Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vilket webbhotell ska man ha?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-14, 21:11 #21
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Men hur mycket downtime "får man" om man beställer ett konto hos er? Kommer det vara strul väldigt ofta, då det ej är möjligt att ta emot e-post och dylikt? Om jag köper ett konto av er så kommer jag ju antagligen hamna på en FreeBSD-server, men jag är ju inte villig att betala för något som alla vet strular. How to do? :/
JimmyOh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-14, 23:00 #22
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Tillgängligheten för våra servrar varierar givetvis, precis som hos alla andra webbhotell. Det handlar inte om att "man får" nedtid med ett konto hos oss. Som jag skrev så har vi den senaste tiden haft ovanligt dålig tillgänglighet, men det är något vi är medvetna om och även arbetar för att lösa.

Om du beställer ett FreeBSD-konto hos oss så kommer du hamna på en helt ny server, som inte är berörd av den nedtid som robertsson tidigare hänvisade till.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-14, 23:04 #23
KryptoniTs avatar
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
KryptoniTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
Man kanske ska göra de som funderar på att välja Manufrog uppmärksammade om att deras servrar inte är belägna i Sverige, utan dem finns i USA. Eftersom trådskaparen t.ex. är ute efter ett SVENSKT webbhotell.

Sen säger jag inte att dem är dåliga bara för det, har faktist bara hört bra om Manufrog .
KryptoniT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-14, 23:31 #24
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 217
SajtXL SajtXL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 217
Japp, Manufrog ligger INTE i Sverige, Servrarna och datacentren ägs av Surpasshosting, ett dotterbolag till HostDime och deras serverhallar finns i Orlando, Florida - U.S.A.
Susanne & Erik är absolut de trevligast & mest serviceinriktade personer jag haft att göra med när det gäller hosting. De har någon form av 24 timmars jour. Första gången jag kom i kontakt med dem hade de 2 servrar, i dag har verkar de ha 12 servrar, vilket man kan misstänka bygger på en bra kundrelationn & bra kundservice.

Det enda de har emot sig är avståndet till USA.

/ Gunnar
SajtXL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-15, 00:37 #25
KryptoniTs avatar
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
KryptoniT KryptoniT är inte uppkopplad
Medlem
KryptoniTs avatar
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 191
Citat:
Originally posted by SajtXL@Feb 15 2008, 00:31
Japp, Manufrog ligger INTE i Sverige, Servrarna och datacentren ägs av Surpasshosting, ett dotterbolag till HostDime och deras serverhallar finns i Orlando, Florida - U.S.A.
Susanne Erik är absolut de trevligast mest serviceinriktade personer jag haft att göra med när det gäller hosting. De har någon form av 24 timmars jour. Första gången jag kom i kontakt med dem hade de 2 servrar, i dag har verkar de ha 12 servrar, vilket man kan misstänka bygger på en bra kundrelationn bra kundservice.
Det enda de har emot sig är avståndet till USA.
/ Gunnar
Eftersom det verkar gå så bra för dem så kanske en flytt till Sverige vore av intresse för att locka dem lite mer kräsna kunderna? Men å andra sidan skulle det säkert påverka deras priser.

Lite off topic där, men jag säger som någon annan sa innan, man kollar runt lite vad folk har skrivit om dem, sen är det bara att chansa på det man fått bäst intryck utav och hoppas på att alla som skrivit positivt om webbhotellet har rätt.
KryptoniT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-15, 09:08 #26
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by robertsson@Feb 14 2008, 17:25
FULLSTÄNDIGT OACCEPTABLET i mina ögon
Var inte alla webbhotell oacceptabla av en eller annan anledning för någon månad sedan, Robertsson?

Angående Binero kontra Crystone.
Min uppfattning är att Crystone förväxt sig. Det finns en stor supportavdelning, men ingen som vill ta ansvar för något. Jag har själv inte testat, men det är det intryck jag fått.

Binero verkar ha lite olika mindre problem med driftsäkerhet och tjänster, men de har en uttalad ambition som är bra. Det finns en vilja att lämna service som kanske inte alltid räckt ända fram men som bådar gott för framtiden.

Crystone har också gått ut och talat om reservkraft som sedan inte visat sig fungera medan Binero haft fungerande reservkraft. Hur det ser ut idagsläget vet jag personligen inte.

Slutligen, webbhotell i USA är ett sämre alternativ om dina besökare primärt kommer från Sverige.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-15, 17:42 #27
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Mitt första webbhotellskonto skaffade jag hos Manufrog och de är hemskt trevliga och supportinriktade men tyvärr så är burkarna hemskt sega, laddtiderna var enorma. Iallafall för mig.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-15, 18:32 #28
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 141
MrMike MrMike är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 141
Citat:
Originally posted by htiawe@Feb 15 2008, 18:42
Mitt första webbhotellskonto skaffade jag hos Manufrog och de är hemskt trevliga och supportinriktade men tyvärr så är burkarna hemskt sega, laddtiderna var enorma. Iallafall för mig.
I second that
MrMike är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-16, 09:25 #29
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem
JimmyOhs avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 244
Men så här är det. Vilket webbhotell ska man ha då? Jag har nu ett konto på Binero.se och ett på One.com. Det där på One.com var något av en desperat sak och jag vill därifrån illa kvickt. Hoppas 15dagars ångerrätt fungerar som de själva säger.

Binero verkar dock riktigt bra, men jag saknar ju cPanel och alla underbara småprylar som finns där, framförallt statistik (webilizer osv.).

Någon som kan tipsa om det bästa webbhotellet för en som jag, som har flertalet webbplatser med många många besökare i månaden. Vore tacksam!
JimmyOh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-16, 09:39 #30
robbanfs avatar
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
robbanf robbanf är inte uppkopplad
Medlem
robbanfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 216
Binero har väl Awstats tror jag (använder Analytics själv). Webalizers siffror är grymt överdrivna enligt min erfarenhet.
robbanf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017