Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kondomexperten.se v3

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-12-16, 15:44 #1
hyperflys avatar
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 361
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
hyperflys avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 361
Precis lanserat med uppdaterat betalningssystem för säkrare transaktioner, en prenumerationstjänst och ändrat lite på startsidan. Bilden där ska dock bytas ut snarast.

Vad tycks? Det är bara att prova beställa men strunta i att betala Registreras bara hos oss så ni kommer inte krävas på några pengar eller få några kondomer, vi tar bort de men har de sparade ett par dagar så vi kan kolla om något gått fel.
hyperfly är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-16, 19:42 #2
fasko fasko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 81
fasko fasko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 81
Spontan kommentar efter ~3 minuter på sidan (tittade lite mer efter att ha skrivit typ halva inlägget).

Hur väljer man produkter? Finns det bara ett märke? Hittade nån dropdown där man kunde välja antal och modell, bild?

Tydligare vad ni säljer (mer än bara kondomer i allmänhet, det fattade jag).

Designmässigt gillade jag inte riktigt den blå-röda faden i bakgrunden. Det kändes rätt B faktiskt.

Sidan kändes ändå spontant rätt bra, även om det är katastrof att jag inte riktigt förstod vad för kondomer jag kunde köpa på direkten. Kanske fundera över ett mer "traditionellt" sätt att handla? Förstår om du vill göra det enkelt, men det blev mest otydligt för mig. Jag vill kunna se en bild och köpa bilden, inte någon dropdown.

Känner inte dig och ditt psyke, men ta det inte som att allt var fel på sidan.
fasko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-16, 22:25 #3
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Bakgrunden laddas först och ser lite underlig ut.

Jag vill kunna klicka på "1 beställ" i nederkanten.

Sen har jag inte undersökt om du säljer några specifika märken; men RFSU har ju brandat sina kådisar, så det skulle förmodligen underlätta med produktnamnet.

Tror också det blir lättare att få kunden att sälja om du visar upp produkterna. Startsidan borde innehålla bilder på samtliga produkter (ser inte ut att vara så många) med "köp"-länk.

Om ni levererar i diskreta paket bör ni poängtera det ordentligt. Om leverans sker genom ett brunt kuvert i brevlådan där avsändaren inte kopplas ihop med kondomer är det nog en fördel för många blyga tonåringar (som jag förmodar är den primära målgruppen). Om det däremot är ett färglatt paket med avsändare "kondomexperten" bör också det framgå - fast det kanske ni inte ska trycka på
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-16, 23:29 #4
FilipLind FilipLind är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 32
FilipLind FilipLind är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 32
jättefint med rundade hörn tycker jag. jätte jätte härligt med sådant enkelt och effektivt upplägg, inte ofta det blir så enkelt, går aldrig att ta fel på något, men den bakgrunden asså, vilket fiasko. bort bort bort med den bakgrunden.
annars är allt jätte bra
tips till bakgrund: lite svagare fade från blå till röd, över huvud taget svagare färger på bakgrunden, använd WEBBVÄNLIGA färger.
prima annars
FilipLind är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-16, 23:56 #5
sxe2570 sxe2570 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 34
sxe2570 sxe2570 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 34
Vad som är mer intressant är att jag fortfarande inte fått betalt för grundbetalningssystemet jag gjorde för dig i juni år, samt att du slutat svara när betalningen kommer.
sxe2570 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-17, 03:08 #6
hyperflys avatar
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 361
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
hyperflys avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 361
Citat:
Originally posted by stefanaxe@Dec 17 2005, 00:56
Vad som är mer intressant är att jag fortfarande inte fått betalt för grundbetalningssystemet jag gjorde för dig i juni år, samt att du slutat svara när betalningen kommer.
Skulle skicka betalning i form av kondomer, har varit tryck på beställningar och är beklagligt att jag inte tagit tag i det med och reserverat åt dig.
Har inte fått ett enda mail under hela perioden dock så jag inte glömt. Men helt mitt fel, ska skicka din order på måndag.

Sen har vi tyvärr fått koda om hela sidan, var så många säkerhetsfel osv. Men det hör egentligen inte till saken, men bidragit till att jag glömt bort att du gjorde första versionen.
hyperfly är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-17, 03:49 #7
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Jag tycker det är alldeles för dåligt med länkar till beställning, jag med. Blir svårt att impulsköpa. När man väl hittat dit vet man knappt vad det är man kommer köpa, ja förutom att det är kondomer. Skulle hellre se kondom-bilden brevid brödtexten ersatt med produktval.

'Beställ' bör länkas till beställnings-sidan.

'Normal/knottrig/mix' bör länkas till beställ-sida med respektive sort vald.

De olika mixarna vid beställning blir väldigt svåra att överblicka när det är totalt 9 procentsatser tätt inpå varandra.

Ogillar också bakgrunden, liksom de andra. Men ska den vara där bör hjärtana i menyn ha en transparent bakgrund då de, åtminstonde för mig, hamnar över faden.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-17, 04:02 #8
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Som alla andra...

Allt ser bra ut utom bakgrunden. Vill nog okså har fler produktbilder!

Skulle vara snyggt om ringen runt sifrorna ändrade färg när man va på respektive sida.


+ i kanten att du inte har massa andra produkter utan att du "bara" har kondomer.
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-17, 12:30 #9
hyperflys avatar
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 361
hyperfly hyperfly är inte uppkopplad
Flitig postare
hyperflys avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 361
Vill börja med att tacka för grymt bra kommentarer! Kul att se, hjälper mycket.
Kan inte svara på allt men ska försöka välja ut det som flera sagt och som jag tycker är viktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Clarence
Jag tycker det är alldeles för dåligt med länkar till beställning, jag med. Blir svårt att impulsköpa. När man väl hittat dit vet man knappt vad det är man kommer köpa, ja förutom att det är kondomer. Skulle hellre se kondom-bilden brevid brödtexten ersatt med produktval.
Beställ bör länkas till beställnings-sidan.
Normal/knottrig/mix bör länkas till beställ-sida med respektive sort vald.
Håller helt med och ska fixa detta. Kommer att lägga in information till höger på beställ. Ska även fixa så att de olika knapparna länkas till beställnings-sidan.
Tack för tipsen!

Citat:
Originally posted by -fasko@Dec 16 2005, 20:42
Tydligare vad ni säljer (mer än bara kondomer i allmänhet, det fattade jag).
Vi säljer inget annat, vill man kolla företaget bakom tycker jag det inte är så svårt att klicka på om oss och gå in på vår hemsida (Hyperfly). Eller missförstod jag dig?

Citat:
Originally posted by -fasko@Dec 16 2005, 20:42

Designmässigt gillade jag inte riktigt den blå-röda faden i bakgrunden. Det kändes rätt B faktiskt.
Flera som sagt det nu, ska ta ett snack med designer så får vi se vad som händer. Jag gillade den inte i början men har lärt mig att gilla den. Kanske dags att byta då.

Citat:
Originally posted by -fasko@Dec 16 2005, 20:42

Sidan kändes ändå spontant rätt bra, även om det är katastrof att jag inte riktigt förstod vad för kondomer jag kunde köpa på direkten. Kanske fundera över ett mer traditionellt sätt att handla? Förstår om du vill göra det enkelt, men det blev mest otydligt för mig. Jag vill kunna se en bild och köpa bilden, inte någon dropdown.
Känner inte dig och ditt psyke, men ta det inte som att allt var fel på sidan.
Jodå jag är själv väldigt nöjd över sidan som den är faktiskt, vi säljer bara kondomer, har ett enkelt beställningssystem och levererar en bra tjänst. Vill ju bara bli bättre så kanon med all denna feedback. Ett traditionellt sätt är inte aktuellt, isåfall är det någon form av omstrukturering av det nuvarnde. Nämnde att skriva i info till höger om beställningsspalten, den kanske kunde göras dynamisk så att den visar bilder på det man valt osv. Tar upp allt med min kodare senare idag så får vi se.

Citat:
Ursprungligen postat av Jocke
Som alla andra...
Allt ser bra ut utom bakgrunden. Vill nog okså har fler produktbilder

+ i kanten att du inte har massa andra produkter utan att du bara har kondomer.
Ja bakgrunden måste nog bytas nu, ska kolla på alternativ. Angående produktbilder är det på gång. De förra tagna är inte särskilt bra så helt nya + fler är på gång.


Fortsätt gärna att ge kommentarer
hyperfly är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-12-17, 12:43 #10
fasko fasko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 81
fasko fasko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 81
Citat:
Ursprungligen postat av hyperfly
Citat:
Ursprungligen postat av fasko
Tydligare vad ni säljer (mer än bara kondomer i allmänhet, det fattade jag).
Vi säljer inget annat, vill man kolla företaget bakom tycker jag det inte är så svårt att klicka på om oss och gå in på vår hemsida (Hyperfly). Eller missförstod jag dig?
arer
Jo, det var inte så jag menade. Jag menade mer, vad säljer ni för slags kondomer? Att ni säljer kondomer fattar man ju rätt fort.

Det bottnar väl i mer bilder och framför allt bilder som man köper och inte ett fåtal bilder på en sida och en "köpavdelning" utan bilder på en annan.
fasko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017