Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Logistiken bakom

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-26, 13:54 #1
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Hade en föreläsning i förrgår där ämnet var e-handel och behovet av en fungerande logistik. Läraren var kritisk mot att dagligen behöva tacka nej till erbjudanden om webbshop:ar till hans företag. Han menade på att det idag inte finns särskilt många företag som startat som enbart webbshop:ar och faktiskt överlevt längre än ett par år. Kritiken mot e-handel var att företag som inte begriper sig på och klarar av att hantera materialflödet inte hade på marknaden att göra, och skulle förr eller senare gå i graven.

Vidare beskrevs hela processen som så att kund beställer på hemsidan, orderns registreras, signal går till plock, vidare till pack, vidare till skeppningen, vidare till terminal I, vidare till sortering/spridning vid terminal I, vidare till terminal II (lokalt), vidare till paketutlämningsstället, avi till kund, kund hämtar paketet.

Har min lärare rätt på någon punkt?
Är det en koncentration inom någon särskild bransch där webbshop:ar fungerar utan behov av andra säljkanaler?

Jag angav Lastbryggan som exempel på ett företag som mig vetligt inte haft någon annan försäljningskanal än sin webbshop. Så Mats, om du får en drös med beställningar från T-län vet du orsaken
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017