Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-09, 23:35 #71
Oddity79s avatar
Oddity79 Oddity79 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 2
Oddity79 Oddity79 är inte uppkopplad
Nykomling
Oddity79s avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 2
Jag ligger med en sajt på en dedikerad server på Crystone, även jag fick en DOS-attack inatt. Jag vet inte riktigt hur mycket det påverkade deras övriga sajter, det verkar iaf som om crystone insåg problemet snabbt och löste problemet. Min server var dock död framåt lunch. Det är inte bara sajten med politiska budkap och rondellhundar som råkar ut för detta ty www.nylandersmattor.se är den sajt som jag har på crystone.
Oddity79 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-09, 23:52 #72
kydyl kydyl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 70
kydyl kydyl är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 70
Citat:
Originally posted by Xamda@Nov 8 2007, 09:31
99% i upptid klarar väl i princip alla svenska webbhotell av idag, men när man passerar 99,7 faller de allra flesta ifrån, särskilt om man inte har goda rutiner för underhåll och kör Windows. Alla servrar som är stabila orkar med att gå i månader utan stopp, men omstarter krävs åtminstone i Windowsvärlden för att klara säkerhetsuppdateringarna. Detta går givetvis att undvika med tillräckligt dyra omfattande system, men att nå till exempel 99,95 är mycket dyrt.
99% upptid är egentligen löjligt dåligt. Klarar man inte detta så är det ju katastrofalt. Sen när vi når 99,7- 99,9 så börjar det bli intressant och ska man över det så blir det riktigt skoj

I jobbet arbetar jag med system som har kraven 99,999% upptid, dvs 5minuter nertid per år är ok.
En sådan siffra kräver en hel del för att nå och det gör man inte såvida man inte har redundanta(dubbla) system i helt olika lokaler som helt automatiskt kan täcka upp för varandra. Dessutom har varje system flera lager av redundans i sig självt. Dubbla enheter av allt och alla kritsiska enheter har dubbla hdd:s, kraftaggregat, nätvärkskort mm.

Men en sådan setup är heller ingenting som man får för en hundring i månaden
kydyl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-10, 00:09 #73
wizzos avatar
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
wizzo wizzo är inte uppkopplad
Flitig postare
wizzos avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 424
Citat:
Originally posted by Oddity79@Nov 10 2007, 00:35
Jag ligger med en sajt på en dedikerad server på Crystone, även jag fick en DOS-attack inatt. Jag vet inte riktigt hur mycket det påverkade deras övriga sajter, det verkar iaf som om crystone insåg problemet snabbt och löste problemet. Min server var dock död framåt lunch. Det är inte bara sajten med politiska budkap och rondellhundar som råkar ut för detta ty www.nylandersmattor.se är den sajt som jag har på crystone.
ic så det är ett mattkrig som pågår runtom i världen
Snygg mattsida by the way!
wizzo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-10, 13:15 #74
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Det var nog helt enkelt så att dom var avis på mattdesignen och anföll!
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017