Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Är Loopia nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-16, 10:22 #61
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Jag tycker det ska bli intressant och se om Davve skriker "Ge mig ersättning" vid nästa stor avbrott eller om han lärt sig något.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-18, 11:01 #62
Vatos Locoss avatar
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 145
Vatos Locos Vatos Locos är inte uppkopplad
Medlem
Vatos Locoss avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 145
Citat:
Originally posted by robertsson@Nov 16 2007, 10:22
Jag tycker det ska bli intressant och se om Davve skriker "Ge mig ersättning" vid nästa stor avbrott eller om han lärt sig något.
Troligtvis inte, det är svårt att lära gamla hundar att sitta.

Sedan så tycker att det lätt blir en storm i ett vattenglas när ett webbhotell drabbas driftproblem.
Som några har sagt tidigare, man får det man betalar för, svårare än så skall man driva en affärsite så är enda alternativet att ordna ett eget serverrum med feta servrar, redundans, dieselgeneratorer etc, dock så prioteras detta bort av de flesta företag eftesom det blir för dyrt.
Undrar även lite om hur kompetensen är hos vissa användare på detta forum, när det gäller UPS så skall inte detta fungera som en strömbackup, UPSen har tagit fram för att man på ett smidigt sätt skall kunna ta ner sin utrustning vid problem. Att det sedan går att köpa stora UPSer som kan driva IT-miljön är helt orelevant.
Det är ungefär som att man använder sin mobil som ficklampa, det går bra men är ändå inte vitsen med mobilen.

Håller med Jonathan att skall man gnälla så är det Mamut man skall agera emot och inte Loopia, har väldigt svårt att se att de inte gör något utan arbetar för fullt när sådant sker för att minimera driftstoppet.
Då jag tidigare arbetade som konsult i Oslo så hade jag med Mamut att göra vid flera tillfällen och kom fram till att de är allt annat än smidiga att ha och göra med.
Vatos Locos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017