Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Seo Logic

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-20, 12:45 #21
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by hubbert@Oct 20 2005, 12:04
Citat:
Tyvärr kan det ju vara flera inlägg från två olika ip-adresser. För så dum skulle väl ingen vara att han använde sig av samma ip-adress?
Det har skett vid flera tillfällen att de är så korkade...

Edit:
Här http://www.webmasternetwork.se/f8t9776hl-st30.html och http://www.webmasternetwork.se/f11t7877st30_hl.html
Jösses så korkad man kan vara...

Albert Einstein sade en gång att det finns två saker som är oändliga i vår värld. Det enda är universum och det andra är människans dumhet. Sedan tillade han att han fortfarande inte är helt säker på det där med universum.

Mycket riktigt så har hans relativitetsteori både ifrågasatts och till vissa delar motbevisats. Men hans andra stora ”upptäckt” håller än verkar det som. Einstein kanske skulle fått nobelpris för den senare observationen istället

Kloka ord
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 19:54 #22
Wester Wester är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 15
Wester Wester är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 15
Hej igen.

Ok, efter lite sökningar på detta forum gjorda på seo logik (inte seo logic som jag testade först) börjar jag förstå hur saker ligger till.

Hans säger att JAG är en bluff, ett personangrepp. Mkt osmart, nu när jag känner mig påhoppad personligen och med Hans återigen dåliga sätt att bemöta oss och vår kund är det ingen idé att spara på krutet.

Flera företag har kontaktat mig efter mitt inlägg, de är i precis samma situation som vår kund. De är LURADE av Seo Logik och inget annat. Enligt vad jag nu fått erfara, finns det egentligen en hel del att berätta.

För att Hans ska tro att detta nu är sant och inte bluff så kan jag nämna att en kund som har en sida om bröllop har hört av sig (nämner av hänsyn inte den exakta addressen här), ett företag inom resebranshen och en inom pooler och spa.

De vill skriva en hel del här.

Vidare har Hans och andra här synpunkter på hur vi tolkat avtalet mm.

Jag kan posta avtalet här, vad sägs? För upplysning om vilken information som är korrekt. Och hur seologiks avtal egentligen ser ut.

Kanske bör du göra det själv Hans.

I och med Hans personangrepp mot mig, kommer jag att vidta åtgärder. Ni som "känner er" lurade av seo logic, skicka pm så får väl Hasses advokat lite att göra i framtiden i alla fall...
Wester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 21:45 #23
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Fick ett påpekande från en av våra kunder som peppade mig ganska rejält.
Han sa att hade läst allt här på denna tråden och till 100% stod på min sida.
Det känns skönt i höstrusket när man behöver ta tag i sånt här.

Kunden bad mig att läsa igenom och betänka det jag skriver innan jag postar.
Kan hålla med honom om det, jag kanske är lite för snabb ibland.
Jag kanske skriver lite hårda ord och formulerar mig på ett sätt som kanske kan vara lite ogenomtänkt.
Men, det är så jag är.
Eftersom jag inte har någonting att dölja så blir det lätt så.

Vi försöker alltid att lösa det på bästa sätt för båda parterna.

Den här kunden om bröllop.
Han kan säkert skriva en avhandling om det här, och jag kan svara.
Tror knappast att ni blir klokare av det.

Turerna i det fallet är att kunden köpte 50 sökord.
Det kanske var i mesta laget för kunden ekonomiskt men det skulle han ju tänkt på innan han köpte.
Kunden skrev på ett 2-årsavtal.
Vi hade uppfyllt garantierna, inte med stolthet men dock uppfyllda.

Vi erbjöd att bryta avtalet så att inte kunden behövde batala mer eftersom vi själva inte var helt nöjda med resultatet så långt.
Vi vet att det kan ta längre tid än 3 månader att komma på top10 på t ex bröllop men kunden ville inte vänta.

Så ett förlikningsavtal översändes till kunden som han än idag inte skrivit på.
Detta reglerade ju allt vi sagt men eftersom vi inte fått in förlikningsavtalet
så fortsätter avtalet löpa, ganska dumt men det är upp till honom.

Där står vi idag, och kunden har kommit till dig.
(om det inte är du som är kunden :-)

Den andra kunden som är inom pooler och spa gick till på ett liknande sätt.
Våra garantier hade uppfyllts men kunden fick ändå avbryta sitt avtal.

Den tredje har jag faktiskt ingen aning om att vi hade någon missnöjd kud i.
Som du förstår är dom lätträknade.

Om vi håller vad vi lovar och vad som står i avtalet så försöker vi ändå lösa det på bästa sätt.
Om vi inte uppfyller vad vi lovat eller det som står i avtalet så betalar vi alltid tillbaka pengarna.

Det som jag skrev om säljare får jag ta tillbaka.
Skrivet i stundens hetta utan betänkligheter.
Dumt av mig, skäms faktiskt lite när jag läser det nu i efterhand med lite mindre tempo på hjärat.

Till slut så säger jag inte att du är en bluff, Wester.
Jag har varit utsatt för sånt här förut i just detta forumet och det vet du säkert nu när du vet lite mer om mig.
Kanske hade taggarna lite för långt ut när jag klockan 22 skrev svaret.
Jag ber om ursäkt för det påståendet.

Kan dock inte släppa känslan jag har just nu.
Konstigt att alla dom 3 kunderna kommer just till dig och klagar.
Men du har säker någon bra förklaring till det.
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 22:18 #24
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
Jon A Jon A är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 641
All PR är bra PR.
Jon A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 22:37 #25
Dunc Dunc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
Dunc Dunc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 90
Det finns andra forum och vägar att diskutera företag och lösa konfikter.

Jag tycker personligen att administratörerna ska förbjuda angrepp som det ovan mot SEO Logik (ta bort trådarna?). Att skriva om domar som fallit och liknande är en sak, men "anonyma" angrepp riskerar att skrämma iväg företag och sänka kvalitén.

Det finns en anledning att storföretag sällan kommenterar ärenden, det är inte för att de inte kan lämna bra svar (staber av informatörer) utan att de har lite och inget att vinna. De som angriper företag kan vrida och förvränga allt i väntan på en groda från företaget. Och precis som i detta fall när Seo Logik formulerar sig olycklig om sin säljare kommer fokus att hamna på det.
Dunc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-20, 23:04 #26
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Citat:
Originally posted by hubbert@Oct 20 2005, 08:56
Hm börjar det inte bli dags att titta på några Ip-adresser nu?
Skulle vilja höra om det gjorts någon kontroll av adresserna på Rille S - Wester, så vi kan fastställa om det rör sig om en eller två naiva individer.
Ta gärna med den här också
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-21, 08:54 #27
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Det mesta är ju förhandlingsbart dessutom. Jag fick ett mycket bra avtal för SEO efter lite gnäll och påpekande om att leverantören inte verkade helt seriös. Resultatet är inte uppfyllt inom tidsramen och jag har inte betalat en krona. Däremot är de nära att nå resultatet och när de gör det kan jag nog vara snäll och ta upp en diskussion om att ändå betala en del.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-21, 09:30 #28
Ove Ove är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 47
Ove Ove är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 47
- Personangrepp, förtal eller smutskastning av företag får ej förekomma. Använd konstruktiv kritik så det även framkommer vad som är bra, vad som kan bli bättre och hur, WN ska fungera som bollplank. Kritik skall baseras på fakta. Inga namn på privatpersoner får förekomma på forumet.

Det är lättare att sköta andras affärer än sina egna, det är väl inte meningen att skrämma bort medlemmar genom dessa enormt låga diskussioner.
Hans har nog bättre kunskaper än många i detta forum ta vara på dom istället för att ta kål på honom.

Om vi fokuserar på ett bra innhåll här i stället för att smutskasta varandra tror jag vi blir gladare allihopa, och glad behöver man vara denna årstid !!.

/Ove
Ove är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-21, 09:55 #29
King Edward King Edward är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 57
King Edward King Edward är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 57
Avtal hit, och avtal dit!

För att lätta upp tråden lite vill jag dra en liten kort historia.
Jag var på OnOff i juli och köpte en bärbar Sony Vaio. Bra pris och trevlig försäljare. Jag tog den på mitt bolag, och försäkrade muntligt med försäljaren om att avbetalningen verkligen skulle vara räntefri och löpa över ett år. En väldigt bra deal tyckte jag, skrev under och gick till kassan.

Sedan dimper den första fakturan från factoringbolaget in och det visar sig att "lånet" enbart är upplagt på tre månader, och dessutom enbart räntefritt den första månaden. Givetvis blir jag smått förvirrad, och läser DÅ FÖRST igenom avtalet. Där står det givetvis enbart tre månader. Hade försäljaren ljugit för mig?

Jag går tillbaka till butiken, och pratar med samma försäljare hela en månad efteråt. Han minns händelsen och erkänner sitt misstag! Bra gjort!
Som en god medmänniska gör han allt för att försöka återgälda mig, som att t ex lägga om lånet osv. Allt detta egentligen för att kunden (jag) litade på försäljaren och inte läste igenom avtalet så noga.

Bra gjort OnOff!!
DET är god företagaranda!

// M
King Edward är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-21, 10:29 #30
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by Dunc@Oct 20 2005, 22:37
Jag tycker personligen att administratörerna ska förbjuda angrepp som det ovan mot SEO Logik (ta bort trådarna?). Att skriva om domar som fallit och liknande är en sak, men anonyma angrepp riskerar att skrämma iväg företag och sänka kvalitén.
Detta har varit uppe tidigare. Jag håller med Thomas till 100% på just denna punkt.
Det som är skrivet är skrivet och skall inte tas bort.
Och just därför att "Tänk efter före" skall gälla.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017