Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Proinet nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-15, 22:46 #211
Staffanoss avatar
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
Staffanoss avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99


Edit: Gjorde en bild av inlägget istället. /T
Staffanos är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 22:47 #212
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Har de blivit hackade IGEN!?
htiawe är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 22:49 #213
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Citat:
Originally posted by htiawe@Feb 15 2008, 23:47
Har de blivit hackade IGEN?
Det verkar uppenbarligen som så...
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 22:54 #214
webbtekniks avatar
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
webbteknik webbteknik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
webbtekniks avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 571
Ringde just Proinet och möttes av något riktigt märkligt? Personen som svarade sa nått i stil med "porrklubben" eller liknande när han svarade. Jag vart väldigt konfunderas och frågade lite försiktigt: har jag kommit till webbhotellet Proinet?

Personen i fråga svarar: Det beror på vad det gäller.

Jag: jo jag har webbhotell hos er och när jag ringde er i går sa ni att det skulle vara uppe i morgon, nu är "i morgon" snart slut? Och dessutom verkar driftinfo.net också vara hackat nu?

Personer: ja det är inte vårt problem, driftinfo ligger inte på våra servrar. Dessutom så är det inte särskilt svårt att ta sig in i systemet när man vet lösenordet. Personen i fråga som gjort detta är en föredetta anställd hos oss.

Jag kan återge saker lite fel här då jag vart så förvånad över hur samtalet skedde att jag inte riktigt tänkte klart. Jag fick i alla fall känslan av att personen jag talade med var berusad.

Eftersom det hela kändes så förvirrat så tackade jag för mig och la på. Bara en liten kort stund efteråt så ringer min telefon upp och en ny person säger nått i stil med: Proinet du hade sökt oss? Jag bara: ja jag ringde och någon konstig person svarade? Han i telen nu: ja tyvärr så var det fel person som svarade tidigare när du ringde.

Jag ställer typ samma fråga om att de för över 24 timmar sedan hade sagt att mina webbplatser skulle komma upp i morgon men ännu var inget online. Han svarade i stil med att ja det kan ta lite tid ibland. Och det är ju för er säkerhets skull. I morgon är det nog klart.

Sedan när jag nämner driftinfo och att det är hackat så svarar han bara att de tagit drifinfo offline nu.
webbteknik är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 23:01 #215
Spirres avatar
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
Spirre Spirre är inte uppkopplad
Medlem
Spirres avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 291
hahaha fylla o support = bra
Spirre är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 23:01 #216
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Citat:
Originally posted by webbteknik@Feb 15 2008, 23:54
Ringde just Proinet och möttes av något riktigt märkligt? Personen som svarade sa nått i stil med porrklubben eller liknande när han svarade. Jag vart väldigt konfunderas och frågade lite försiktigt: har jag kommit till webbhotellet Proinet?
Personen i fråga svarar: Det beror på vad det gäller.
Jag: jo jag har webbhotell hos er och när jag ringde er i går sa ni att det skulle vara uppe i morgon, nu är i morgon snart slut? Och dessutom verkar driftinfo.net också vara hackat nu?
Personer: ja det är inte vårt problem, driftinfo ligger inte på våra servrar. Dessutom så är det inte särskilt svårt att ta sig in i systemet när man vet lösenordet. Personen i fråga som gjort detta är en föredetta anställd hos oss.
Jag kan återge saker lite fel här då jag vart så förvånad över hur samtalet skedde att jag inte riktigt tänkte klart. Jag fick i alla fall känslan av att personen jag talade med var berusad.
Eftersom det hela kändes så förvirrat så tackade jag för mig och la på. Bara en liten kort stund efteråt så ringer min telefon upp och en ny person säger nått i stil med: Proinet du hade sökt oss? Jag bara: ja jag ringde och någon konstig person svarade? Han i telen nu: ja tyvärr så var det fel person som svarade tidigare när du ringde.
Jag ställer typ samma fråga om att de för över 24 timmar sedan hade sagt att mina webbplatser skulle komma upp i morgon men ännu var inget online. Han svarade i stil med att ja det kan ta lite tid ibland. Och det är ju för er säkerhets skull. I morgon är det nog klart.
Sedan när jag nämner driftinfo och att det är hackat så svarar han bara att de tagit drifinfo offline nu.
Vad är det som händer egentligen? Jag tror, som jag skrev tidigare, att detta är nog slutet på Proinet. Den sista pusselbiten i deras historia... Vad tror ni?
JimmyOh är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 23:04 #217
Staffanoss avatar
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
Staffanos Staffanos är inte uppkopplad
Medlem
Staffanoss avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 99
ringde Ketils Mobil...pratade med honom. Och jag har faktiskt fått full sympati med honom. 2 huvudmisstänkta som är polisanmälda. han har 3 st experter som jobbar med burkarna, och som kommer alla vara uppe under morgondagen.. han ville kompensera kunderna på något sätt..även om jag lägger min sida i utlandet (skatteskäl) så, kommer jag nog på något sätt dels försöka lära killen komunikation med sina kunder, och dels ha någon form av sida hos honom ändå. Killen har verkligen haft ett riktigt helvete....

Ketil var spiknykter.....
Staffanos är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 23:32 #218
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by webbteknik@Feb 15 2008, 23:54
Ringde just Proinet och möttes av något riktigt märkligt? Personen som svarade sa nått i stil med porrklubben eller liknande när han svarade. Jag vart väldigt konfunderas och frågade lite försiktigt: har jag kommit till webbhotellet Proinet?
Personen i fråga svarar: Det beror på vad det gäller.
Jag: jo jag har webbhotell hos er och när jag ringde er i går sa ni att det skulle vara uppe i morgon, nu är i morgon snart slut? Och dessutom verkar driftinfo.net också vara hackat nu?
Personer: ja det är inte vårt problem, driftinfo ligger inte på våra servrar. Dessutom så är det inte särskilt svårt att ta sig in i systemet när man vet lösenordet. Personen i fråga som gjort detta är en föredetta anställd hos oss.
Jag kan återge saker lite fel här då jag vart så förvånad över hur samtalet skedde att jag inte riktigt tänkte klart. Jag fick i alla fall känslan av att personen jag talade med var berusad.
Eftersom det hela kändes så förvirrat så tackade jag för mig och la på. Bara en liten kort stund efteråt så ringer min telefon upp och en ny person säger nått i stil med: Proinet du hade sökt oss? Jag bara: ja jag ringde och någon konstig person svarade? Han i telen nu: ja tyvärr så var det fel person som svarade tidigare när du ringde.
Jag ställer typ samma fråga om att de för över 24 timmar sedan hade sagt att mina webbplatser skulle komma upp i morgon men ännu var inget online. Han svarade i stil med att ja det kan ta lite tid ibland. Och det är ju för er säkerhets skull. I morgon är det nog klart.
Sedan när jag nämner driftinfo och att det är hackat så svarar han bara att de tagit drifinfo offline nu.
Hehe, det är roliga timmen som gäller där =)
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 23:37 #219
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
clonixs avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
Trevligt webhotell där den som svarar inte ens presenterar sig på ett bra sätt!

Va är det för lekstuga egentligen ?

De nya ägarna måste Verkligen vara nöjda med att bokstavligen ha köpt grisen i säcken!
Pga. tidigare oavklarade affärer med Proinet så känner jag tyvärr ingen sympati.
clonix är inte uppkopplad  
Oläst 2008-02-15, 23:38 #220
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Hmm.. förstår inte riktigt, har någon koll på turerna och om senaste hacket med meddelandet enligt Staffanos är autentiskt och inte en dimridå utlagd av Proinet ?

Känns lite sådär som att någon försöker lägga ut en skuld på någon annan ?

Är det en hämd på Dan E som nu skulle pågå via nätet och någon form av hämd mot kjetil för att han ska ha gjort något som vi inte vet av ?

Att någon vill hämnas mot Dan E är väl ingen högoddsare utan självklart något som dom flesta har väntat sig, även om dom flesta kanske har väntat sig en fysisk hämnd efter hans tabbe med att lägga ut inloggningarna till ambassaderna, många var kaxiga och tyckte att det var rätt men har inte riktigt kalkyerat med riskerna för att göra en sån sak.

Man ska nog inte leka med visa länders auktoriteter om man säger så.
DistansData är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017