Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Proinet referens

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-21, 16:03 #21
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av b_andersson
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Du svamlar ju en massa goja, måste jag har rätt att försvara mej emot dina substanlösa flammor.

Nu börjar det bli rejält OT och nu förstår jag ifall en moderator städar upp lite. Min tanke var inte att det skulle spåra utan bara att Klein skulle erkänna att han gång på gång på gång rekar sitt eget företag.

Men Klein (Martin) menar du att du har inget med Linux.se/Okit.se/shellkonto.se/proinet.se att göra?

//Björn

Säger bara att det uppgifter du rabbla är gamla, och en del grejer är mycket gamla. Så tacksam om du kom med aktuell fakta istället för bara starta flames.

Jag sitter forfarande inte i någon styrelsen som du påstår, Stryelsesupleanter har ingenting att säga till om och har ingen täckningsrätt för bolaget. Föreslår att du ringer bolagsverket ingen. Tro tom en ändringanmälan inlämnad i ärendet.

Enda jag är inblanda in just nu , är att vara löneslav åt en företagsgrupp i den gamla ekonomin. Står fortfarande som innehavare på någon av det domäner som du rabblar upp, förövrigt är det andra som sköter det där idag.

Bolaget har förvisso kvar mitt efternamn som del i bolagsnamnet, men är väl knappas särskilt märvärdigt finns väl flera som har Andersson i bolagsnamnet utan att du är inblandad i deras bolaget?

Min repestation här på forumet är som privatperson och ingenting annat. Mina åsiker är mina privat uterifrån mina erfanheter om resp tjänster som olika bolag tillhandhåller, måhända inte alltid objektiva men vems åsikter är det? Jag står för mina åsikter om proinet, inte som påstådd delägare utan som brukare av deras tjänster. Jag använder en del andra webhotell också som jag tycker är bra, varför frågasätt inte dom åsikterna för?

That´s all.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-21, 17:11 #22
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Med risk för att fortsätta OT-tråden (den är ju fortfarande inte städad så det är bäst att jag snabbar mig) så känns det för mig, som hittils endast läst diskussionen, att klein verkar lite jävig. Inte konstigt att han gång på gång rekommenderar Proinet. Inget ont om dem men stundtals har det verkat lite knepigt.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-21, 17:33 #23
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Klein, varför blanda sig i diskussionen om du har intresse i bolaget privatperson eller ej?

Citat:
Tycker det behövs lite motvikt emot alla muppar som hypar loopia osv.
nice att man är mupp om man ger loopia ett gott ord.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-21, 19:20 #24
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Jag sitter forfarande inte i någon styrelsen som du påstår, Stryelsesupleanter har ingenting att säga till om och har ingen täckningsrätt för bolaget.

Sitter du i styrelsen eller inte?
Står du inskriven som styrelsesuppleant så sitter du i styrelsen, punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av klein
Enda jag är inblanda in just nu , är att vara löneslav åt en företagsgrupp i den gamla ekonomin.
Ursäkta om jag inte hänger med, men vem jobbar du åt?

Frågeställningen är dock intressant. Får anställda till ett företag utala sig positivt och göra reklam för firman de jobbar för? (Personligen ser jag det som egenreklam, ägare eller ej)
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-21, 19:52 #25
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
hehe, kul det där med privata argument och företagsargument.. så då kan väl jag typ skriva i massa olika forum;

Köp alla tjänster ifrån Alpers Firma, det är bara mina privata argument absolut inte något att göra med mitt företag. (LoL)

Kul grej, som om man skulle kunna hoppa från privat till sitt företag... yee right.
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-22, 07:57 #26
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by htiawe@Dec 21 2007, 18:11
Med risk för att fortsätta OT-tråden (den är ju fortfarande inte städad så det är bäst att jag snabbar mig) så känns det för mig, som hittils endast läst diskussionen, att klein verkar lite jävig. Inte konstigt att han gång på gång rekommenderar Proinet. Inget ont om dem men stundtals har det verkat lite knepigt.
Men jag har ingent med nämda bolag att göra förutom att fortfarande står som styrelsesuppleant och bolaget råkat ha mitt efternamn i det fullstädiga namnet, så har det varit sedan ett bra tag.

Jag rekomederade proinet innan uppköpet också. Men om man tycker det ser illa, så skall jag tigga ifrågan i framtiden.

Proinet är fortfarande en självstädigenhet inom O. & K. , man har egen telefon, man egen fax och man osv.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-22, 08:11 #27
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Alper@Dec 21 2007, 20:52
hehe, kul det där med privata argument och företagsargument.. så då kan väl jag typ skriva i massa olika forum;

Köp alla tjänster ifrån Alpers Firma, det är bara mina privata argument absolut inte något att göra med mitt företag. (LoL)

Kul grej, som om man skulle kunna hoppa från privat till sitt företag... yee right.
Varför inte! Du måste ändå skilja äpple och päron. Hypar du din egna enskilda firma , då kan man frågasätta dina motiv. Men hypar du en egen juridiskperson , där man inte har några ekonomiska intressen i, så ser jag inga problem med det.

Hade jag hypat Sony Ericsson produkter, då hade ingen klagat, även om jag hade jobbat på LM Ericsson. Men nu råkade jag skriva något positivt om ett webhotell långt innan ens uppköpet var tilltänkt, för jag tycker tjänsten är bra. Och sedan har jag fortsatt i gamla vana, för min roll i nämda bolag är betydelös.

Men självklart kan en del tolkar det som att jag har ett järv förehållande som är svårt för mig att motbevisa i det här fallet, därav så får jag tigga i framtida trådar om proinet och o. & k. .

Som svar på en annan fråga i tråden.

Är man Styrelsesuppleant så sitter man inte i styrelsen. Så tolkar banken det, så tolkar jag det.

Det kan finnas andra tolkningar i den här frågan , men jag antar det som handlägger företagsärenden på banken, ändå är det som kan det här bättre än det flesta här på forumet.

Jag jobbar åt ett helt annat bolag, som inte har några intressen alls i webhotell branschen. Det sysslar inte ens med datorer förutom att använda dem som verktyg.

Därav har jag svarat på frågor och gett min bild och tolkning av det, om Ni vill tycka annat så är det upp till Er, men jag kommer inte bevaka den här tråden något mer. Eftersom det kan finnas tolkningar om att jag kan vara järvig ifrågan, och då är det upperbaligen ingalunda särskilt lämplig att jag har synpunkter om nämda bolag i framtida trådar.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-22, 10:58 #28
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Skulle något drastiskt (sjukdom/dödsfall) hända företagets ledamot så skulle ju du gå in som ledamot i egenskap av suppleant i bolaget, det är ju det dom är hela idén med att ha en suppleant.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-22, 11:50 #29
yellows avatar
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 171
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
yellows avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 171
... och det räcker med betydligt mindre saker än så. Som styrelsesuppleant får man ju exempelvis rösträtt när en ordinarie ledamot är frånvarande av betydligt mildare skäl än dödsstraff och sjukdom. Det räcker att ledamoten är sen till mötet.

Självklart representerar man företaget som styrelsesuppleant.
yellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-22, 12:28 #30
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Sludent Sludent är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 258
Helt rätt!
Tänkte bara dramatisera det lite så man förstår att det är ett stort ansvar att vara suppleant.
Sludent är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017