Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Skaffa länk genom att ge present.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-21, 17:06 #11
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Kajsa, det står inget om att han gör det för SEO:s skull.
Tanken kanske var enbart för besökarnas skull och det kan inte google straffa en för.
Nu vet jag iof att så inte är fallet men ändå...

Google vill iof att man skall sätta rel no follow på köpta länkar men kommer nog aldrig straffa en liten sida för 100 länkar.
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 17:11 #12
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Desvärre så är det ju så att Googles lag gäller på nätet... och det kan man ju tycka vad man vill om.. men argumentet " det var bara för besökarnas skull" håller ju inte riktigt. Det finns många otillåtna tekniker man kan försvara is dåana fall om det vore så enkelt...

Men alltså, visst, jag kan hålla med dig om att jag tror heller inte att Google skulle straffa honom i dagens läge för det. Men det var ju också det som var min poäng... mitt inlägg var snarare lite filosoferande om hur jag tror att det kommer att bli inom en snar framtid.

Det är ju faktikst lite irriterande om en sida som inte direkt är särskillt bra rent innehållsmässigt kommer upp på en massa ord bara för att den har inlänkar ifrån alla världens hörn.. .. det kan man ju inte argumentera emot. Och jag tror att Google kommer att strama till reglerna gällande det i framtiden.. men det är ju bara min teori.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 20:16 #13
Lundmarks avatar
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Lundmark Lundmark är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Lundmarks avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 026
Citat:
Men egentligen, låt säga att du med tiden skickar ut 100 räknare och får 100 inlänkar. Specificera på sajten att länken ska ligga kvar åtminstående ett år eller så, du kan ju inte styra hur många som tar ner länken men av 100 st så lär iaf minst 50 ha kvar den ett längre tag. Så ja, den här idén tror jag skulle fungera.
Det är så här jag har tänkt att utfallet ska bli ungefär.

Kajsa - Jag har inte tänkt på det så som "Mygel" men det är något med det du skriver. Men om man jämför med alla som köper länkar efter "PR" tycker jag det här inte är så syndigt. Om jag hade givit något större eller pengar så okej.... men en miniräknare är ju mer som bara en extra morot för att länka till sidan. Men det är klart Google-lagen vill man ju inte blir straffad för.
Lundmark är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-21, 22:46 #14
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
Citat:
Originally posted by Kajsa@Aug 21 2006, 17:11
Desvärre så är det ju så att Googles lag gäller på nätet... och det kan man ju tycka vad man vill om.. men argumentet det var bara för besökarnas skull håller ju inte riktigt. Det finns många otillåtna tekniker man kan försvara is dåana fall om det vore så enkelt...
Men alltså, visst, jag kan hålla med dig om att jag tror heller inte att Google skulle straffa honom i dagens läge för det. Men det var ju också det som var min poäng... mitt inlägg var snarare lite filosoferande om hur jag tror att det kommer att bli inom en snar framtid.
Det är ju faktikst lite irriterande om en sida som inte direkt är särskillt bra rent innehållsmässigt kommer upp på en massa ord bara för att den har inlänkar ifrån alla världens hörn.. .. det kan man ju inte argumentera emot. Och jag tror att Google kommer att strama till reglerna gällande det i framtiden.. men det är ju bara min teori.
Så du menar att google bestämmer på nätet?
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-22, 01:17 #15
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 132
Citat:
Originally posted by 2cool4school@Aug 21 2006, 22:46
Så du menar att google bestämmer på nätet?
De bestämmer vad som finns med i den i allra högsta grad dominerande sökmotorn på internet. Enough?
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-22, 13:22 #16
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Lundmark.. det var absolut inte min mening att hacka på dig och ditt tillvägagångs ätt personligen. Och jag är också enig med dig om att det är många som är "syndigare" än dig...:-) Jag har bara lite svårt för fenomenet i allmänhet..

Och 2cool4school.. om du tänker på att Google har ca 94% av sökmarknaden i Sverige så skulle jag nog påpeka att det är lite deras lag som gäller ja.. Ordet "googla" finns till och med i ett antal ordböcker... (även om Google inte vill det:-)). Det kan man ju tycka vad man vill om, personligen skulle jag också önska att det fanns någon aktör som kunde utmana dem men det finns det ju inte riktigt i dagens läge. Inte ens microsoft och msn.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-27, 10:50 #17
2cool4schools avatar
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
2cool4school 2cool4school är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
2cool4schools avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 857
Citat:
Ursprungligen postat av jomper
Citat:
Ursprungligen postat av 2cool4school
Så du menar att google bestämmer på nätet?
De bestämmer vad som finns med i den i allra högsta grad dominerande sökmotorn på internet. Enough?
Det google inte vill ha finns ändå.
2cool4school är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-27, 12:29 #18
Macckes avatar
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Maccke Maccke är inte uppkopplad
VIP
Macckes avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 1 857
Citat:
Originally posted by Kajsa@Aug 22 2006, 13:22
Lundmark.. det var absolut inte min mening att hacka på dig och ditt tillvägagångs ätt personligen. Och jag är också enig med dig om att det är många som är "syndigare" än dig...:-) Jag har bara lite svårt för fenomenet i allmänhet..

Och 2cool4school.. om du tänker på att Google har ca 94% av sökmarknaden i Sverige så skulle jag nog påpeka att det är lite deras lag som gäller ja.. Ordet "googla" finns till och med i ett antal ordböcker... (även om Google inte vill det:-)). Det kan man ju tycka vad man vill om, personligen skulle jag också önska att det fanns någon aktör som kunde utmana dem men det finns det ju inte riktigt i dagens läge. Inte ens microsoft och msn.
94 % av sökmarknaden?
Kan dy vänligen definiera begreppet "sökmarknaden" och berätta var du har fått denna statístik ifrån Kajsa, för det känns inte som det inte stämmer!
Ge oss gärna en länk.
Maccke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-28, 09:36 #19
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Maccke, det var faktiskt inte så länge sedan jag fick veta det heller. Jag blev också lite överraskad över att det var så mycket. Jag fick statistiken ifrån "The Milk", företaget som säljer och implementerar Google analytics i Skandinavien. Vi samarbetar med dem så att vi kan hjälpa våra kunder att följa med i trafik-statistiken om de använder det programmet. De var här och höll föredrag och då passade jag på att fråga om hur fördelningarna egentligen är i Skandinavien, och enligt honom är det 94% Google har i Sverige, något lägre i Danmark där Jubii är rätt stora. Och med sökmarknaden så menar jag specifika sökmotorer, alltså inte hitta.se och gula sidorna och liknande.

Du får gärna kontakta The Milk på www.themilk.dk och höra med dem.

Men alltså är det verkligen så otroligt? I USA har Google över 40 % och som du vet så är både yahoo och msn väldigt stora där, även AOL. Och de har väldigt få markandsandelar i Skandinavien. Och om man också räknar med att eniro.se exempelvis är Google-resultat så tycker jag inte att det låter så otroligt.

http://computersweden.idg.se/2.139/1...DDB84F50D5BF80
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-30, 09:42 #20
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
Kajsa Kajsa är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 99
faktiskt så har jag funnit statistik på det nu, Google har 90% utav sökmarknaden i Danmark... och iom jubii så är 94% mycket rimligt i Sverige.

Följande stod i den danska tidningen Börsen idag på sidan 12 (desvärre så kan jag inte lägga in en länk till det för det är på pdf som du bara kan se på borsen.dk om du har inloggningsnamn, men det har inte jag, jag fick artikeln sänd till mig).

»Konkurrence er positivt for
os alle.Men i dag, hvor vi sidder
på 90 pct. af alle søgninger
i Danmark, og virksomheder
som Jubii, Yahoo og Microsoft
skal deles om resten,
frygter vi ikke MSN.

Om ni gärna vill ha artikeln skickad till er, så säg bara till så får ni den på mail.
Kajsa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017