Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Yahoo blåser sina kunder.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-11, 17:53 #11
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Mats: Jag har absolut inget emot att du skapade tråden, tvärtom jag är jätteglad för då kanske dom förlorar ännu fler kunder. Det jag blir upprörd över är att det är fler som blir blåsta och dom fortsätter tjäna pengar. Hellst skulle jag vilja att dom försvann, men självklart kan jag inte förbjuda någon att annonsera hos dom.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-11, 23:06 #12
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by robertsson@Oct 11 2006, 17:53
Mats: Jag har absolut inget emot att du skapade tråden, tvärtom jag är jätteglad för då kanske dom förlorar ännu fler kunder. Det jag blir upprörd över är att det är fler som blir blåsta och dom fortsätter tjäna pengar. Hellst skulle jag vilja att dom försvann, men självklart kan jag inte förbjuda någon att annonsera hos dom.
Yahoo fungerar utmärkt fortfarande, konverterar otroligt bra
med mina dailers-sidor. I like it!


:lol:
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-11, 23:48 #13
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Dum fråga, men har Yahoo liknande system som Adsense? Hittar inte det
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 01:49 #14
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
http://searchmarketing.yahoo.com/?cmp=Yaho...ctv=fp_home_fnl
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 02:42 #15
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by robertsson@Oct 11 2006, 17:08
Jag fattar inte att folk fortsätter köpa skräptrafiken...
Helt klart pinsamt att dom kryssat i content-match, låter ju nästan som ett datahaveri på nån svensk server så dom tappat den datan. Skulle man gjort det för alla kunder hade det ju ... ????

Är content-match på för alla med ett yahoo konto här på WN?

Citat:
Och dessutom ligger det banners för dessa bluffmakare här på WN...
Vad jag har hört är det bra trafik inte minst av trådskaparen (5kr klicket är ju bra i mina ögon), dock inte så mycket som kan levereras till svenska marknaden.

Vad jag har förstått så får man just nu testa deras trafik till ett värde av 500 kr. Man skall då fylla på lika mycket själv gissar jag på (50 euro). Det borde ju för många räcka till att bilda sig en uppfattning om det är värt pengarna eller inte.

Funkar det på samma sätt med budgivning på orden som på adsense? Isf är det ju marknaden som styr om det är värt pengarna eller inte. Man väljer man ju själv om man vill exponera sig eller överlåta trafiken till en eventuell konkurrent.

Det är ju tråkigt men jag vet inte om jag är beredd att kalla yahoo rena skära bluffmakare. Dom verkar ju iaf betala ut pengar till sitt affilliate program. Dessutom kostar produkten 50% att testa, samt bevisligen är trafiken okey för vissa här på WN.

Du som verkligen har testat detta robertsson, menar du att alla här på WN inte kommer få lönsamhet i den trafiken med ett nuvarande minimibud per klick a 0.47 SEK? Är det nästan bara content-match och försvinnande lite riktiga sökningar? Är det så så skall vi ta bort annonsen för produkten direkt.

Citat:
.. från att ha legat på ett värde av nästan 5kr/klicket till att på bara någon vecka i våras rasa till ett värde av 1,40kr/klick..
Köps den trafiken för 47 öre eller är det många som bjuder på den? Om det är 47 öre som konverterade till 500 öre låter det ju som en dröm snarare än en bluff. Om nån bjuder på den är det ju marknaden som avgör!? Jag hänger nog inte med riktigt :/

Men det där med content-match är ju pinsamt, har man bockat av den skall den ju vara avbockad! Kanske inte så mycket för att värdet per klick sjunker. Man kan ju bara sluta köpa trafiken. Yahoo paketerar ju sin produkt hur dom vill. Värre är det ju med varumärket som man skall vara säker på vart det exponeras. Att ens varumärke exponeras på content-match siter är fatalt om man valt att inte delta i de programmet.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 02:57 #16
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Hmm.. jag har testat att signa upp med yahoo och trots de 500 i bonus kan jag inte påstå att det var värt pengarna. De levererade i princip enbart värdelös trafik, tog betalt trots att jag hade fått 500:- i bonus.. sidan var mer nere än online etc etc.

Sen så fortsatte de även att debitera mitt kreditkort högre summor än vad jag var villig att lägga på annonser (liten svensk niche) .. ja.. det var riktigt rörigt. Lyckades få hela skiten uppsagd och jag tror det slutade med att jag betalade dem pengar trots att jag använde mindre än 500:- i krediter.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 03:02 #17
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by grazzy@Oct 12 2006, 02:57
Hmm.. jag har testat att signa upp med yahoo och trots de 500 i bonus kan jag inte påstå att det var värt pengarna. De levererade i princip enbart värdelös trafik.
Kan du dela med dej av vilken typ av sökord du köpte?

Citat:
Sen så fortsatte de även att debitera mitt kreditkort ...
Längst ner på sidan när man reggar står det

**Ditt konto ska initialt fyllas på med minst 50 euro, vilket kommer att användas som betalning för kommande klick. Denna summa är inte återbetalningsbar. Varje konto debiteras med en minsta klickavgift om € 10 euro per månad. Minimibudet per klick är 0.47 SEK.

Var det dom pengarna (50 euro) kanske eller är det dom pengarna man får som krediter? € 10 / månad känns ju också lite farligt ihop med ett test minst sagt.

Hur var processen att avsluta kontot? Luktar lite webbhotell 1 kr för 12 månader *

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>* Avtalstid minimum 3 år. Uppsägning skall ske 37 månader innan avtalets slut. *ironi*</span>
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 03:58 #18
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Hmm.. heh.. tja, det var väldigt specifika sökningar på ringsignaler (eftersom jag "nästan" fick ppc -> affiliate att funka på adwords så tänkte jag se om det gick att klämma ett par extra % via overture).

Jo, jag är fullt medveten om att jag inte läste särskilt noga i några avtal, men jag trodde väl i min enfald att yahoo skulle vara åtminstonde lika bra som google och helt enkelt ge mig 500:- pix att annonsera för. Not soo.

Processen att avsluta var inga problem, misstänker att de var glada att bli av med mig då hela upplägget på yahoo är att man köper mycket trafik. Det är inte alls anpassat för små kampanjer såsom adwords är där man kan sitta med och bolla med ett par euro om dagen.

Bara grejen att alla keywords måste "godkännas" vilke tar ett par dagar är ju ett enormt hinder för mig i mitt sätt att jobba på.. ofta får jag en snilleblixt, registrerar domän, svänger ihop en aff-sida, köper trafik och lägger ned två dagar senare. Det funkade inte alls bra med yahoo
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 04:13 #19
bonsai bonsai är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 209
bonsai bonsai är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 209
Kan inte säga att jag är förvånad. Har länge förvånats över att YPN tillåter sajter för barn/ungdom med roliga filmer / foton optimera för högt betalande keywords sen sätta bilder brevid annonserna som lurar besökaren att klicka.
bonsai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-12, 07:45 #20
clonixs avatar
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
clonix clonix är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
clonixs avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 722
Har hela tiden varit tveksam till Overture!

Har funderat många gånger på att reka det till våra kunder men har aldrig kommit till skott eftersom man läst så mkt sk!t på diverse forum.

Så det blir väl att hålla sig till Adwords i vanlig ordning!
då vet man iallafall vad man får.
clonix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017