Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tradedoubler och Mobillån blåser alla affiliates

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-16, 17:42 #31
jstenbeck jstenbeck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 139
jstenbeck jstenbeck är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 139
Gör som på EuroAds. Där finns ett antal leads bestämda och annonsören har REDAN betalat in pengarna för dessa leads - så EuroAds och affiliaten är försäkrade.

Dessutom tar dom inga hutlösa priser för företag att bli partners som på TradeDoubler.
jstenbeck är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-16, 18:18 #32
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
naredi naredi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 286
Att Tradedoubler accepterar ett "bud" på 50% tyder på oklarheter mellan TD och annonsör som vi affiliates inte får reda på. Jag tror inte att TD skulle gå med på en förlikning om det inte finns uppenbara brister i deras avtal/rutiner. Om TD sen kör med standardavtal finns det inget som säger att detta inte kan hända igen.

Alla kort på bordet tror jag är det bästa i den här situationen...

BTW så har jag inte drabbats denna gång. Men jag lär mig av andras misstag.
naredi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-16, 20:06 #33
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
Citat:
Originally posted by naredi@Jul 16 2009, 18:18
Att Tradedoubler accepterar ett "bud" på 50% tyder på oklarheter mellan TD och annonsör som vi affiliates inte får reda på.
Det var en tanke som dök upp hos mig också.
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-16, 21:50 #34
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Citat:
Originally posted by TradeDoubler@Jul 16 2009, 15:38
Vi har följt diskussionerna runt Mobillån AB och vi har all förståelse för att vissa av er är upprörda. Det verkar vara en del frågetecken kring den här frågan så vi skulle vilja förklara närmare hur det ligger till.

För det första: Det är kanske en klen tröst för er, men vi vill ändå understryka att TradeDoubler drabbas lika hårt som affiliates när vi inte får fullt betalt av en kund. För det andra: Vi kan försäkra att vi har fört diskussionerna med Mobillån med målsättningen att få 100% av affiliateersättningen. Tyvärr har vi varit oense i vissa frågor och vi har slutligen enats om att Mobillån retroaktivt halverar ersättningen från den 15 maj till 7 juli, då vi beslutade att stänga ner affiliateprogrammet.

Vi tycker givetvis att 100 % hade varit bättre än 50 %. Men vi tycker samtidigt att 50 % idag är bättre än alternativet – att tvista i domstol och kanske få lite mer om ett par år (eller kanske inte få något alls om ett par år). Vi har ännu inte fått betalt av Mobillån och affiliateersättningen kommer först att betalas ut när vi får betalt. Vi vill även förtydliga att detta inte har med prepayment att göra. Problemet rör obetalda fakturor och dessa hade uppkommit även om Mobillån inte hade haft prepayment.

Vänliga hälsningar
TradeDoubler team
Ja det finns väldigt stora oklarheter och att Tradedoubler skulle drabbas lika hårt som afflitates har jag verkligen svårt att tro då de med all säkerhet dels har fått betala en startavgift för att få vara med, månadsavgifter osv. Vad man i vart fall kan se så är inte detta inlägg skrivet av en pr byrå.

Ser man att det finns problem i ett företag så kör man inte på utan för en diskussion istället för att retroaktivt halvera ersättning för, varför vara öppna mot alla webmasters som har valt er? Det är ändå de ni lever på i slutändan? Det har hänt tidigare att företag gör på detta viset och är det så att Tradedoubler går med på det utan rättslig prövning så kommer detta hända igen. Min öppna frågor till er:

-Hur kommer ni att agera i fortsättningen för att undvika dessa problem igen?
-Hur lång betalningstid har era annonsörer?
-Vad finns det för problem med att företag betalar i förskott?
-Av inlägget av att döma så ser ni stora risker med att förlora vid domstol, på vilket sätt? Är avtalet inte tillräckligt bra?
-Hur många av företagen som ni har i ert "case" just nu ser ni har betalningssvårigheter?
-"Problemet rör obetalda fakturor och dessa hade uppkommit även om Mobillån inte hade haft prepayment." Hur menar ni?
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-16, 22:28 #35
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Innebär inte pre-payment att TD ska ha fått betalt innan annonserna ens visas?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-16, 22:59 #36
ninza ninza är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 471
ninza ninza är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 471
Fyfan va sjukt. Förbaskat illa de där. Hur kan dem ens låta de hända. Väldigt synd.
ninza är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-16, 23:40 #37
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by TradeDoubler@Jul 16 2009, 15:38
Vi har följt diskussionerna runt Mobillån AB och vi har all förståelse för att vissa av er är upprörda. Det verkar vara en del frågetecken kring den här frågan så vi skulle vilja förklara närmare hur det ligger till.

För det första: Det är kanske en klen tröst för er, men vi vill ändå understryka att TradeDoubler drabbas lika hårt som affiliates när vi inte får fullt betalt av en kund. För det andra: Vi kan försäkra att vi har fört diskussionerna med Mobillån med målsättningen att få 100% av affiliateersättningen. Tyvärr har vi varit oense i vissa frågor och vi har slutligen enats om att Mobillån retroaktivt halverar ersättningen från den 15 maj till 7 juli, då vi beslutade att stänga ner affiliateprogrammet.

Vi tycker givetvis att 100 % hade varit bättre än 50 %. Men vi tycker samtidigt att 50 % idag är bättre än alternativet – att tvista i domstol och kanske få lite mer om ett par år (eller kanske inte få något alls om ett par år). Vi har ännu inte fått betalt av Mobillån och affiliateersättningen kommer först att betalas ut när vi får betalt. Vi vill även förtydliga att detta inte har med prepayment att göra. Problemet rör obetalda fakturor och dessa hade uppkommit även om Mobillån inte hade haft prepayment.

Vänliga hälsningar
TradeDoubler team
Tvist i en domstol? Skicka resterande summa som mobillån sverige AB är skyldig till inkasso.
Klart ni kan få betalt 100% av beloppet av ett företag som gör miljonvinst.

http://allabolag.se/5566927165

50% är ett hån mot alla affiliates, då borde ni ersätta alla affiliates fullt ut eftersom ni
har problem att leverera. Ni skyller ifrån er på mobillån, vart ligger problemet här?
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 05:33 #38
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Även om det känns något suspekt att marknadsföra "Mobillån" så känns detta väldigt konstigt.

Om Mobillån har betalningsvårigheter vilket jag är lite förvånad över med tanke på deras effektiva ränta, så är väl det enda rätta att gå till Inkasso med skulden. Mobillån AB är ändå en kund som lämnar, varför inte prioritera det som är rätt för de kunder TD har kvar (affiliates)?

Det känns snarare som det är en annan konflikt mellan TD och Mobillån AB, kanske en konflikt på grund av en brist i avtalet som inte alls är relaterat till betalningar. TD och Mobillån AB kommer överrens och går skilda vägar, affiliates står utanför och blir behandlade felaktigt i frågan. Jag tycker allting känns väldigt suspekt, så jag säger att där ligger en hund begraven någonstans.

Det enda naturliga vore att gå till Inkasso med en skuld som är så pass "viktig".

Det är också helt fel tid för TD att agera så här, deras tydliga ställning på den svenska marknaden har börjats suddas ut...
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 08:07 #39
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by Johan H@Jul 16 2009, 23:40
Tvist i en domstol? Skicka resterande summa som mobillån sverige AB är skyldig till inkasso.
Klart ni kan få betalt 100% av beloppet av ett företag som gör miljonvinst.
http://allabolag.se/5566927165
50% är ett hån mot alla affiliates, då borde ni ersätta alla affiliates fullt ut eftersom ni har problem att leverera. Ni skyller ifrån er på mobillån, vart ligger problemet här?
Uppgiften med 2,8 MSEK i vinst är 18 månader gammal; det kan ha hänt mycket på den tiden. Men med pre-payment ska ju TD ha fått pengarna redan från början.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 08:51 #40
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Förstår jag det här rätt? Ni (affilliates) hjälper gladeligen Mobillån AB att lura folk på pengar och blir själva knäckta när Mobillån AB lurar er på pengar? Jag kan inte låta bli att se humorn i denna situation.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:58.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017