Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tradedoubler och Mobillån blåser alla affiliates

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-17, 09:15 #41
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Originally posted by JonathanS@Jul 17 2009, 08:51
Förstår jag det här rätt? Ni (affilliates) hjälper gladeligen Mobillån AB att lura folk på pengar och blir själva knäckta när Mobillån AB lurar er på pengar? Jag kan inte låta bli att se humorn i denna situation.
Det folk som blir "lurade", alltså inte affilliates, får faktiskt skylla sig själva. Media har varnat för detta i 4år nu. Kollar man på lyxfällan på TV3 så är det inte ovanligt att den bidragande orsaken till att dom är med beror på just SMSLån.

Vinnaren i denna dusten är just Mobillån AB, och TD och dess affiliates är feta förlorare.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 11:39 #42
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
Citat:
Originally posted by JonathanS@Jul 17 2009, 08:51
Förstår jag det här rätt? Ni (affilliates) hjälper gladeligen Mobillån AB att lura folk på pengar och blir själva knäckta när Mobillån AB lurar er på pengar? Jag kan inte låta bli att se humorn i denna situation.
Den här diskussionen är intressant. Ja, jag är själv berörd av detta men har valt att hålla mig utanför diskussionen hittills. Jag förstår hur du tänker Sulo men ta gärna den diskussionen utanför denna. Det här kunde lika gärna vara Hobex, Lindex eller SEB så diskussionen behövs för hela affiliatebranschen och för att banka in i Tradedoubler att man inte kan bete sig hur som helst.
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 11:43 #43
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Paginas Jakobsson Paginas Jakobsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 144
Till TD försvar skall nämnas att de meddelade att förbetalningen var slut någon gång i maj och en varningsflagga placerades brevid annonsören. Det betyder att publishern på egen risk är fri att välja om denne vill fortsätta marknadsföra annonsören. Med andra ord har TD betalat ut det vi har rätt till enligt avtal, hela prepaymentsumman.

Många har har dock, formodligen som jag, fortsatt marknadsföra Mobillån i förvissning om att de brukar fylla på prepayment-kontot förr eller senare.

Slutsats; TD har inte gjort fel i detta fall och de försöker få in pengar som vi inte har självklar rätt till. Dock har TD och Mobillån ett avtal om två månaders uppsägning.
Paginas Jakobsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 12:02 #44
Ireneri Ireneri är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 129
Ireneri Ireneri är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 129
"Many TradeDoubler Advertisers have a prepayment policy. This means we have already secured commission from our advertisers, so if you generate commission in January you will be paid mid February for those transactions."

Kan nån förklara hur detta fungerar?


Edit: omformulering.
Ireneri är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 12:06 #45
Martins Martins är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 26
Martins Martins är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Tvist i en domstol? Skicka resterande summa som mobillån sverige AB är skyldig till inkasso.
Klart ni kan få betalt 100% av beloppet av ett företag som gör miljonvinst.
http://allabolag.se/5566927165
50% är ett hån mot alla affiliates, då borde ni ersätta alla affiliates fullt ut eftersom ni har problem att leverera. Ni skyller ifrån er på mobillån, vart ligger problemet här?
Uppgiften med 2,8 MSEK i vinst är 18 månader gammal; det kan ha hänt mycket på den tiden. Men med pre-payment ska ju TD ha fått pengarna redan från början.
Om man går 18 månader bakåt så var det ingen sk kris i Sverige. De som betalade sina lån, gör det inte idag. Mao så ser mobillåns ekonomi inte ut som den gjorde vid förra registrerade bokslutet hos allabolag.

Jag tror dom har gjort stora förluster i år och förra året, men dom sitter ju på en stock kundfodringar som har ett ganska högt värde i slutändan. Men den kommer nog inte börja generera pengar förens om 3-5 år.

Tråkigt för er affliates.
Martins är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 12:16 #46
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Originally posted by JonathanS@Jul 17 2009, 08:51
Förstår jag det här rätt? Ni (affilliates) hjälper gladeligen Mobillån AB att lura folk på pengar och blir själva knäckta när Mobillån AB lurar er på pengar? Jag kan inte låta bli att se humorn i denna situation.
Har inget med saken att göra. Det är lika oetiskt att köpa och sälja bananer eftersom de skördas under slavförhållanden utomlands och dåliga villkor för arbetare. Äter du banan? Skapa en egen tråd om etik och moral gällande smslån istället.

Humorn är att detta kan hända vilket program som helst. Alla program som redan ligger under "pre-payment" är således inte säkra pengar. Det är helt missvisande med detta system som enbart suger när man inte kan se varken statistik eller skuld.

Ironin är att Mobillån vill ha in fordringar på sina kunder, men inte betalar sina egna.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 12:34 #47
Ireneri Ireneri är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 129
Ireneri Ireneri är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 129
Citat:
Originally posted by Wojt@Jul 17 2009, 12:16
Alla program som redan ligger under "pre-payment" är således inte säkra pengar.
"Säkra pengar" är omöjligt eftersom kommande månads provisioner inte är kända vid betalningstillfället.
Ireneri är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 14:53 #48
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Wojt
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Förstår jag det här rätt? Ni (affilliates) hjälper gladeligen Mobillån AB att lura folk på pengar och blir själva knäckta när Mobillån AB lurar er på pengar? Jag kan inte låta bli att se humorn i denna situation.
Har inget med saken att göra. Det är lika oetiskt att köpa och sälja bananer eftersom de skördas under slavförhållanden utomlands och dåliga villkor för arbetare. Äter du banan? Skapa en egen tråd om etik och moral gällande smslån istället.
Humorn är att detta kan hända vilket program som helst. Alla program som redan ligger under "pre-payment" är således inte säkra pengar. Det är helt missvisande med detta system som enbart suger när man inte kan se varken statistik eller skuld.
Ironin är att Mobillån vill ha in fordringar på sina kunder, men inte betalar sina egna.
Han har en poäng, tycker det är minst lika oetiskt som det Mobillån gör. Det finns dock "bättre" bananer:

http://www.rattvisemarkt.se/cldoc/Bananer.htm

Men visst kan det hända med alla program och det har hänt flera gånger tidigare, dock är det relativt enkelt att hålla sig borta från mer oseriösa aktörer och verksamheter.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 15:58 #49
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
Tradedoubler har vid det här laget olympisk guldmedalj i ursäkter.

Kära TD, chocka mig. Stå upp, agera, var inte så ryggradslösa mot era annonsörer. Ryktet om er "snällhet" kommer att sprida sig och locka till sig fler annonsörer a´la Mobillån.

Respektlöst att "deala" med andras pengar oavsett om det är 2 eller 50% av ersättningen.

Pacta sunt servanda
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-17, 22:09 #50
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Originally posted by JonathanS@Jul 17 2009, 08:51
Förstår jag det här rätt? Ni (affilliates) hjälper gladeligen Mobillån AB att lura folk på pengar och blir själva knäckta när Mobillån AB lurar er på pengar? Jag kan inte låta bli att se humorn i denna situation.
*WORD*
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017