Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Var hitta webbhotell med riktigt snabb MySQL?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-18, 12:54 #1
Andreas2 Andreas2 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 11
Andreas2 Andreas2 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 11
Jag har gjort lite tester med en databasapplikation på Surftowns 12-kronors konto, men trots väldigt liten databas och lite trafik går det stundtals väldigt segt (kanske föga överraskande med tanke på att man förmodligen delar MySQL-servern med några tusen andra), hur som helst är jag nu på jakt efter något garanterat snabbt istället.

Har någon några goda/dåliga erfarenheter av hastigheten hos MySQL på specifika hotell att dela med sig av som skulle kunna vara till vägledning?

Finns det förresten nån lista över hotell där parametrar som PHP-, MySQL-version och SSL-stöd ingår?
Andreas2 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-18, 13:55 #2
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Dessa har jag använt som har snabb mysql:
oderland.se
loopia.se

Fick ju mysqln gratis från loopia också, och det går riktigt snabbt. Min databas där är dock inte så tung ännu.

Angående webbhotell med överbelastade databaser så vill jag nog inte ge några exempel, de får någon annan göra, men priset ger där en bra vägledning.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-18, 21:14 #3
j3rk3rs avatar
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 289
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem
j3rk3rs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 289
Jag använder www.lopnet.se, både webb och databas går grymt snabbt. Upptiden är också grym.
j3rk3r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-19, 09:11 #4
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Nej, tyvärr ingen bra uptime http://uptime.pingdom.com/site/month_summa...e/www.lopnet.se
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-19, 10:35 #5
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Pingdom är en bra indikation, men inte helt pålitlig. De hittar störningar som inte finns emellanåt; tyvärr.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-19, 13:59 #6
Andreas2 Andreas2 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 11
Andreas2 Andreas2 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 11
Tack för tipsen! Tyvärr kan jag inte använda något av dem (vare sig oderland, loopia eller lopnet) eftersom jag har ytterligare lite önskemål som ingen av dem verkar kunna erbjuda... Jag behöver både MySQL version 5 (Triggers) och åtkomst av MySQL utifrån via administrationsport 3306 med SSL (MySQL Connector/NET med säker överföring).

Loopia har version 4.1. Oderland och Lopnet har visserligen version 5 men tillåter inte extern administration.
Andreas2 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-19, 14:06 #7
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
VPS är en bra lösning när man vill ha egna krav på versioner etc, men är mer än 12:- /mån dock.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-19, 14:18 #8
Andreas2 Andreas2 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 11
Andreas2 Andreas2 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 11
Tittade precis på din VPS patrikweb och 210:- per månad (inklusive moms?) låter inte så avskräckande, men vad har du för startkostnad?

Kör du under vmware eller liknande? Skulle man i så fall kunna installera själv och skicka en image till dig?
Andreas2 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-19, 14:24 #9
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Originally posted by Andreas2@Jan 19 2007, 15:18
Tittade precis på din VPS patrikweb och 210 per månad låter inte så avskräckande, men vad har du för startkostnad?
Kör du under vmware eller liknande? Skulle man i så fall kunna installera själv och skicka en image till dig?
Ingen startkostnad.

Teknisk sätt går det ge in image men skulle tro att det kan bli lite "virtuella" hårdvaru problem. Sedan skapar man normalt imagen så stor som diskutrymme som ska ingå vilket gör att det kan bli lite omsidigt.

Inget är omöjligt men känns mycket som lite väl jobbig lösning, bättre säga vilken dist och en minium install av den.

EDIT: Exkl och det står
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-19, 15:11 #10
Pingdom Pingdom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 21
Pingdom Pingdom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 21
Citat:
Originally posted by jonny@Jan 19 2007, 11:35
Pingdom är en bra indikation, men inte helt pålitlig. De hittar störningar som inte finns emellanåt; tyvärr.
Jonny, du refererar till GIGRIB och inte våra betaltjänster på Pingdom. Det är två olika saker och har både olika infrastruktur och olika mätmetoder.

Jag ska kort försöka förklara skillnaden mellan GIGRIB och ”Pingdom webbtjänster”.

GIGRIB
Bygger på att användare laddar ner ett program som de kör i bakgrunden på sin dator. På så sätt bli de del av ett stort globalt nätverk som alla hjälps åt att övervaka varandras sidor. GIGRIBs data blir publikt tillgänglig. Metodologin som GIGRIB använder för att mäta störningar kan du läsa mer om här:
http://uptime.pingdom.com/general/methodology

Pingdoms kommersiella webbtjänst
Är helt separat från GIGRIB. Den använder sig av ett nätverk av dedikerade övervakningsservrar (och en mätalgoritm anpassad till detta), har ingen publik data, har fler funktioner, osv. Vi har idag kunder som Alexa, 1&1, UK2.net, Nokia, Feedburner, osv, vilka inte skulle använda oss om vi var opålitliga. Ni kan läsa mer om tjänsten på vår hemsida:
http://www.pingdom.com/

Jag hoppas att det här reder ut eventuell förvirring kring Pingdom och GIGRIB och våra mätresultat.
Pingdom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017