Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Proinet nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-15, 17:23 #201
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 205
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 205
Citat:
Originally posted by Staffanos@Feb 15 2008, 18:17
web01 rör sig tydligen....
Jepp.

"Great Success !
Apache is working on your cPanel® and WHM™ Server"


Det närmar sig.
Adam N är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 17:30 #202
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Jag har svårt för att köpa en del av resonemangen som framförs i den här tråden.

Att Proinet inte har lika bra maskinpark eller lina som större aktörer är i min mening helt okej till det priset man betalar, men att de inte har en fungerande backuplösning eller ens ett säkerhetstänkande är däremot inte okej.

Sabotage-idéen köper jag inte, Proinet åkte dit eftersom de inte har tagit sin verksamhet på allvar. Det händer vem som helst med en sån inriktning. Det är väl isåfall Proinet som medvetet saboterat kundernas verksamheter.

Angående driftinfo så skulle dels Proinet köpa sig massor av tid om de uppdaterade driftinfo.net och sen är det så att jag har ingen lust att ringa till Kjetil varannan timme för att fråga hur det går och jag tror itne han har någon lust att få en massa samtal när han jobbar utan det verkar mest vara ett sätt för folk att skylla ifrån den dåliga informationen på ett annat medium. För tänka sig, när jag bajsar så vill jag läsa hur det går för Proinet ,jag vill inte prata om det.
htiawe är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 17:39 #203
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Proinet har nu ett fantastiskt jobb framför sig. När de lyckats installera upp och säkra servrarna ska kunddata läsas tillbaka från backup. Sedan måste alla kunder och alla epostkonton få nya lösenord (beroende på vad de kommit över).
jonny är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 17:59 #204
Staffanoss avatar
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
Staffanoss avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
frågade via MSN

Mina sidor ligger på web01, hur illa ligger jag till ?

Citat:
Proinet | Kjette @STH, ring på +46761055550 i f skickat 2008-02-15 15:53:
inte illa
Proinet | Kjette @STH, ring på +46761055550 i f skickat 2008-02-15 15:53:
bara dom som ligger på web03 har fått lite mer skada, men de åtgärdar vi.
staffanos säger:
tack för *det ..
staffanos säger:
folk undrar på *vilken Burk som lösen mm är stulna....


Min ligger på web01 http://www.club30.se/
Staffanos är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 19:06 #205
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Nu den senaste tiden har ju många sidor och webhotell blivit utsatta, men varför är allting relaterat till flashback?
Varför släcker ingen flashback?
pokerstjärna är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 19:15 #206
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
Jag antar att dessa problem är orsaken till att proinet inte har fixat det jag bad dem fixa på vår server i måndags, eller har svarat på de 3 email jag har skickat till dem. Proinet har alltid fixat allt snabbt och bra tidigare, men jag är lite sur på dem nu.
magic är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 19:41 #207
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Staffanos
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Att ni orkar =) Byt webbhotell om ni inte är nöjda, svårare än så är det inte.... Man väljer själv vilka företag man vill vara kund hos...., visst lönar det sig att lyssna till kunder men jag själv skulle aldrig tolerera mycket av det som en del företag i webbranschen tydligen får stå ut med.
Märkligt sätt att se det...det bästa sättet att slippa en massa gnäll är försöka göra kunderna nöjda, i det här fallet med något så lite som INFORMATION .
Jag är ingen Datanörd, skiter fullständigt vilken jävla bugg (trodde det var en dans stil) det är fel på...
Ville bara veta när sidan kom upp, och detta var ett normalt sätt inom datavärlden, att strunta i skicka ut information, och uppdatera den lilla info som finns på Driftinfo.net 3 gånger på på snart 36 tim....
Att vissa sedan tycker att kunderna ska hålla käften och inte gnälla, är bara bevis på att datanördar inte har en aning hur kunder behandlas...
Eller ?
Jag sa inte att de behandlat kunderna bra...
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 21:56 #208
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Citat:
Originally posted by stareye@Feb 15 2008, 00:18
Är ÅF-kund hos ProInet sedan 2006 ligger därmed tyvärr på web03. Har faktiskt varit nöjd med dem trots allt som strulat för dem, mest för att jag alltid fått blixtsnabba svar hos supporten och Kjetil hjälper alltid till och verkar aldrig sova! Det är först efter det som hänt idag som jag börjat fundera om jag är tvungen att byta, då jag har ett flertal företag under mig som är beroende av att allt funkar. Jag vill helst inte byta, och jag vill tro gott om ProInet och att de gör allt de kan just nu. Är lite rädd för att ställa mig i ny skottlinje om jag går över till något annat. ProInet kan väl inte stå i skottlinjen hela tiden? Hur bör jag tänka i det här läget?
Själv är jag återförsäljare åt Levonline webbhotell, Levonline är dyrare än Proinet men stabilt och bra, det du tjänar hos Levonline är garanterat bättre än hos Proinet, du kanske får färre kunder som väljer Levonline än proinet men dom du får att välja levonline ger mer än dom du får att välja Proinet är jag säker på.

Jag skulle själv aldrig rekommendera ett dåligt webbhotell även om jag skulle tjäna mer pengar på det för det handlar om din egen trovärdighet också, om kunderna skulle vilja betala ett par tior i månaden och jag skulle tjäna en massa pengar på det så skulle jag inte ta det valet, men mina kunder får ta det valet, vissa tror att jag rekommenderar Levonline bara för att tjäna pengar på det även fast jag förklarar varför dom inte ska välja ett billigt webbhotell framför ett lite dyrare, Levonline eller något annat bra webbhotell.

Man får som sagt det man betalar för när det gäller webbhotell, jag gör ingen skillnad där men förklarar också varför man inte ska välja ett billigt webbhotell, alla har råd att betala runt 150 kr för vilket bra webbhotell som helst istället för att snåla och betala en tia eller två per månad istället om man tänker satsta seriöst på en verksamhet på nätet.

Sen är valet kundens.
DistansData är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 22:03 #209
Saints avatar
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Saint Saint är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Saints avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 649
Det positiva är att ingen information har gått förlorad denna här gång - jag menar, man kan ju alltid gå in på flashback och ladda ner sina bilder, text-filer och sajter man haft hos Proinet om nu Proinet skulle missat ta backup.



Om nu har haft ett forum eller liknande uppe på sin server, finns det något risk att hackarna kommer åt forummedlemmarnas login och lösenord?
Saint är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 22:13 #210
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Ja, driftinfo.net verkar ju inte må så bra just nu...

Detta känns dock som slutet på Proinet faktiskt...
JimmyOh är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:35.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017