Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Håll ett öga på Eniro

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-19, 18:20 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jag har två konton hos Eniro med sponsrade länkar. När jag nu loggar in på mina konton så ser jag att Eniro har lagt till sökord som jag aldrig har godkänt. Dessutom har de ändrat i mina bud. För många sökord så har de valt ett bud åt mig som ligger flera kronor över det nästföljande budet. På vissa sökord där jag är ensam har de höjt mitt bud till 4,5 kr, trots att det lägsta budet egentligen är 2,0 kr. Det rör sig här om ett nytt konto där jag skickade in en excel-fil med sökord och bud som Eniros personal sedan lade in i systemet. Tyvärr så verkar de ha gjort allting fel.

Jag ser även att flera av mina konkurrenter är drabbade. Tittar jag på sökord där det bara finns tre annonsörer så ser jag t ex följande:

Plats 1: 5,5 kr
Plats 2: 2,1 kr
Plats 3: 2,0 kr

Jag tvivlar på att annonsören som ligger på plats ett själv har valt att betala ett sådant överpris. I det här fallet så hade 2,2 kr räckt för en förstaplacering.

De överdrivna budpriserna gäller inte för ett fåtal sökord, utan Eniro har ändrat budpriset för hundratals sökord i mitt konto. Och det ser som sagt ut som om mina konkurrenter har råkat ut för samma sak.

Jag har inte aktiverat någon funktion med automatisk topplacering. Men även om jag hade det så kan man tycka att budpriset borde ligga på 10 öre över det näst högsta. Eniro lägger istället priset flera 100 % över det näst högsta.

Alla ni som har sponsrade länkar via Eniro bör se över era konton. Det är någonting som inte står helt rätt till här. Håll ett öga på Eniro...
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:40.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017