Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-01, 02:14 #81
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Varför delar inte Binero upp alla kunderna från VonAnka bara på de andra servrarna?
Kompensation kommer, antar jag.
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-01, 09:09 #82
mindphaser mindphaser är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 423
mindphaser mindphaser är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 423
Mailde Binero nu och begörde flytt till en stabilare server. I annat fall ser jag ingen lösning än att byta leverantör. Har svårt att tänka mig att det är acceptabelt med så här mycket nertid.
mindphaser är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-01, 09:27 #83
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Snart kommer ett inlägg från Jonathan där han berättar att dom tar upp allt det här i sin företagsblogg. Jag gillar framförallt den här kommentaren från Jonathan:

Citat:
Originally posted by JonathanS@Sep 9 2008, 16:29
Citat:
(svenskawebb.se) Verksamheten startade år 2001 och har sedan starten inte haft några driftstörningar och endast nöjda kunder.
Då finns det väl ingen anledning att flytta från dem?
Jag hittar ingen presentation av missnöjda kunder på Bineros sida heller?

Det är ju precis som du är inne på, bara för att man stoppar huvudet i sanden, inte svarar på frågor ELLER lyckas flytta fokus till den egna kontrollerade bloggen, så försvinner ju inte problemen...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-01, 11:54 #84
Björklunds avatar
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Björklund Björklund är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Björklunds avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 594
Citat:
Originally posted by Timofey@Oct 1 2008, 02:14
Varför delar inte Binero upp alla kunderna från VonAnka bara på de andra servrarna?
Kompensation kommer, antar jag.
Du menar så alla servrar blir ostabila?
Björklund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-01, 15:06 #85
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Snart kommer ett inlägg från Jonathan där han berättar att dom tar upp allt det här i sin företagsblogg.

Helt rätt.

Citat:
Originally posted by -gummianka@Oct 1 2008, 08:27
Jag gillar framförallt den här kommentaren från Jonathan:
Citat:
Originally posted by -JonathanS@Sep 9 2008, 16:29
Citat:
(svenskawebb.se) Verksamheten startade år 2001 och har sedan starten inte haft några driftstörningar och endast nöjda kunder.
Då finns det väl ingen anledning att flytta från dem?
Jag hittar ingen presentation av missnöjda kunder på Bineros sida heller?
Läs mitt citat en gång till. Det jag reagerade över, som du uppenbarligen har missförstått, är påståendet om att svenskawebb endast har nöjda kunder. På inget sätt har jag påstått detsamma om Binero.

Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Det är ju precis som du är inne på, bara för att man stoppar huvudet i sanden, inte svarar på frågor ELLER lyckas flytta fokus till den egna kontrollerade bloggen, så försvinner ju inte problemen...
Vi har informerat om störningen i natt på binerodrift.se, vi har besvarat telefon- och e-postsupport under natten/morgonen/dagen och vi har som sagt informerat om detta i vår blogg. På vilket sätt anser du det vara att stoppa huvudet i sanden?
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-01, 16:14 #86
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by JonathanS@Oct 1 2008, 15:06

Läs mitt citat en gång till. Det jag reagerade över, som du uppenbarligen har missförstått, är påståendet om att svenskawebb endast har nöjda kunder. På inget sätt har jag påstått detsamma om Binero.
Nej men frågan kvarstår, vart presenterar ni era missnöjda kunder på Er sida?...annars är det ju bara hårklyveri, läser jag igenom er sida, så gissar jag att den ger sken av att ni är jättetrevliga och (bara) har nöjda kunder, även om ni inte säger bara rakt ut...LYSSNAR man inte på sina kunder så kan man säga att dom enbart är nöjda, och att man har en företagsblogg som kommunicerar TILL kunderna är inte samma sak som att lyssna.

Är företagsbloggen ocensurerad ?

Och svar på faktiska frågor om t.ex. kompensation hittar jag inte här, men jag kanske inte har letat tillräckligt bara ? och som jag sagt förut, du är alltid mycket bättre på att kritisera konkurrenter än att faktiskt täcka upp för era egna påståenden..
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-01, 16:41 #87
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Nej men frågan kvarstår, vart presenterar ni era missnöjda kunder på Er sida?...annars är det ju bara hårklyveri, läser jag igenom er sida, så gissar jag att den ger sken av att ni är jättetrevliga och (bara) har nöjda kunder, även om ni inte säger bara rakt ut...LYSSNAR man inte på sina kunder så kan man säga att dom enbart är nöjda, och att man har en företagsblogg som kommunicerar TILL kunderna är inte samma sak som att lyssna.

Du får ursäkta, men jag förstår inte ditt resonemang överhuvudtaget. Varför skulle vi presentera missnöjda kunder på vår hemsida? Finns det någon som gör det? Det kanske inte vore någon dum idé iofs, med tanke på att det går ungefär 100 nöjda kunder på varje missnöjd kund.

Citat:
Originally posted by -gummianka@Oct 1 2008, 15:14
Är företagsbloggen ocensurerad ?
Ja, de enda kommentarer vi inte accepterar är rena personangrepp. Kommentarer från missnöjda kunder har accepterats, publicerats och besvarats i vår blogg.

Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Och svar på faktiska frågor om t.ex. kompensation hittar jag inte här, men jag kanske inte har letat tillräckligt bara ? och som jag sagt förut, du är alltid mycket bättre på att kritisera konkurrenter än att faktiskt täcka upp för era egna påståenden..
WN är inte en officiell kommunikationskanal för något företag mig veterligen. Vi kan besvara saker här, visst, men officiella uttalanden och liknande publicerar vi givetvis via vår egen hemsida/blogg/nyhetsbrev/wiki osv.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-01, 18:29 #88
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Citat:
Originally posted by gummianka@Oct 1 2008, 16:14
Och svar på faktiska frågor om t.ex. kompensation hittar jag inte här, men jag kanske inte har letat tillräckligt bara ? och som jag sagt förut, du är alltid mycket bättre på att kritisera konkurrenter än att faktiskt täcka upp för era egna påståenden..
Öh, det är väl bara att skicka ett e-brev till supporten och kräva kompensation enligt det SLA ni har?
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-01, 18:34 #89
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
SLA = Inte ens värd som toa papper, har du tur kanske du får tillbaka en månadsavgift efter något varit nere i några dygn.

Om dom inte kan ropa force majure på valfritt sätt.

Att lyckas få ett SLA avtal som ger rätt till valfritt vite för faktiska förlust är omöjligt, isåfall kommer du få betala mer för SLA än du kan förlora alla fall.

Skulle kunna säga att många företag använder SLA avtalet för att kunna vara dåliga och ha dålig infrastruktur, är lätt att säga att dom följer SLA avtal och ändå kan ligga nere flera dygn utan det kostar företaget något.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-01, 18:37 #90
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
jag är nöjd med binero, var lite strul tidigare, men har ej märkt något på sistone, allt rullar på!
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017