Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Seo Logic

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-10-21, 11:48 #31
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Citat:
Ursprungligen postat av Dunc
Jag tycker personligen att administratörerna ska förbjuda angrepp som det ovan mot SEO Logik (ta bort trådarna?). Att skriva om domar som fallit och liknande är en sak, men anonyma angrepp riskerar att skrämma iväg företag och sänka kvalitén.

Detta har varit uppe tidigare. Jag håller med Thomas till 100% på just denna punkt.
Det som är skrivet är skrivet och skall inte tas bort.
Och just därför att "Tänk efter före" skall gälla.
"Tänk efter före" går ju inte att applicera när man har som syfte att smutskasta andra, där har man antagligen tänkt både en och två gånger innan och varför vill man ha sin kanonsalva mot offret raderad?. Däremot folk som vill radera sina egna kommentarer...
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-21, 11:54 #32
creowebs avatar
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 588
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
creowebs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 588
Är detta inte utrett nu?

Bröjar bli en ganska meningsnlös tråd tycker jag.....
creoweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-21, 12:30 #33
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by Robert@Oct 21 2005, 11:48
Tänk efter före går ju inte att applicera när man har som syfte att smutskasta andra, där har man antagligen tänkt både en och två gånger innan och varför vill man ha sin kanonsalva mot offret raderad?. Däremot folk som vill radera sina egna kommentarer...
Med "tänk efter före" så menar jag klart som Hans sade, att första inlägget blev lite argsint osv. Hade han tänkt efter lite före där så hade det mesta blivit osagt.

Sedan om man skall börja radera inlägg här, hur skulle det sett ut?
Ett inlägg som är citerat och som sedan det inlägget som blev citerat är försvunnet.

Det går inte ihop, eller första inlägget i en tråd som alla svarar på och som sedan försvinner. Folk kommer undra vad det är man pratar om.
Mycket går förlorat.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-21, 14:19 #34
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
TjörnDesign TjörnDesign är inte uppkopplad
Validating
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 431
Men man kan ku alltid låsa en tråd efter det att allt är sagt och diskussionen spårar ur.

Har en liten fråga till er modeartorer här.
Har jag trampat någon av er på tårna ?
Har bett om IP kontroll, flera med mig.
Varför händer inget.

Har vid andra tillfällen bett er just att låsa en tråd för vidare postning eftersom diskussionen spårade ur, inget händer.
Förstår om ni inte vill låsa en tråd bara för att lilla jag tycker det. Men när flera önskar en IP kontroll på personer som då flera misstänker vara samma personer så bör ni väl ta det i beaktande. Ni har ju skött detta snyggt och proffsigt innan.

Tror att ni (alla, inte bara mod) måste tänka lite på att vi kanske borde höja nivån på detta forum till konstruktiva diskussioner och funderingar som rör ämnet.

Om jag irriterat någon av er moderatorer så ber jag om ursäkt (***smicker***smicker***)
TjörnDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-22, 23:53 #35
Ztyling Ztyling är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 24
Ztyling Ztyling är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 24
Vilken fart det blev på Hans, kul att se. Men det är rätt, på bluffmakarna bara!
Ztyling är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-23, 00:39 #36
Rille S Rille S är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3
Rille S Rille S är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3
Ja, lycka till med att hitta "bluffmakarna". Det blir nog lite svårt, eftersom det är riktiga människor. Jag har efter mitt inlägg fått kontakt med fler som känner sig lurade. Det jag har sagt till dom och som jag nu skriver här är att jag har personligen ingenting med det här att göra och orkar inte lägga ner mer krut på denna tråd.

Jag tyckte bara att Hans och Seo Logik kom undan från de anklagelserna som riktades mot honom p g a att han skriver kunniga inlägg i detta forum. Det tycker jag är fel, då jag vet att de kör med ojusta metoder när de säljer in sin optimering. Läser man faktan i denna tråd och kan lägga ihop ett och ett så förstår man att Seo Logiks säljare ljuger när de säljer och kan man sin affärsjuridik så vet man att även det muntliga gäller. Skillnaden är bara att det är svårare att bevisa.

Tack för mig!
Rille S är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-23, 02:22 #37
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 538
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 538
Jag måste också uttala mig i denna tråd, jag tycker det är väldigt tråkigt att smutskasta SEO Logik på detta sätt. Om ni nu inte förstått fackspråket på ett avtal, eller inte läst det finstilta, eller hoppats på bättre saker än vad ni skrivit under, så ser jag det som ert eget problem.

Lägg fram några riktiga anklagelser, så blir ni antagligen mer betrodda. Är det dessutom så att Wester och Rille S är samma person (kankse t.o.m. en konkurrent?) så är det väldigt lågt.

Mitt förtroende till SEO Logik är fortfarende mycket starkt efter att ha läst denna tråd, och jag hoppas att denna smutskastning inte påverkat några eventuella kunder, eller SEO Logiks rykte i allmänhet.
Rasmus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-23, 07:22 #38
xcalibers avatar
xcaliber xcaliber är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 70
xcaliber xcaliber är inte uppkopplad
Medlem
xcalibers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 70
Hej alla,

Jag har velat hålla mig utanför den här diskussionen men kan inte hålla mig från att ge min åsikt.

Jag vill börja kort med att berätta att jag känner Hans personligen vilket jag anser vara en förmån. Innan SEO Logik fanns så arbetade jag med försäljning åt Tjörndesign (dock var jag anställd på ett annat företag som agerade säljkonsult). På den tiden var den oerhört svårt att sälja in en tjänst som den som avses. Marknadschefer och liknande såg ingen vinst i Internet (eller iallafall en mycket liten sådan). Så småningom (efter naturliga skäl) valde jag att starta ett eget företag inom samma bransch. O jag vill inte "sticka under stolen" med att Hans har varit min mentor. O jag vill påpeka att vi fortfarande har god kontakt.

När jag blev aktiv i detta forum tyckte jag det var kul att utbyta kunskap med så många olika personer och framför allt med den kompetens som återfinns här. Dock har tanken slagit mig hur Hans har orkat vara så aktiv som han faktiskt varit. Flera av er här har fått bra tips och lärt er mycket av honom. Därför tycker jag det är tråkigt när inte bara företag utan personer hängs ut offentligt. Syftet med detta forum måste ändå vara att "lära av varandra" och inte "klanka" ned på folk eller företag för den delen.

I SEO Logiks fall måste jag ändå säga att det inte är konstigt om någon enstaka kund är missnöjd. Vi på SEOdesign har ca 60 kunder i dagsläget och har fullt upp med att underhålla dessa. SEO Logik har ca 500 kunder och att hålla ALLA dessa nöjda är ett uppdrag i sig. När diskussionen förs med en kund angående sökord och kunden är mycket mån om ett sökord där konkurrensen är mkt tuff så är jag övertygad om att SEO Logik påtalar detta för kunden. I vissa fall säger man till kunden (exempelvis ordet "event") att det kommer att ta mkt lång tid att nå en 1:a sidesplacering och att det inte alls är säkert att man lyckas med just det ordet.

Det är ett ganska intressant fenomen när någon börjar kritisera någon annan. Det är alltid enklare att kritisera än tvärtom. Varför skall inte jag följa strömmen?

Kort och gott... Det är relativt många SEO-företag som har smutskastats i detta forum (o visst ibland har jag själv blivit irriterad på något/några SEO-företag som jag anser gjort något klantigt uttalande). Jag är ju bara människa....Men återigen så hjälper de fortfarande till med tips och lösningar på problem. Vi på SEOdesign har inte direkt fått några klagomål.... O här sitter jag och kan "förbanna" mig själv för att vara FÖR inaktiv i detta forum!?

Personligen anser jag att detta forum håller en mycket hög klass vad gäller sökmotoroptimering. Låt oss fortsätta med det!

Oavsett huruvida vissa känner sig lurade eller inte.... Skicka ett PM i så fall och ställ en fråga "rakt" till personen/företaget som avses. För min del är det tämligen ointressant att läsa allt skräp som skrivs i vissa trådar (o jag antar att de flesta av er anser likadant) och jag försöker oxå att låta bli att kommentera. Men ibland är det svårt....

Ponera att vissa är missnöjda med en leverantör av dessa tjänster (vilket uppenbarligen har hänt). Ta i så fall en diskussion med företaget i fråga (i detta fall Hans) och hör vad det finns för möjligheter.

Så som jag känner Hans så är han en jäkligt ödmjuk person och är väldigt enkel att diskutera med. Förmodligen har han bäst renommé i Sverige (o är den jag har DEFINITIVT mest respekt för) vad gäller sökmotoroptimering och då kan det vara värt att ta en diskussion.

Alla SEO-företag har olika garantier. För er som funderar på att köpa in en tjänst: Fråga om garantier och var säkra på att ni förstår dem. Kika även på referenser och etiken i arbetet. Dessa är de viktigaste faktorerna! Sen skall man ha klart för sig att man inte alltid kan lyckas.

Låt oss nu återgå till det som faktiskt är viktigt här på forumet: Sökmotoroptimering!!

/XC h34r:
xcaliber är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-23, 20:06 #39
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
<hållamedinlägg>
Citat:
Dock har tanken slagit mig hur Hans har orkat vara så aktiv som han faktiskt varit. Flera av er här har fått bra tips och lärt er mycket av honom.
</hållamedinlägg>

/Stefan
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017