09:51 #1
Intimas avatar
Intima Intima är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 114
Intima Intima är inte uppkopplad
Medlem
Intimas avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 114
Blev igår uppringd av en säljare som sägs jobba på företaget Ad-words Sverige och finnes på ad-words.se

Han säger att de jobbar tillsammans med Google och Adwords och säljer adwords-platserna på mina valda sökort för ett fast pris per år.

Alltså jag väljer de ord som jag vill ha, de ger mig ett fast pris på detta och garanterar att jag finns med på första sidan på googles adwordsannonser till höger!

Låter väl rätt så ok eftersom sökorden för min bransch är rätt så dyra nu för tiden.
Men kan detta verkligen stämma, kan de ha något verktyg som gör att detta fungerar ?

På deras hemsida kan man även urskilja ett norskt företag som även står som ägare på deras .se domän som reggades
så sent som 2005-04-13.

Vad tror ni om saken ?
Någon annan som vet något om dessa eller blivit uppringda från dem?
Intima är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-27, 10:22 #2
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 280
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 280
Rent spontant så luktar det bluff... Hela grejen att de jobbar tillsammans med Google... Jag menar, vad skulle Google tjäna på det? Om dom nu får in låt oss för enkelthetens skull säga 100 kronor under en viss tidsperiod, och dessa Ad-words Sverige skulle ta 75 kronor (det måste ju vara billigare annars försvinner poängen), då blir det ju ett inkomstbortfall på 25% som slår på antingen Google om de nu samarbetar med dessa, eller för Ad-words Sverige själva (mer troligt). Det, eller så är det en bluff.

Kollade sidan nu också, där stod inget om samarbete med Google tror jag. Däremot en tom kundsida trots att dom "är Sveriges ledande företag vad gäller effektiv och resultatorienterad webmarknadsföring."...
Henrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-27, 10:48 #3
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Hej

Vet inte om jag får skriva det här för "Eclipse" enligt:
Citat:
Tomas. Posta inte fler inlägg på wn-forumet nu.
men jag gör ett försök och ser vad som händer..

Jag tror det är Johan Kinnander, som tidigare var vd på E-spotting som är ansvarig för Googles Skandinaviska representation som öppnade en avdelning i Sverige Okt 2004 med en Skandinavisk inriktning på googles säljverksamheter.

Vet tyvärr inte vart eller deras kontakt info just nu men det kan säker letas fram så är
du osäker prata med dem innan du gör något....

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-27, 11:58 #4
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Försökte få tag i deras svenska kontor men det enda jag kunde få fram från google
var:

"För närvarande har Google ingen svensk support för frågor som är relaterade till sökningar och sökresultat. Om du inte kan hitta svar på dina frågor relaterade till ovanstående områden ber vi dig använda kontaktformuläret i vårt Hjälpcenter för att ställa dina frågor. Lägg märke till att detta alternativ för närvarande endast finns på engelska . "

Kolla upp det här mycket noga innan du gör något..
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-27, 12:02 #5
Intimas avatar
Intima Intima är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 114
Intima Intima är inte uppkopplad
Medlem
Intimas avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 114
Det ser ut som en bluff eller varjefall att de är väldigt nya på området. Så som det ser ut nu så blir det ingen affär.
Men har mailat över lite sökord till dem som de skulle göra en offert på! Kul o kolla vad det skulle kosta varjefall.
Intima är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-29, 00:02 #6
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Ren bluff, anmä dette till Johan Kinnander.

Citat:
Jag tror det är Johan Kinnander, som tidigare var vd på E-spotting som är ansvarig för Googles Skandinaviska representation
Korrekt!
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-29, 00:06 #7
PKazes avatar
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
PKaze PKaze är inte uppkopplad
Medlem
PKazes avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 287
Sidan är en exakt kopia av ad-words.no. (På den svenska sidan står det t.o.m. AdWords Norge i titelraden). På den norska sidan listas det sju företag som sägs vara kunder där (dock inga länkar).

Ad-words.no registrerades 2004-11-08 på firman ADWORDS NORGE i Oslo (enligt norid.no).

/Peter
PKaze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-05-31, 09:09 #8
Intimas avatar
Intima Intima är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 114
Intima Intima är inte uppkopplad
Medlem
Intimas avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 114
Citat:
Originally posted by PKaze@May 28 2005, 23:06
Sidan är en exakt kopia av ad-words.no. (På den svenska sidan står det t.o.m. AdWords Norge i titelraden). På den norska sidan listas det sju företag som sägs vara kunder där (dock inga länkar).

Ad-words.no registrerades 2004-11-08 på firman ADWORDS NORGE i Oslo (enligt norid.no).

/Peter
Adwords Sverige är enligt dem en vidareutveckling av företaget i Norge. De skulle tydligen öppna liknande kontor i hela
skandinavien men de börjar med Norge och Sverige.

Men hela deras verksamhet verkar vara rätt så färsk så det är nog bättre att gå till någon annan som har några år på nacken!
- Tackade nej till säljaren varjefall.

Ps: Är det någon annan här som kan ge mig tips via PM på bra företag som jobbar med optimeringar för sökmotorer m.m. ?
Intima är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-15, 00:30 #9
mindgems avatar
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
mindgems avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
Haha! Jag tycker alltid att det är märkligt hur folk faller i dessa fällor. Du ser ju varningstecken överallt, precis som ett pyramidspel så finns ingen info om företaget eller deras organisationsnummer eller en fast postadress. Först och främst vänd er till källan innan ni börjar slänga pengar i sjön.

Och varför skulle Googles Ad-words behöva en svensk filial? Och Google vill inte heller att det ska vara uppenbart att det är Google som ligger bakom? Om någon har något företag som ni inte är säkra på om det är seriöst eller inte, låt mig få veta det, det är mycket skoj att busenkelt avgöra vad som är vad.
mindgem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-06-15, 00:33 #10
mindgems avatar
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
mindgem mindgem är inte uppkopplad
Medlem
mindgems avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 162
Jag såg nu att de visst hade skrivit ut en fast postadress, men det förändrar inte fakta om att detta företag är en larvpotta. Kika in den bilden med clownen som hälsar genom en bildskärm, skulle Google Inc godkänna det? Ho ho ho.
mindgem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017