Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur lång tid tar google på sig?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-12-29, 11:35 #1
jihoakim jihoakim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 56
jihoakim jihoakim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 56
Lite (otåligt) nyfiken på hur förloppet från att man lägger till url hos google tills att man börjar synas i sökresultaten.

Jag la till min sida för ca 1½ vecka sen. Har sett i statsen att googlebot varit på besök.. för några dagar sen så kom
viss sökträff upp.. om jag söker på t ex "www.mindomän.se".

Då blir sökresultatet även enbart Url:en.

Vad händer nu.. bara att vänta som gäller.. ?
Hur ofta brukar google uppdatera, vad heter det.. sitt index?
jihoakim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-29, 18:37 #2
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
Min erfarenhet (med lite olika sajter) är att det brukar ta cirka en vecka från att man anmäler sidan till att man blir spindlad. Sen brukar det ta ytterligare en vecka innan man kommer med i indexet. Alla sidor indexeras inte direkt, det kan ta sin lilla stund. Under tiden kan du bara vänta och samtidigt skriva fler sidor till sajten. Ju oftare sidan uppdateras, desto oftare kommer spindeln på besök (har jag för mig).

Ytterligare ett trick för att få yahoo och google på besök är att använda en blog. Skriv i bloggen vilka sidor du har uppdaterat och länka till dessa sidor. Sen skapar du ett konto på "min Yahoo" och skriver in din rss-feed där. Spindlarna kommer som skållade råttor till din sida.
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-29, 19:01 #3
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Det är väldigt olika. Jag har en sida som kom med på 3 dagar och sedan dess har huvudsidan och nästan alla undersidor besök av google dagligen.

En annan sida som jag har har jag försökt få med i 3 månader utan framgång. Har lagt till den på google manuellt + att det finns länkar från minst 3st PR4 sidor, men den kommer inte med.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-29, 19:15 #4
jihoakim jihoakim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 56
jihoakim jihoakim är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 56
Aha.. okay. Då är det bara att vänta och se hur det går då med andra ord..
Såg förut att googlebot varit på besök ännu en gång.

Jag får tacka för svaren, dom dämpade min otålighet en aning.
jihoakim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-29, 19:44 #5
creowebs avatar
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 588
creoweb creoweb är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
creowebs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 588
Lite nyfiken på lite mer on blogg. Hur gör man en blogg i detta fall?

Vilseleden lite nu när man snackar om bloggar i olika sammanhang.....

Ngn som har lust att reda ut detta?

Citat:

Ytterligare ett trick för att få yahoo och google på besök är att använda en blog. Skriv i bloggen vilka sidor du har uppdaterat och länka till dessa sidor. Sen skapar du ett konto på "min Yahoo" och skriver in din rss-feed där. Spindlarna kommer som skållade råttor till din sida.
creoweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-30, 08:32 #6
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
Citat:
Hur gör man en blogg i detta fall?
Det är lite off topic det här, men på blogger.com kan man skaffa en gratis. Där står det hur man skapar en. Bloggar spindlas ofta (och därmed även länkarna de innehåller).
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-30, 08:33 #7
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Tricket är väl att bli länkad av en sida med lite vettig PR helt enkelt. Jag märker defintivt skillnad på de domäner som har länkar från en högre rankad sida och de som inte får några länkar eller bara länkar från låg-pr domäner.

Även om PR-värdet i sig inte betyder så mycket så är det ändå en fingervisning om hur olika sökmotorer ser på sidan och då även hur mycket relevans som ges åt länkarna på den.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-30, 11:52 #8
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
Citat:
Tricket är väl att bli länkad av en sida med lite vettig PR helt enkelt. Jag märker defintivt skillnad på de domäner som har länkar från en högre rankad sida och de som inte får några länkar eller bara länkar från låg-pr domäner.

Även om PR-värdet i sig inte betyder så mycket så är det ändå en fingervisning om hur olika sökmotorer ser på sidan och då även hur mycket relevans som ges åt länkarna på den.

Jag antar att skillnaden du syftar på gäller hur sidan rankas i sökmotorerna? Vad gäller länkar från en blog gör det nog varken till eller från för rankningen. Däremot kommer spindlarna snabbt på besök och sökmotorerna blir åtminstone medvetna om sidans existens snabbare än kvickt. Hur sidan sedan rankas beror ju på andra faktorer (t.ex. länkar från sidor med hög PR, som du nämnde.)
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-30, 12:15 #9
Roberts avatar
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Robert Robert är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Roberts avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 2 103
Citat:
Originally posted by magiana@Dec 30 2004, 12:52
Citat:
Tricket är väl att bli länkad av en sida med lite vettig PR helt enkelt. Jag märker defintivt skillnad på de domäner som har länkar från en högre rankad sida och de som inte får några länkar eller bara länkar från låg-pr domäner.

Även om PR-värdet i sig inte betyder så mycket så är det ändå en fingervisning om hur olika sökmotorer ser på sidan och då även hur mycket relevans som ges åt länkarna på den.

Jag antar att skillnaden du syftar på gäller hur sidan rankas i sökmotorerna? Vad gäller länkar från en blog gör det nog varken till eller från för rankningen. Däremot kommer spindlarna snabbt på besök och sökmotorerna blir åtminstone medvetna om sidans existens snabbare än kvickt. Hur sidan sedan rankas beror ju på andra faktorer (t.ex. länkar från sidor med hög PR, som du nämnde.)
Han menar att sidan uppmärksammas snabbare om man har några "snygga" inkommande länkar till den, dvs ni pratar egentligen om samma sak. Ja, alltså om ni pratar om indexering och hur ofta det sker...
Robert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-12-30, 12:16 #10
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Jag menade det jag skrev. Nämligen att besöket kommer oavsett typ av länk. Jag brukar få besök av googles spindel på mindre än 6 timmar när jag anmäler mig via deras "addurl"-sida.

Sedan för att få siten indexerade med jämna mellanrum och få alla sidor indexerade, vilket oftast är mer intressant än att bara få sin huvudsida indexerad - krävs det länkar från sidor med lite PR på.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017