Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kund men inte kung

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-10-21, 15:07 #1
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Efter moget och omoget övervägande och diverse forumsök har jag beslutat mig för att bli Binerokund, och det lär väl visa sig snart hur det går. För att citera en känd amerikansk film; "Thus far your conduct exceeds your reputation" (pluspoäng för den som kan pricka den )

Måste säga att IIS verkligen skulle behövt se över sin kundtjänst (menar inte att peka finger om någon från IIS jobbar här förstås) för jag har aldrig i mitt liv, inte ens vid mina upprepade kontakter med ComHem, behövt lägga ner så mycket tid och energi på de mest enkla saker. Skulle gärna lagt upp mailhistoriken här, men tyvärr skulle det bli alltför långt. Jag måste ha skickat närmare ett dussin mail, och jag är fortfarande på ruta ett. Det kan jag förstås köpa, men det som retar mig är att dom har fortfarande inte ens läst mitt första mail (eller något av dem); jag har bara fått standardsvar som för varje nytt mail i kedjan hamnar längre och längre bort från mitt problem.

Tyvärr, som är fallet med de flesta absurt stora företag, så är kunden aldrig kung när det föreligger monopol. Ville hur som helst tacka för all info jag fått från detta forum (jag är ju en ganska ny medlem) som gjorde mitt val av webbhotell lättare. Återstår förstås att se hur det går, men det ser lovande ut. Vad gäller IIS så tror jag närmast att det vore lika effektivt att gräva ner huvudet i sanden än att fortsätta min kontakt med dom, men jag får ringa på måndag och hoppas vi kan fixa det per telefon istället.

Är det någon från Bineros crew som är medlem här möjligtvis?
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-21, 16:38 #2
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
JonathanS är en av de från Binero här på forumet.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-21, 22:15 #3
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Beskriv gärna ditt problem med IIS. Det finns säkert någon som vet hur man löser det
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-22, 11:16 #4
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Citat:
Originally posted by teddyjohan@Oct 21 2007, 15:07
Är det någon från Bineros crew som är medlem här möjligtvis?
Jupp.

Beskriv gärna ditt problem med .SE, antingen här eller via e-post (registry snabel-a binero punkt se). Om vi kan hjälpa dig så gör vi gärna det. Behöver dock reservera mig för att vi ombud inte alltid har möjlighet att hjälpa innehavare av .se domäner i den utsträckning vi önskar att vi kunde göra det.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-22, 15:27 #5
AndreasBlomquists avatar
AndreasBlomquist AndreasBlomquist är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 71
AndreasBlomquist AndreasBlomquist är inte uppkopplad
Medlem
AndreasBlomquists avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 71
The Rock! (OT)

Edit: Ska säga att vi sedan ett par månader tillbaka kör Binero och vi är supernöjda. Snabb laddning och ingen nertid än så länge!
AndreasBlomquist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-22, 16:02 #6
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Mitt problem är att jag köpte en domän för två år sedan som jag hållit hårt i, men tyvärr har hårddisken jag sparade alla uppgifter på (tillsammans med mycket annat, jag tror inte på papper) försvunnit längs vägen p.g.a. tekniska fel och nu kan jag inte byta namnservrar (eller ens betala den utestående fakturan för den delen). Jag har försökt kontakta IIS oavbrutet men dom har som sagt inte ens läst mitt första mail, än mindre historiken som finns med i alla mina mail. Ska prova att faxa till dom imorgon, men jag hade hoppats på att gått att lösa på ett smidigare sätt, speciellt som jag mailade från info@mindomän.se, men det var som att försöka få vatten ur en sten. Otroligt arrogant att inte ens läsa mailen, det är som att beställa en hamburgare på MC och få en milkshake...men det lär nog lösa sig, pappersvägen!

The Rock var rätt svar, säg till när du svänger förbi Östersund nästa gång så bjuder jag på en bärs B)
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-22, 16:10 #7
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Har du inte kvar den e-postadress som är kopplad till din domän hos .SE? Då ändrar du e-postadress enligt uppgifterna på denna sida: http://www.iis.se/support/FAQcustserv/emailupdate
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-22, 16:57 #8
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
Nix, det har jag inte (eftersom jag försökt kommunicera med IIS utan framgång beslöt jag mig för att stänga kontot, då jag ändå skulle flytta siten, så nu har jag inte kvar nån av de adresserna) men som sagt ska jag försöka faxa imorrn. Har inte fått nån respons på mitt förra fax, men jag ska prova igen samt ringa. Det är bara synd att det ska vara så tidsödande.
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-22, 23:11 #9
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 688
Innocast Innocast är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 688
Citat:
Originally posted by teddyjohan@Oct 22 2007, 16:57
Nix, det har jag inte (eftersom jag försökt kommunicera med IIS utan framgång beslöt jag mig för att stänga kontot, då jag ändå skulle flytta siten, så nu har jag inte kvar nån av de adresserna) men som sagt ska jag försöka faxa imorrn. Har inte fått nån respons på mitt förra fax, men jag ska prova igen samt ringa. Det är bara synd att det ska vara så tidsödande.
Hade ett liknande problem... Mailade dom, fick ett dumt svar... RINGDE upp dom och det löstes på två minuter... Så lyft luren!
Innocast är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-10-22, 23:20 #10
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
teddyjohan teddyjohan är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 365
I will do it, I will do it
teddyjohan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017