Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


missdomain

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-11-07, 13:33 #21
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Autosvar - såklart att det inte är missdomains fel - och jag menar inte att det är någons fel heller,
Jag är inte heller någon flitig kund hos missdomain,
men jag reagerar på att en versionsuppdatering av missdomain leder till minskad funktionaliet
(eller det är åtminstone så jag förstått det och vad jag kommer ihåg av missdomain sen tidigare)

Jag tänkte bara att en sorts "säljknapp" för säljaren att trycka på när acceptebelt bud är uppnått
som är kopplat till lite händelser skulle underlätta mycket;

- säljobjektet markeras sålt och tas bort från aktiva listningar.
(eller om det är för krångligt - meddelande till missdomain att avmarkera objektet från listning)
- Köparen får besked om hur mycket han ska betala och tillvägagångssätt.
- Säljaren får besked om hur mycket han ska betala Missdomain och tillvägagångssätt.
- Missdomain får besked om försäljningen

Att en säljare annonserar på flera ställen är som jag ser det en annan sak och ett annat ansvar.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-07, 18:18 #22
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Ska försöka klargöra hur det fungerar nu, och tanken bakom. Vad vi har infört är att när ett bud kommer in på en domän, så förhandlar man med budgivaren om detta bud, man kan göra ett motbud om man tycker det är för lågt, eller acceptera det direkt (eller neka helt). När man accepterar det så aktiveras auktionen och ligger öppen i 7 dagar för eventuella högre bud från andra intressenter, bud som läggs under denna perioden accepteras automatiskt eftersom de alltid är högre än tidigare bud som redan accepterats av säljaren.

Pga detta nya förfarande så behövs inte längre köp-nu pris eller reservationspris.
Lite komplikationer har uppstått i övergången till nya versionen eftersom det finns domäner som redan fått bud i förra versionen, men systemet är delvis bakåtkompatibelt med dessa tidigare auktioner så här tas hänsyn till reservationspris som tidigare användes som lägsta säljpris. Ska ikväll fixa så att auktionen aktiveras även för de auktioner som fått bud tidigare och där reservationspris gäller, så det blir full bakåtkompatibilitet. Vill man att det ska fungera som i nya versionen så måste man radera sin auktion och lägga upp den på nytt (ifall man fått bud innan).
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-07, 19:37 #23
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Tack Zn - Nu klarnade en hel del.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-07, 20:20 #24
PgDs avatar
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 164
PgD PgD är inte uppkopplad
Medlem
PgDs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 164
Aha! Det klarnar. Språkförbistring. Att acceptera ett bud är inte det man vanligen menar med att acceptera ett bud. Det är att acceptera att budtes nivå är sådan att man kan släppa loss auktionen. Eller förstår jag fortfarande ingenting?
PgD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-08, 08:43 #25
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by ZN@Nov 7 2006, 19:18
Ska ikväll fixa så att auktionen aktiveras även för de auktioner som fått bud tidigare och där reservationspris gäller, så det blir full bakåtkompatibilitet. Vill man att det ska fungera som i nya versionen så måste man radera sin auktion och lägga upp den på nytt (ifall man fått bud innan).
Menar du att det blir "full bakåtkompabilitet" på så sätt att man då åter igen kommer kunna redigera reservationspriset eller så att domänerna som redan har bud sedan tidigare kommer ges möjlighet att tacka ja/nej till bud som kommer löpande?

Det senare känns som det enda alternativet som överhuvudtaget är intressant men jag kanske missat något i hur ni tänkter om man annars ska rensa bort budhistoriken för en domän?

På en domän som fått 30 bud och därmed ökat från €1500 till €10950 så menar ni alltså annars att man bara ska börja om från 1500 EUR där för att kunna nyttja nya funktionerna? Vad är det då som säger att det inte blir samma sak om några månader igen i och med en eventuell ny uppgradering?

Ska ni ha bakåtkompabilitet så kan ni väl åtminstone göra det ordentligt påengång...
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-08, 21:51 #26
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Citat:
Originally posted by Marcus@Nov 8 2006, 09:43
Menar du att det blir "full bakåtkompabilitet" på så sätt att man då åter igen kommer kunna redigera reservationspriset eller så att domänerna som redan har bud sedan tidigare kommer ges möjlighet att tacka ja/nej till bud som kommer löpande?
Man kommer inte kunna redigera reservationspriset som redan är satt. Buden ligger kvar, men vi är öppna för förslag för att manuellt göra åtgärder för de som har auktioner upplagda sedan tidigare och som fått bud. Under förutsättning att auktionen inte har nått reservationspriset förståss och därmed aktiverats.

Maila mig ett förslag hur du vill göra med din auktion så ska vi nog kunna ordna det på bästa sätt. Nu var detta en ganska stor uppdatering som innebär en förändring i auktionsprocessen, sådana förändringar görs ju inte alltför ofta och det finns inga planer på några fler sådana förändringar. Det som återstår nu är lite finslipning.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-08, 23:01 #27
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
ZN:

Titta gärna även på en möjlighet att spärra inlagda domäner så att de ej kan raderas av säljaren för att sedan läggas upp igen direkt för att ha namnen på förstasidan.

Ni har några "idn-domän-kidz" som roar sig med detta de senaste dagarna, väldigt irriterande att alltid se samma namn på senast inlagda domännamn.

Bara ett förslag i all välmening...
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-08, 23:45 #28
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by pitbull@Nov 9 2006, 00:01
Ni har några "idn-domän-kidz" som roar sig med detta de senaste dagarna, väldigt irriterande att alltid se samma namn på senast inlagda domännamn.
pitbull - Jag vet inte om det är mig du menar ! Och även om jag tycker att det är fint av dig att kalla mig "kid", så är jag fortfarande närmast gammal gubbe !

Och jag kan lova dig att jag inte "raderat" något domännamn, däremot har jag ändrat (sänkt) priset på ett par domäner och vad kanske värre är - Om du sparar om en domän i Missdomain (även om du inte gjort någon förändring av texten) så hamnar du "first in line" - Något för Missdomain att ändra kanske.

Det kan iofs vara fler än jag som "testat av" hur det nya fungerar, men så funkar det iaf.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-08, 23:59 #29
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
Njaää,

Jag vet inte heller om jag menar just dig. Det är främst "peyman3118" och "naim" som pushar sina fantastiska IDN-domäner på detta vis.

Det är hur som helst satt i system, att man inte behövde radera för att komma first in line kände jag inte till. Det är i alla fall inte lika intressant att surfa förbi MD när det alltid är samma domännamn under senast inlagda.

(Jag är ganska säker på att du inte är en av dessa "kidz". Du verkar kunna stava.)
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-11-09, 09:55 #30
ZNs avatar
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
ZN ZN är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
ZNs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 1 214
Citat:
Originally posted by pitbull@Nov 9 2006, 00:01
ZN:
Titta gärna även på en möjlighet att spärra inlagda domäner så att de ej kan raderas av säljaren för att sedan läggas upp igen direkt för att ha namnen på förstasidan.
Absolut, ska försöka hitta en bra lösning...får tänka igenom det där. Tack för feedbacken.
ZN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017