Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Cliche bra eller inte?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-08, 17:03 #21
Chefens avatar
Chefen Chefen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 50
Chefen Chefen är inte uppkopplad
Medlem
Chefens avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 50
Citat:
Originally posted by Hjalmar@Dec 10 2003, 03:07
Använd inte cliche. Jag gör det och är grymt missnöjd.

Min mailserver är nere hela tiden och när jag mailar så svarar de inte...

Välj B-One istället. Funkar än så länge bra för mig.

Har ca 2,5 GB trafik nu och inga problem. De har också snabb och bra support.
Använd Cliche!! Jag är mycket nöjd! Har aldrig haft problem med Cliche!
2,5 GB i trafik har väl inte att göra med var du har dina filer????

Cliche svarar på mail inom 2 timmar och i telefon på 30 sekunder! Det är så olika vem man frågar och så vidare! Jag har plats både hos Surftown, Cliche och Loopia... Alla är lika bra och har vad dom lovar! Att jag har domäner på olika håll beror på att sidorna jag har kräver lite olika funktioner!
Chefen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-08, 21:26 #22
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Om du provat Cliche och tycker att de är lika bra som Loopia, varför har du då konton hos Loopia som i jämförelse är väldigt mycket dyrare utan att vara bättre som jag tolkar ditt inlägg. Finns det andra skillnader?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-08, 23:04 #23
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
Nja tycker de inte fungerar speciellt bra.
De plockade bort formulärhantering via cgi-script utan att informera sina kunder (på ett sätt som en kund utan kunskap om webben förstår) vilket innebar att kontaktsidan slutade fungera.

Försöker backa upp en kunds hemsida via ftp före jag skall ändra om hans sida. Överföringen är under all kritik, flera dagar i rad. Att ta backupen ser ut att ta lika lång tid som att göra sidan (och nej det är inget fel på min lina).

Men som andra har sagt de är jävligt billiga....
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-09, 08:50 #24
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Vi har kört med Cliche i ett år nu, och på det stora hela är jag väldigt nöjd. Precis i början var det två driftstörningar, men sedan har det varit uppe hela tiden.

Dom har hjälpt oss snabbt när vi behövt få upp nya domäner (en tidning skrev fel URL till vår site så vi behövde helt plötsligt en ny domän), ofta innan dom ens fått betalt.

FTP verkar vara lite speciellt till cliche däremot, och det är väl det enda klagomål jag har. Ibland tar det fruktansvärt lång tid.

Statistik är en punkt som jag inte orkat dra. Cliches egen är ett skämt, frågan är hur man får bättre statistik?
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-09, 09:10 #25
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Jag använder cliche till en hemsida jag gör åt ett litet företag. FTP:n verkar väldigt konstig. Det går i princip att ladda upp ungefär två filer innan anslutningen bryts och jag måste ansluta till FTP:n igen. Kommer aldrig mer att använda cliche.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-11, 22:24 #26
andhols avatar
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 141
andhol andhol är inte uppkopplad
Medlem
andhols avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 141
Jag har ett antal konton hos Cliche och har aldrig haft problem med hastiheter via FTP (eller från servern heller för den delen) Brukar hamna på 400-500kbps i upload mot ftp och ungefär samma ner så speciellt långsamt tycker inte jag det går. (Mina konton ligger på två olika servrar).

De har någon gång fått problem med servern under helger då jag första gången svor över att de inte svarade på mail. Fick ett bra tips från supporten då och det var skriv felkoden i titeln på mailet så kollar teknikerna det även under helgen. (dessa mail har alltså högsta prio) Sagt och gjort nästa gång det blev fel kopierade jag felkoden som visades och de hade avhjälpt och svarar på mail efter en kvart trots att det var helg.

Sen är det nog så att man får lite vad man betalar för så jag är helnöjd med de konton jag har hos Cliche. Men mer kritiska sidor, eller siter som kräver speciella funktioner eller komponenter hamnar hos de dyrare aktörerna just eftersom jag då får vad jag betalar för (i regel)

/Anders Holgersson
andhol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-11, 22:50 #27
hubberts avatar
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
hubbert hubbert är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
hubberts avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 1 885
javisst men det är ju egentligen inget problem när man tänker på det. Jag har informerat min kund att det kommer kosta extra eftersom de använder det webbhotellet när jag skall uppdatera sidorna åt dem.
Så det löste sig smidigt.

(30 minuters arbete och 5 avbrott för att tanka ned 4mb via ftp)
hubbert är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 15:36 #28
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Jag undrar hur man administrerar sitt cliche-konto? Vet att det ska finnas statistik m.m. men har bara fått mail med inloggningsuppgifter till FTP och mail samt MySQL-databas. Någon som har lust att ge mig länk till admin-gränssnitt för statistiken etc? Orkar inte maila cliche igen.

BTW, kan även påpeka att jag mailade cliche angående att PEAR inte går att använda pga safe mode. Det ska gå att använda PEAR även i safe mode om man ställer in server rätt, vilket jag frågade om de kunde göra. (Bifogade instruktioner.) De ville inte det utan sade att jag fick skriva om min kod. (Vilket jag alltså gjorde.)

OT: Man ska vara rädd om sin hälsa. Få saker är så skadliga för hjärtat som inkompetenta medarbetare/chefer som man tvingas arbeta med. Samma är det nog med dåliga produkter som man tvingas använda skulle jag tro. Minsta lilla 10-sekundersfördröjning när jag håller på med något (t ex att en filöverföring avbryts) orsakar ett kort vredesutbrott och höjt blodtryck/puls. När man tar betalt för sitt jobb bör man räkna med dessa hälsorisker, eller överväga att avbryta samarbetet för sin hälsas skull. En hjärtoperation kostar. :P
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-16, 17:17 #29
antefjante antefjante är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 58
antefjante antefjante är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 58
Jag skulle inte ta cliche...

Dom är billiga det kan man ju hålla med om men vad får man för pengarna, inte ett skit....
Man får en ftp sen lite support, sen deras avancerade statistik är inget att hänga i julgranen, bättre och betydligt mer avancerade har man ju sätt i sina dagar...
obegränsad överföring *host* vad händer om du kommer upp i en 20-30 gb eller kanske 200gb är det lika obegränsat????? inte tror jag det i allafall...

Jag mala in och fråga lite saker om lösenordsskydda på olika sätt och svaret jag fick var en länk till någon tattig sida där dom skrev om .htacces
fick malet efter nån timme men det hade dom kunna behållt då jag blev en sula irriterad..

Jag gillar hotell som man får lite kontrollmöjligheter över kontot, där man kan nå allt via en central del typ cpanel och inte olika adresser hit och dit som dom har.....
Samt ger en support som är nåt att ha...
antefjante är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-16, 20:47 #30
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Men var det inte relevant att upplysa om htaccess och hur du gör för att använda dig av det?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017