Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Loopias telefonsupport

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-07, 06:04 #11
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Ursprungligen postat av EmilIsberg
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Det är kanske därför som de söker en ny supportansvarig? En del av Loopias problem består i, enligt mig, att de inte betalar vettiga löner så att de får tillräckligt med erfaret folk i sin supportorganisation. Det går helt enkelt inte att köra med unga, billiga, "pojkrumsexperter" i för stor utsträckning. Det kanske blir ändring på det nu.
Det stämmer att vi inte har några formella krav på varken arbetslivserfarenhet eller utbildning för att jobba som supporttekniker utan
hellre ser till viljan att hjälpa kunden och ett allmänt teknikintresse. Vi är ett ungt och engagerat gäng där de äldsta är strax över trettio och den yngsta nyligen har gått ut gymnasiet. Vi ser inte åldern som något hinder, om man har samma intresse som vi och vill hjälpa kunden.

Jag är den som är och har varit supportansvarig sedan början och det är också jag som har ansvarat för de rekyteringar till supporttekniker som har varit. Jag håller inte alls med om att vi på något sätt gjort avkall på kompetensen för att det billigare men där kanske du har bättre insyn än jag . Läs gärna den blogg-artikel som jag skrivit om min syn på supporttekniker:
http://blogg.loopia.se/2008/02/14/support-...och-utbildning/

Att vi söker ny supportansvarig är naturligtvis ett steg i att ytterligare förbättra kundhanteringen då jag kommer att få andra uppgifter och inte längre kommer ta dag-till-dag göromålen på samma sätt som jag gör idag.
Du bekräftar till fullo grunden för mina åsikter och att du inte anser att den låga (usla) lönen är ett hinder i rekryteringen sätter spiken i kistan - tyvärr. Det är dock ett sunt tecken att det rekryteras en supportansvarig externt som förhoppningsvis kan ge en annan syn på verksamheten utifrån andra erfarenheter och kanske ändra till det bättre.

PS. Vilja kan aldrig ersätta kompetens, det spelar ingen roll hur mycket man vill om man inte kan.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-07, 12:07 #12
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Citat:
Originally posted by Westman@Oct 7 2008, 06:04
PS. Vilja kan aldrig ersätta kompetens, det spelar ingen roll hur mycket man vill om man inte kan.
Där håller i alla fall inte jag med. Jag tycker faktiskt att det är bättre med en person som VILL. I och med att han/hon vill så kommer han/hon även lära sig saker under tiden och tror att en sån person är bättre för ett företag än en person som går runt och muppar för att ingen annan kan lika mycket som han/henne.

Här har man erfarenheten från skolan. Lärare som vet mycket kan man inte göra så mycket med. De vill köra sina lektioner som de gjort i 100 år och frågar man något så blir man gärna idiot förklarad. En lärare som inte kan så mycket men verkligen brinner för sina idéer och vill att eleverna i detta fall skall lära sig något kommer också ta emot vad eleven reflekterar till läraren.

Observera att jag inte menar att unga lärare är bättre än äldre om så råkades påpekas!

Så tycker i alla fall jag
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-07, 19:42 #13
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 391
BoXon BoXon är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 391
Citat:
Originally posted by Ara@Oct 3 2008, 18:02
mailade om lite domäner för 5-6dagar sedan ännu inget svar...
Inte?

[IRONI]Dom jobbar ju skit snabbt där...[/IRONI]

Min domänöverlåtelse skickades in 18/9 och var klar redan idag 7/10! :angry:
BoXon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-08, 09:00 #14
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
EmilIsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Citat:
Ursprungligen postat av UnikGrafik
Förutom långa köer fick jag fel information om uppsägningar. En dagen skall man printa ut ett avtal och skriva på den och sedan posta snigelposten för att säga upp webhotellet... den andra dagen när jag ringer och frågar så skall man göra uppsägningen digitalt via deras hemsida.
Det där är nog mitt fel. Vi bytte uppsägningsrutin mitt i veckan (från blankett-hantering till formulär-hantering) för att göra det enklare för kunden. Vi tar naturligtvis emot uppsägningar enligt den gamla hanteringen under överskådlig framtid.


Citat:
Ursprungligen postat av UnikGrafik
Dagens problem med Loopia var typ 5 strulet med deras supportavdelning under senaste året... under all kritik!
Berätta gärna för oss (via PM eller e-post) vad du tycker varit dåligt med hanteringen av dina ärenden under åren. Försök att vara så specifik som du kan. Med information från dig och andra kunder finns det större möjlighet för oss att bli bättre.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-08, 09:44 #15
EmilIsbergs avatar
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
EmilIsberg EmilIsberg är inte uppkopplad
Medlem
EmilIsbergs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 106
Citat:
Originally posted by Westman@Oct 7 2008, 06:04
PS. Vilja kan aldrig ersätta kompetens, det spelar ingen roll hur mycket man vill om man inte kan.
Jag håller med dig om att viljan aldrig kan ersätta kompetens. Vi gör aldrig avkall på kompetens i en rekrytering.

Viljan kan enbart göra att man lättare tar till sig nya idéer och vidareutvecklar sin kompetens. Med viljan att hjälpa har man lättare att tänka utanför givna ramar och att förstå kunden.

Naturligtvis påverkar lönenivån vilka sökanden man får och vilka man därför rekryterar, men vi har hittills inte haft några större problem att hitta kompetenta och passande medarbetare bland de som söker våra tjänster.

Jag tror inte att vi når samförstånd i den här tråden, men titta gärna förbi vårt bås på Internetdagarna om du har möjlighet. Nu kommer jag personligen inte att vara där, men Jimmie och Fredrik som är där tar gärna och diskuterar om hur vi kan göra Loopia bättre. Du verkar ha konstruktiva idéer även om de är något negativt vinklade här i forumet.
EmilIsberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-08, 09:44 #16
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Originally posted by EmilIsberg@Oct 8 2008, 08:00
Vi bytte uppsägningsrutin mitt i veckan (från blankett-hantering till formulär-hantering) för att göra det enklare för kunden. Vi tar naturligtvis emot uppsägningar enligt den gamla hanteringen under överskådlig framtid.
Kudos till Emil och Loopia för det! Förhoppningsvis att fler webbhotell gör detsamma.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-21, 14:59 #17
dlinder dlinder är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 60
dlinder dlinder är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 60
Har haft vissa problem med Loopia, men supporten hör verkligen inte till dem. Mycket trevlig, snabb och hjälpsam enl min erfarenhet!
dlinder är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-22, 19:10 #18
milko milko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 53
milko milko är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 53
Själv fick jag för 3 veckor sedan vänta i 55 minuter (jag ljuger inte) innan någon svarade. Sen andra gången jag ringde (idag) så fick jag vänta 15 minuter i kön innan jag kom fram. Så det går åt rätt håll.

[edit: stavfel]
milko är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-22, 21:32 #19
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Jag har skickat ett par domänfrågor till Loopia de gångna veckorna, och jag tycker supporten är utomordentlig. Snabba och bra svar.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-10-24, 10:21 #20
dlinder dlinder är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 60
dlinder dlinder är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 60
Citat:
Originally posted by dlinder@Oct 21 2008, 14:59
Har haft vissa problem med Loopia, men supporten hör verkligen inte till dem. Mycket trevlig, snabb och hjälpsam enl min erfarenhet
Måste jag ta tillbaka detta? Flera dagars väntan på mejlsvar känns inte ok.
dlinder är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017