Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fler resultat på google

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-11-17, 13:11 #11
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Citat:
Ursprungligen postat av zpD
Nobody,
Sedan blir resultaten fel (antagligen för att du kör API).
Resultaten blir lokalt beroende av vart din server står.
Du har endast rätt till 1000 queries per dag om det är API.
Har inte testat att göra 1000 queries, men jag bedömer att det ska gå att spräcka det taket i och med att du söker från en anonym proxy. Å andra sidan, hur många personer här gör 1000 sökningar per dag på Google? Angående sökresultatet - det stämmer. Man kan inte få allt. Sorry gubben! Men det gör inte så stor skillnad. I gengäld slipper du ju reklamen, med mera! Ska dock notera det som önskemål på listan över "reqeusted features", så får vi se vad som händer under vidareutvecklingen.

Citat:
Ursprungligen postat av b_andersson
Klippt och klistrat från Googles TOS:

Endast för personlig användning

Googles söktjänster är till för personligt, icke-kommersiellt bruk. Du får inte använda våra tjänster för att sälja produkter eller tjänster, eller för att öka trafik till din hemsida för kommersiella syften, som t.ex. reklam. Du får inte ta resultat från en Googlesökning, editera och visa dom, eller göra kopior av Googles hemsida eller resultatsidor på din egen hemsida. Du får inte "meta-söka" Google. Om du vill använda Google för kommersiellt syfte måste du ingå ett avtal med Google. Kontakta oss för mer information.

Om du vill lägga till en Google-sökruta till din eller ditt företags sajt, samtycker vi gärna till det.

Ingen automatisk förfrågan

Du kan inte skicka en automatisk förfrågan till Google utan att anhålla om tillstånd i förväg från Google. Notera att "automatiska förfrågningar" inkluderar mjukvara som sänder förfrågningar till Google för att fastställa hur en webbsida rankas vid olika förfrågningar.

//Björn
1. Använder inte Google sökresultat i kommersiella syften i det här fallet. Tvärtom, faktiskt. Tar bort reklamen.
2. Hur är det med Googles egen syn på intellektuell egendom? När frågade Google dig senast ifall det var okej att de chachade din webbsida? Har aldrig hänt. Du måste aktivt instruera sökroboten att du inte vill att webbsidan ska cachas, annars tar Google och lägger upp din webbsida på egen server, publikt, inklusive bilder. För att inte nämna projektet Google Print...



Google saknar grunder att stämma en sådan här tjänst. Faktum är att ett sådant förfarande skulle vara att skjuta sig själv i foten. Det lever själva på att kommersialisera privatpersoners och företags information och redaktionella material - utan att fråga. De skulle kunna blocka åtkomsten från tjänsten - om de visste vem varifrån den kom. Men det vet de inte, i och med att en anonym proxy skickar era sökfrågor. :P

Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 14:06 #12
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Citat:
Originally posted by Nobody@Nov 17 2005, 13:11
Har inte testat att göra 1000 queries, men jag bedömer att det ska gå att spräcka det taket i och med att du söker från en anonym proxy. Å andra sidan, hur många personer här gör 1000 sökningar per dag på Google?
Är det inte 1000 sökningar per licensnyckel? Jag antar att du skickar med det id som du har vid varje query, borde de inte räkna antalet sökningar per id?
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 14:11 #13
lindberg lindberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 91
lindberg lindberg är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 91
Om jag var Google skulle jag
1 gå in på din sida, söka på "DJDJSJAJSJAKSKSKS"
2 kolla i nån databas vilket api-konto som gjorde sökningen.
3 stänga det kontot.

dom kan säkert scripta det också om du skulle skaffa flera konton eller byta konton då och då
lindberg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 14:18 #14
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Citat:
Originally posted by ric@Nov 17 2005, 15:06
Är det inte 1000 sökningar per licensnyckel? Jag antar att du skickar med det id som du har vid varje query, borde de inte räkna antalet sökningar per id?
För enkelhetens skull: jag rekommenderar och uppmanar er att inte söka mer än 999 gånger per dygn. Tjänsten i sig tillhandahålls enligt principen "fair use".
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 14:18 #15
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Kollar man i FAQ för Google API, så står det:

Citat:
6. Why do I need a license key?

The license key uniquely identifies you to Google. We use it to provide your daily limit of 1,000 free queries.
Citat:
7. What happens if I go over my limit of 1,000 queries?

If you make more than 1,000 queries in a day, our server will respond with a SOAP Fault stating that you exceeded your daily query total. You might want to get some sleep and start querying again tomorrow.
Jag tror inte Google skulle tveka en sekund att stänga ner kontot. Kan inte tänka mig att Google's parterns som har speciella avtal för att få använda deras index (ex. Eniro) skulle tycka det var ok.
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 15:22 #16
Alocer Alocer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 10
Alocer Alocer är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 10
Citat:
Originally posted by namerunner@Nov 16 2005, 17:07
Undrar om det är möjligt att, när man gör en sökning på google, få upp mer än 100 resultat/sida?


/daniel
Orginal:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=s%C3%B6kord&meta=

Visa 100:
http://www.google.se/search?hl=sv&q=s%C3%B6kord&meta=&num=100


Dvs. Lägg till &num=100 efter.
Alocer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 15:40 #17
namerunner namerunner är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 41
namerunner namerunner är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 41
Vet inte om jag formulerade mig otydligt, men;

Jag undrar hur man får FLER än 100 resultat/sida (det är ju annars bara att gå in och ändra antal önskade resultat/sida under inställningar, men 100 verkar vara max)
namerunner är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 19:19 #18
Gustaf Gustaf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 220
Gustaf Gustaf är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 220
sant, det du kan göra är väl att skriva ett litet script som klistarar ihop sökresultatsidorna, så får du "mer än 100" på en sida.
Gustaf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-17, 22:55 #19
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Citat:
Ursprungligen postat av zpD
Nobody,
Sedan blir resultaten fel (antagligen för att du kör API).
Resultaten blir lokalt beroende av vart din server står.
Du har endast rätt till 1000 queries per dag om det är API.
Du är observant! Och vet du vad, det stämmer faktiskt! Det beror på att sökningen sker helt anonymt. Gud ger och Gud tar. Förresten så stavas publicera med c och inget annat - jag syftar förstås på din signatur. Kram.

Citat:
Originally posted by -lindberg@Nov 17 2005, 15:11
Om jag var Google skulle jag
1 gå in på din sida, söka på "DJDJSJAJSJAKSKSKS"
2 kolla i nån databas vilket api-konto som gjorde sökningen.
3 stänga det kontot.

dom kan säkert scripta det också om du skulle skaffa flera konton eller byta konton då och då
Nej, det kan de inte. Och nej, Google API har inget med det här att göra, så det kan ni sluta diskutera.

Citat:
Originally posted by -ric@Nov 17 2005, 15:18
Jag tror inte Google skulle tveka en sekund att stänga ner kontot. Kan inte tänka mig att Google's parterns som har speciella avtal för att få använda deras index (ex. Eniro) skulle tycka det var ok.
Google kan inte stänga ner något konto - det här har inget med något konto att göra alls, tvärtom. Era sökningar sker helt anonymt och just det är en viktig del i hela grejen. h34r:

Eniro - de har platt intet att säga till om i fråga om den här tjänsten.

Citat:
Ursprungligen postat av techtigo
sant, det du kan göra är väl att skriva ett litet script som klistarar ihop sökresultatsidorna, så får du "mer än 100" på en sida.
Nu har jag gjort ett försök att göra honom nöjd, men lyckades inte. Så fram för nya förmågor! :P
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-11-18, 09:48 #20
rics avatar
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
ric ric är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
rics avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 665
Citat:
Ursprungligen postat av Nobody
Citat:
Ursprungligen postat av ric
Jag tror inte Google skulle tveka en sekund att stänga ner kontot. Kan inte tänka mig att Googles parterns som har speciella avtal för att få använda deras index (ex. Eniro) skulle tycka det var ok.
Google kan inte stänga ner något konto - det här har inget med något konto att göra alls, tvärtom. Era sökningar sker helt anonymt och just det är en viktig del i hela grejen.
Eniro - de har platt intet att säga till om i fråga om den här tjänsten.
Tycker du inte alls att det är fel att sno Googles innehåll och publicera det på din egen webbsida så att Google med partners går miste om ev. intäkter?
ric är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017