Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vi får inte ta betalt med kort längre...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-25, 17:40 #11
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 298
wiggin wiggin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 298
Nu är jag inte helt säker men, är det inte snudd på brott mot konkurrenslagen när en leverantör genomför leveransvägran? För att Mastercard skulle ha en policy mot eroti.k-sidor verkar ju högst orimligt? Och jag minns andra liknande fall där bland annat stora klädmärkesföretag leveransvägrar mindre lågprisklädaffärer med svepskäl. Där klädaffären sedan vunnit i Marknadsdomstolen. Det kan ju vara värt att kolla upp om ni vill ha kvar er lösning och orkar gå vidare med det.
wiggin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-25, 18:24 #12
Staffconsulting Staffconsulting är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 358
Staffconsulting Staffconsulting är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 358
Testa en annan leverantör av korttjänsten då.. finsn massor
Staffconsulting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-27, 22:06 #13
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Förmodligen är det inte helt lagligt att neka oss, med tanke på att det finns fler butiker i vår bransch som godkänner kortköp. Har inte fått svar från pay-read ännu. Så jag vet som sagt inte ens vilka det är som vill vägra oss kortbetalningar. Personen som jag pratade med på pay-read var ganska vag. Skickade en förfrågan till euroline och fick följande svar:
Tack för din förfrågan om kortinlösen hos Euroline.
Vi måste tyvärr avböja din förfrågan då din verksamhet tangerar en bransch som vi av etiska skäl inte ingår avtal med.

Vet inte vad jag ska tro/tycka. Det hela känns nästan lite bisarrt. Någon som kan tipsa om ett företag som erbjuder inlösenavtal och vars moraluppfattning inte lever kvar på 1200talet?
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-28, 14:50 #14
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jag har nu pratat med Pay-Read och det är eurocard som orsaker oss de här problemen. Pay-Read är med andra ord helt oskyldiga. Ville bara ha det sagt eftersom det spekulerades lite i den här tråden om det var Pay-Read själva som ställde till det för oss. Pay-Read har med andra ord inte misskött sig. Däremot så tror jag att de själva är lite oroliga för att hamna i blåsväder om vi bestämmer oss för att dra det här lite längre. De är ju beroende av bankerna och kortföretagen, så det är ganska förståligt att de inte vill få ögonen på sig på grund av det här.

Jag fick tipset om att leta efter ett inlösenavtal utomlands. Någon som vet vart man ska börja leta? Jag förstår fortfarande inte hur ett internationellt företag som eurocard kan tillåta en sak i utlandet och inte här i Sverige. Det här är som sagt helt nytt för mig. Det var därför vi valde Pay-Read från början. Eftersom det var enkelt och vi slapp teckna inlösenavtal.

Alla tips är fortfarande välkomna.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-28, 17:06 #15
yellows avatar
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 171
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
yellows avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 171
Jag rekommenderar att ni tar en titt på MoneyBookers. (www.moneybookers.com/merchant/) Dels funkar det att ta betalt i Svenska kronor, det går enkelt att få pengarna utbetalda, och kunden behöver inte teckna ett konto. Sen har jag för mig att de accepterar erotiska hemsidor också. CCBill är ett annat alternativ, men då tror jag inte att ni kan ta betalt i SEK.
yellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-28, 20:23 #16
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Tack för tipset Yellow! Vid en första anblick så ser MoneyBrookers ganska intressant ut. Måste bara läsa igenom allt tre gånger. Som alla andra dumma svenskar så tror jag automatiskt att det kan vara något lurt med allt som inte är svenskt. Någon som har erfarenheter av MoneyBrookers? Hittade inte så mycket om dem när jag gjorde en sökning här på wn.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-28, 21:41 #17
yellows avatar
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 171
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
yellows avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 171
Jag har bara använt det som andrahands-alternativ än så länge, men har inte stött på några problem. Det verkar lite för bra för att vara sant ja, men det har fungerat så länge som jag har haft ett konto där (ca. 1-1/2 år någonting). Avgifterna (8% om man vill ha kortbetalning utan att kunden ska skaffa ett konto där först) är ju ganska höga.

Angående vad de accepterar är jag nästan säker på att det inte är några problem med den typen av varor du säljer. När köpet genomförs skickas man över till deras betalsida och får lägga in kortuppgifter direkt. Det går också att betala med banköverföring om man nu är tveksam till kortbetalning.

... men fråga dem angående vad du säljer om det är ok. Supporten har inte alltid varit jättesnabb...
yellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-01, 00:49 #18
Arnebys avatar
Arneby Arneby är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 41
Arneby Arneby är inte uppkopplad
Nykomling
Arnebys avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 41
Citat:
Originally posted by Aidex@Nov 28 2005, 15:50
Jag har nu pratat med Pay-Read och det är eurocard som orsaker oss de här problemen. Pay-Read är med andra ord helt oskyldiga.

[snip]

Alla tips är fortfarande välkomna.

Jag tycker du ska tala med någon ansvarig på Eurocard Sverige och ställa dem mot väggen. Det här luktar dessutom mera personligt korståg mot kvinnlig sexualitet än generell moralpanik. Är det EC som nekar så ska du höra det från dem. Sagor i andra hand är just bara sagor.

Åsså klassikern förstås; är Pay Read eller EC kladdiga i kanten och agerar sladdrigt så är Internet World alltid intresserade av att ge dom en uppsträckning. Urban Lindstedt sitter vid sin redaktionstelefon och bara väntar på dylika scoop.
Arneby är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017