Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Securitas Larm 295kr/månaden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-05, 02:48 #1
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Hej!

Tänkte berätta att vi tidigare haft larmtjänster ifrån G4S (f.d ) på vårt företag.

Men det har inte alls fungerat bra, väktarutryckningar har tagit mellan 30-90min och så har vi fått betala ca 2500 SEK varje gång för en feg väktare. (Trots att dem sa att väktarutryckningar var gratis när vi skrev på avtalet.)

Som tur är har det alltid varit falsklarm, och vi har inte råkat ut för något! *ta i trä*.

Jag tänkte nu fråga er om någon har erfarenhet av SECURITAS DIRECT's "Trygg Företag F16-avtal" som tydligen innebär gratis väktarutryckningar m.m. för endast 295kr/mån???
Det står i avtalet att det är "kostnadsfria" väktarutryckningar, tolkas väl juridiskt som gratis antar jag?
Vi kommer nog beställa denna tjänst ifrån SECURITAS inom denna vecka.

Tack för svar!!
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 05:41 #2
probe probe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 19
probe probe är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 19
Citat:
Originally posted by Alpha@Mar 5 2009, 03:48
Hej!

Tänkte berätta att vi tidigare haft larmtjänster ifrån G4S (f.d ) på vårt företag.

Men det har inte alls fungerat bra, väktarutryckningar har tagit mellan 30-90min och så har vi fått betala ca 2500 SEK varje gång för en feg väktare. (Trots att dem sa att väktarutryckningar var gratis när vi skrev på avtalet.)

Som tur är har det alltid varit falsklarm, och vi har inte råkat ut för något! *ta i trä*.

Jag tänkte nu fråga er om någon har erfarenhet av SECURITAS DIRECT's "Trygg Företag F16-avtal" som tydligen innebär gratis väktarutryckningar m.m. för endast 295kr/mån???
Det står i avtalet att det är "kostnadsfria" väktarutryckningar, tolkas väl juridiskt som gratis antar jag?
Vi kommer nog beställa denna tjänst ifrån SECURITAS inom denna vecka.

Tack för svar!!
Hej!

Vart sitter erat företag?

Jag jobbar på EGENREKLAM.

Väljer du sec direkt. Är du FAST vi sec som larmcentral och som vaktbolag. Och sen hyr du bara systemet av dom.

//Jonas
EGENREKLAM
probe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 07:25 #3
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Jag skulle inte rekommendera Securitas. Titta istället efter något mindre lokalt företag, om du har turen att ha det på din ort. Både Securitas och G4S lider av för stor kostym och klarar inte av alla de kunder dom har, av min erfarenhet. Medan ofta mindre bolag värnar mer om sina kunder. Okej, du kanske får betala lite mer, men oftast är dom kronorna värda att lägga extra.

Om du mot förmodan ändå väljer Securitas, lusläs deras avtal, säkerhetsbolag som dom är, som spelar på tillit så kör dom ofta med t ex 7 månaders uppsägningstid. Om du inte påpekar detta själv och säger att du ej vill ha detta, normalt är 3 månader.

Men jag rekommenderar varken Securitas eller G4S, gå på ett lokalt mindre bolag.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 07:28 #4
freakies avatar
freakie freakie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 128
freakie freakie är inte uppkopplad
Medlem
freakies avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 128
Det du måste tänka på är vart ifrån väktaren åker. Ju längre bort han befinner sig när han får larmet desto längre tid tar det ju såklart för väktaren att komma fram.

Sedan det här med gratis utryckningar, det brukar vara gratis om det inte är "klant"-larm. Dvs. så länge det inte är personalen som orsakar larmet så är det gratis. Så läs igenom avtalet ordentligt.

Lite personliga åsikter om Directen: Rör inte skiten! Deras operatörer kan inte sina egna larmsystem, eller om det händer något lite mer komplicerat. Så när operatören känner sig osäker så kopplar den personen gärna vidare, det som inte alltid framgår är att de kopplar dig vidare till ett helt annat företag som inte alls har något med ditt avtal att göra. Iofs så gör G4s samma sak, men deras operatörer brukar allt som oftast ha koll och vara trevliga...

Hmm... Undrar om detta blev lite virrigt? Får återkomma senare och läsa igenom det.
freakie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 10:01 #5
magics avatar
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
magic magic är inte uppkopplad
Flitig postare
magics avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 488
Vi har använt Securitas i många år, tidigare hade vi Securitas Response, nu har vi på nya kontoret Securitas Direct, jag föredrar Direct över respons, de svarar snabbt på alla samtal till dem. Alla utryckningar för oss är gratis förutom de som är kopplade till Temp. larm i serverrum, det kostar 2500kr per utryckning eller något liknande. de ringer på direkten om temp överstiger högsta värde dygnet runt och frågar om de skall skicka väktare och vilken åtgärd väktaren skall ta på plats, ibland ringer även väktaren när han kommit på plats för att be om ytterligare instruktioner. Det kan ta ett par minuter innan de är på plats, aldrig varit med om att de tagit några 30 minuter.. brukar snarare vara 5min eller så.. är lite svårt att hålla koll på tiden när man är halvvaken kl 2-3 på natten, att det går fort för dem till oss kanske beror på att vi ligger mitt i Stockholm och de säkert har massor av bilar i rörelse här.
magic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 11:26 #6
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 207
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 207
Hej!

Jag tycker du ska lyssna på vad Fredrik säger. Jag jobbar inom branschen och vet hur dessa företag beter sig. Fria utryckningar är egentligen "fria tekniska utryckningar", dvs falsklarm eller någon pryl pajar så kostar det inget. Skulle däremot larmet lösa pga du glömt ett fönster eller själv vara orsak så kostar det.

I slutändan är det billigare att installera ett larm från en riktig larmfirma. Min erfarenhet av direct och g4 är att larmet skall instralleras så fort som möjligt för att hinna mer och då blir ju funktion och effektivitet lidande. De säljer kvantitet före kvalitet.

Sen kan man jämföra kostnader. säg att du betaler 295:- i månaden (för absolut grund paketet). Skulle tro du hamnar på lite högre beroende på hur stora loaker du har. Men ialla fall. Räkna att du ska ha larmet i 10 år. Då kostar det dig 295*12*10 = 35400:- + 6960:- för grundpaketet = 42360:- .
Om du istället väljer en lokal installatör (Godkänd av SBSC). Så kostar samma larm ca 8-9:- att installera (samma material som sec grundpaket). Sen väljer du beroende på var du finns ett vaktbolag som har hyfsat nära till dig. Ett normalt vaktbolag tar 100-150:- i månaden för tjänsten. Då har larmet kostad dig 150*12*10 + 9000 = 27000:-.

Så i långa loppet blir det mycket dyrare med dom "billigare" än att ta en lokal. Plus att man i regel alltid får bättre service av de mindre bolagen. Visserligen får du inga fria larm men ett bra och RÄTT installerat larm falsklarmar inte, och dessutom så om du skulle göra bort dig och själv orsaka larmet så tar ett normalt vaktbolag inte mer än runt 1000:- för en utryckning.
JohanssonHenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 11:30 #7
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 207
JohanssonHenrik JohanssonHenrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 207
Citat:
Originally posted by freakie@Mar 5 2009, 08:28
Det du måste tänka på är vart ifrån väktaren åker. Ju längre bort han befinner sig när han får larmet desto längre tid tar det ju såklart för väktaren att komma fram.
En annan sak att tänka på är också att väkatren kör kanske inte direkt till dig när larmet går. Han kanske har 1 eller 2 ställen till han skall till INNAN han kör till dig.
JohanssonHenrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 12:27 #8
freakies avatar
freakie freakie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 128
freakie freakie är inte uppkopplad
Medlem
freakies avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 128
Citat:
Ursprungligen postat av JohanssonHenrik
Citat:
Ursprungligen postat av freakie
Det du måste tänka på är vart ifrån väktaren åker. Ju längre bort han befinner sig när han får larmet desto längre tid tar det ju såklart för väktaren att komma fram.
En annan sak att tänka på är också att väkatren kör kanske inte direkt till dig när larmet går. Han kanske har 1 eller 2 ställen till han skall till INNAN han kör till dig.
Hehe, jo tack. Sånt där är jag med om i princip varje pass jag jobbar. Bevakningsbolagen gör ju precis som ADSLoperatörerna. De har fler kunder per område än de skulle klara av om alla eller en större del börjar använda tjänsten samtidigt. Så det är absolut inga fina utryckningstider när det är storm/strömavbrott/problem med telenätet.

Hade jag skaffat larm till en lokal i dag så hade jag sett till så att det blir kvalité.
En TAC5003
En pollande larmöverföring som går via tele/GPRSS eller nätverk/GPRS.
Lämplig larmmottagare
Väktarbolag, bäst täckning i området. I tätort, någon utav de stora med ett kontor så nära som möjligt. I en mindre ort så hade jag valt en lokal firma.

Något som kan vara bra att veta är att de mindre larminstallatörerna inte har en egen larmmottagare utan kopplar dessa larm t.ex. till Securitas Alert. Så bevakningsföretag och larmmottagare behöver inte alls vara samma firma. Ta det bevakningsbolaget som är bäst lämpat för dig.

Men som sagt, budget alternativen kostar alltid med i längden. Kör specialanpassat för att passa dig bäst.
freakie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 13:14 #9
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Probe: Vårat företag ligger vid Sickla Stormarknad i Nacka.

Ska kolla upp det där med om vi får betala ifall det är "falsk-larm"..

Tack!
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-05, 13:42 #10
dmdpageup dmdpageup är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 124
dmdpageup dmdpageup är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 124
Kör securitas, dock inte 295:- / månad men fria utryckningar har vi.
Snabb respons hittills och utryckningarna har varit "debiteringsfria". Även om vissa larm varit handhavandefel från vår sida.
dmdpageup är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017