Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Trygg E-Handel - Bra eller ananas?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-01-24, 11:46 #21
nCo nCo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 122
nCo nCo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 122
Detta blir bara värre och värre, Pricerunner leker konsumentombudsman. De lär ju dock inte plocka bort handlare som inte sköter sig från prisagenten.

"Fyra av fem e-handelssajter får inte använda Pricerunners trygghetsmärkning. "Vi får fortsätta med hårda kontroller", säger Pricerunners marknadschef, Victor Dahlborg."

http://www.idg.se/2.1085/1.141797
nCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-24, 14:13 #22
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
Jag kan nog anse i skrivande stund att det är mer värt bli med i detta eftersom media nu framställer det som svårt att komma med. Då blir väl symbolen mer värd. Just nu får jag inte tag på rätt person på Pricerunner/Tryggehandel för att höra om min anmälning. Jaja, jag står ut några dagar till så får vi se.
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-24, 14:16 #23
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Jag erbjuder nu ett alternativ till alla som vill ha samma tjänst men inte betala.



Bara ladda ner loggan och sätt på er hemsida. Ingen kostnad för en påhittad certifiering.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-24, 17:17 #24
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by ztream@Jan 24 2008, 15:16
Jag erbjuder nu ett alternativ till alla som vill ha samma tjänst men inte betala.



Bara ladda ner loggan och sätt på er hemsida. Ingen kostnad för en påhittad certifiering.
Hahaha! Den var skön! Vet en stor konkurent tilll mej, som listar sina filer hos pricerunner, han har betalningförläggande från KFM som kunder hat gjort. När privatpersoner måste gå till KFM för att får rätt emot en leverantör, då är något fel.

Man tycker att Pricerunner bårde städa framför egen dörr istället för att fantisera ihop en ny symbol. Vi uppfyller alla kraven på den där listan förutom punkten att "manual" måste medfölja på svenska , kravspecen för trygg E handel är inte så där jättebegåvat utformad.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-25, 23:50 #25
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Vad är det för manual på svenska som måste medfölja? Om det avser att det måste finnas en svenska manual medföljande varor som säljs, ja då lär väl inte en enda butik bli godkänd. Någon vara av tusentals lär väl sakna en svenska manual. Hur kontrollerar Pricerunner det? Köper de in varanda vara från en e-butik och kontrollerar om det finns en svensk manual med till dem?
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 00:01 #26
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Detta är deras egna förklaring:
Rekommendation: Skriv tydligt ut att alla produkter har svensk manual i Köpvillkoren eller under tillämplig rubrik. Om endast en mindre del av ert sortiment saknar svenska manual samt att ni tydligt informerar om vilka produkter som saknar svenska manual så kan ni få dispens för uppfyllande av denna punkt. Exempel: Om produkter marknadsförs/säljs utan svensk manual (t.ex. är vissa extrema kameror riktade till en mindre skara proffsfotografer undantagna) bör det tydligt framgå på produktnivå.
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-26, 00:10 #27
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
HenSod HenSod är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 484
Bojkotta Trygg e-handel är mitt svar. Det finns inget mer oklarare eller osäkrare än detta. Pricerunner borde skämmas att de uppfann detta jävla påhitt. Inte nog med att e-butiker måste följa deras usla krav. Vi stackars e-butiksleverantörer måste också se till så att våra kunder har medel för arr bli registrerade hos Trygg e-handel. Skämmes ta mig fan!
HenSod är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-01-29, 08:08 #28
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by Lindahl@Jan 26 2008, 01:01
Detta är deras egna förklaring:
Rekommendation: Skriv tydligt ut att alla produkter har svensk manual i Köpvillkoren eller under tillämplig rubrik. Om endast en mindre del av ert sortiment saknar svenska manual samt att ni tydligt informerar om vilka produkter som saknar svenska manual så kan ni få dispens för uppfyllande av denna punkt. Exempel: Om produkter marknadsförs/säljs utan svensk manual (t.ex. är vissa extrema kameror riktade till en mindre skara proffsfotografer undantagna) bör det tydligt framgå på produktnivå.
Jag kan aldrig garantera att manual medföljer på svenska. Jag tycker hela det där ideén är bara sätt "suga" ut pengar av E handlare.

Låt gärna någon statligt myndighet ge ut en spec på vad man skall kräva av e handlare, mycket bra. Men det där att låta sej certas av ett privat företag är jag mycket skeptiskt till, det är inte seriöst. Och som någon påpekade, att vem som helst designa ihop en snygg "symbol" där order trygg och säker ingår..

Vi Svenskar behöver vägledning från pappa staten allt ifrån hur många brödskivor per dag vi skall äta till annat.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-14, 15:11 #29
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
fenrik fenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 65
Citat:
Ursprungligen postat av fenrik
Jag hoppade på trygg e-handels erbjudande, mest för att se om jag skulle få någon positiv respons från kunderna. Det kostar 2500kr och det tycker jag det kan vara värt om det genererar några extra kunder varje månad. Däremot så fungerar inte ens deras e-postadresser när jag försöker svara på deras mail. Då blir jag helt klart fundersam, ännu har jag inte heller sett någon annan hemsida som har fått sin butik certifierad. Så just nu måste jag säga att det hela känns lite ananas.
Någon annan som har bättre att berätta om dem?
Citat:
Ursprungligen postat av Lindahl
Blev godkänd idag. Nu återstår det bara att se om det ger något.
Lite uppdatering i tråden önskas. hoppas på er som läser denna. Kan uppdatera mitt inlägg ovan. Jag har mottagit fakturor från Trygg E-handel vid två tillfällen för att min certifiering skall påbörjas. Jag har båda gånger givit till svar att jag först vill ha svar på mina frågor kring två punkter i kravlistan.

*suckar* jag har fortfarande inte fått svar, närmare 7 månader senare, självklart har jag inte heller betala någon faktura.

Det jag efterfrågar, från t.ex Lindahl, har du märkt av någon respons, positiv som negativ. Från kunder eller kollegor?
fenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-14, 15:31 #30
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Lindahl Lindahl är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 854
Ärligt talat så har jag inte märkt så mycket varken positivt eller negativt. Avslutfrekvensen har gått upp en del på sistone, men den trenden började redan innan vi blev certifierade, så jag vet inte om man kan koppla samman det.

Nåt positivt kan väl vara att nu har även lite mer kända butiker blivit certifierade (Dustin, Komplett, inkClub, OnOff...) vilket kan göra att folk börjar känna igen symbolen.

Det jag har saknat är framför allt lite mer marknadsföring från Trygg E-handels sida, den har varit helt obefintlig.

När det gäller att förnya certifikatet nästa år så får vi se. Ser att de höjt avgiften från 1500 till 4000, det är ju ganska saftigt. Problemet är ju att resultatet är så svårmätt...
Lindahl är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017