Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Seo Logic

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-20, 10:11 #11
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Ni är ju sköna
Vi har top10 garantier som det står i avtalet som kunden blir informerad om naturligtvis.
Eftersom vi har garantierna så ljuger ju inte säljaren. Han talar inte osanning heller.

Ett avtal är det som gäller, det är det som jag vill poängtera. Inte hur en säljare agerar.

Citat:
Ett seriöst företag skulle göra allt för gå till botten med varför det har blivit ett missförstånd och därefter kompenserat kunden så att alla blir nöjda.
Men snälla du. Varför skullel inte vi gå till botten med med vad det är som orsakat missnöjet.

1.) Du gör ett jobb på en hemsida.
2.) Har ett avtal med kunden.
3). Du får kundens sökordsval.
4-) Du får ftp inloggning till hemsidan.
5). Du genomför ditt arbete.
6.) Kunden tar bort ditt arbete
7.) Kunden byter FTP inloggning.
8.) Kunden vägrar ge ny ftp så du kan lägga in ditt arbete på nytt
9.) Kunden hävdar att du inte uppfyllt dina garantier.
10.) Kunden kräver pengarna tillbaka eftersom du inte uppfyllt garantierna
Hur skulle du göra i ett sådant ärende.

Lägg av nu, ni framstår som ganska omogna som ser detta ur ett perspektiv.


Citat:
Hm börjar det inte bli dags att titta på några Ip-adresser nu?
Håller fullständigt med!
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 10:54 #12
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Jag hade tänkt hålla mig utanför denna diskussion. Vad Hans med flera helt bortser från är att även muntliga avtal är gällande. Om säljaren lovat något över telefon så gäller det - om man inte kommer överens om annat.

Hur avtalat sedan ser ut och vilka konsekvenser det får är något helt annat.

Hans bemötande av kritiken här har tyvärr fått mig att ändra uppfattning om SEOLogik.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 11:03 #13
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Citat:
Vad Hans med flera helt bortser från är att även muntliga avtal är gällande. Om säljaren lovat något över telefon så gäller det - om man inte kommer överens om annat.
Självklart. Har inte påstått något annat heller. Säljaren som sitter 2 meter från mig själv lovar aldrig någonting annat än det som står i avtalet.
Då skulle han ju ljuga, vilket jag sedan tidigare talat om att han inte gör.

//Edit, Typo//
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 11:19 #14
Starwebs avatar
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 332
Starweb Starweb är inte uppkopplad
Flitig postare
Starwebs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 332
Citat:
Originally posted by Aidex@Oct 20 2005, 00:07
Ett tips till alla som är rädda för att bli lurade av säljare är att fråga säljaren om det går bra att man spelar in samtalet.
Måste man verkligen fråga säljaren om detta? Dell och väldigt många andra större företag spelar ju in alla säljsamtal utan att upplysa om det(!)
Starweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 11:44 #15
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 280
Henrik Henrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 280
Citat:
Ursprungligen postat av Starweb
Citat:
Ursprungligen postat av Aidex
Ett tips till alla som är rädda för att bli lurade av säljare är att fråga säljaren om det går bra att man spelar in samtalet.
Måste man verkligen fråga säljaren om detta? Dell och väldigt många andra större företag spelar ju in alla säljsamtal utan att upplysa om det()
Så länge en part är medveten om det så är det väl tillåtet? Sen kan det ju vara vänligt att upplysa om det ändå iofs...
Henrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 11:44 #16
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det kan vara trevligt att göra det. Dock är det helt lagligt att spela in samtal så länge du själv medverkar.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 11:46 #17
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Ursprungligen postat av Starweb
Citat:
Ursprungligen postat av Aidex
Ett tips till alla som är rädda för att bli lurade av säljare är att fråga säljaren om det går bra att man spelar in samtalet.
Måste man verkligen fråga säljaren om detta? Dell och väldigt många andra större företag spelar ju in alla säljsamtal utan att upplysa om det(!)
Nej. Man måste inte upplysa någon överhuvudtaget om att man spelar in ett samtal. Men om jag inte upplyser en säljare om det så finns det risk att han ljuger eller överdriver och då får jag ändå felaktig information om hans tjänst. Att jag sedan har det vi sagt på band hjälper mig bara när saker och ting väl börjar krångla och dit vill man ogärna komma från första början.
Om jag däremot upplyser om att jag spelar in samtalet så får man en ödmjuk och ärlig säljare på telefon. Och sådana gillar jag att prata med, för då vet man att man får rätt och riktig info om en tjänst som man kanske är intresserad av. Sedan tycker jag personligen att det kan kännas lite "fult" att spela in i smyg.

Muntliga avtal gäller som skriftliga (med endast ett fåtal undantagsfall). Frågan är dock om en säljare har befogenhet att ingå ett avtal på sitt företags räkning. Det där kan vara komplicerat och ingenting som jag skulle vilja ge mig in på. Skulle gissa på att det görs en rättslig bedömning från fall till fall.

Sättet TjörnDesign kommenterar sina och andras säljares uppriktighet på tycker jag är väldigt märklig. Det om något i den här tråden får mig att dra öronen åt mig. Jag skulle gissa på att det var ett förhastat uttalande i ett irriterat moment, som han nu är smärtsamt medveten om. Annars tycker jag som någon tidigare nämnde här att det är dags att kolla upp lite ip-adresser. Jag är nog inte den enda som misstänker att samma person postat flera inlägg i olika namn. Tyvärr kan det ju vara flera inlägg från två olika ip-adresser. För så dum skulle väl ingen vara att han använde sig av samma ip-adress?

Jag har inga erfarenheter av TjörnDesign, men det är ganska uppbenbart att någon här på forumet försöker smutskasta företaget
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 12:04 #18
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Citat:
Tyvärr kan det ju vara flera inlägg från två olika ip-adresser. För så dum skulle väl ingen vara att han använde sig av samma ip-adress?
Det har skett vid flera tillfällen att de är så korkade...

Edit:
Här en dumskalle och här en till
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 12:34 #19
Rille S Rille S är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3
Rille S Rille S är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3
Hinner inte med något längre inlägg, då jag har ett vanligt 9-5-jobb att sköta..

Min mening var bara att upplysa er andra om Seo Logik's affärsmetoder. Ren konsumentupplysning som förhoppningsvis någon som letar efter en sökmotorsoptimeringspartner uppskattar. På förekommen anledning så måste jag även säga att jag känner ingen på detta forum sedan tidigare och jag vet att det inte rör sig om samma kund till Seo Logik, då Wester's kund hade väntat i 8 mån på pengar tillbaka.
Rille S är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 12:38 #20
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Rille S > Kan du för att öka din trovärdighet uppdatera din profil så vi ser vad du är för någon, gärna en hemsidesadress.

Din profil är nu skapad enbart för ett enda syfta att smutskasta ett i min mening seriöst företag, som kanske har lite vassa armbågar och uppenbarligen trampar en del konkurrenter på deras ömma tår.
Men det här är affärsverksamhet, att komma 2:a på en order finns inte.
Förstår man inte hur affärsvärlden fungerar får man krypa tillbaka till dagisgruppen.
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 2 (0 medlemmar och 2 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017