Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Flera webbhotell nere?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-25, 18:08 #21
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
PRQ PRQ är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 426
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av jomper
Den står på Hammarby Fabriksväg, jag har själv sett den i racket :-) Den står där via PRQ, kanske har de egna förbindelser ut.
BGC-hallen ligger vid Globen, tror det minst är nån/några kilometer fågelvägen. Dom bör vara oberoende av varandra.
Nja - de sitter ju i samma nät ("Stockholmsringen"), och den mesta av L3-utrustningen står ju på annat håll.
PRQ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-25, 18:56 #22
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by PRQ@Oct 25 2006, 18:08
Nja - de sitter ju i samma nät ("Stockholmsringen"), och den mesta av L3-utrustningen står ju på annat håll.
Sant skrev bör men vi säger så här då Inget och i vart fall inte ett annat datacenter som hammarby skall gå ner 2 timmar om en kunds dator i BGC hallen ddosar utåt/inåt/uppåt/neråt. Där skall hammarby vara helt oberoende. Jag väntar med spänning på en slut-rapport hur detta kunde påverka BGC så mycket.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-25, 19:04 #23
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Tyvärr är det inte så nu, man kan tycka att det ska vara så. Fast bygger man inte nätet redundant eller i stora L2 ringer blir det ofta skit och problem om någon skickar trafik.

Men ändå mycket skumt att så mycket dog pga en kund skickade mycket upload.

Dock illa om det är så att utrusstningen inte klarade av hantera trafiken.

Förhopningsvis kanske dom lär sig av sina misstag någon gång, för pinsamt för dom om det händer någon mer gång.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-25, 19:19 #24
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by patrikweb@Oct 25 2006, 19:04
Fast bygger man inte nätet redundant eller i stora L2 ringer blir det ofta skit och problem om någon skickar trafik.
Japp men det jag mest syftar på är att hade det varit mitt kluster som började skicka data så det påverkade driften i hela hallen så hade nån varit och tryckt på offknappen på mina servrar fortare än kvickt.

Att det kan bli störningar är jag med på! Det är ju datorer vi snackar om, men 2 timmar är mycket om förklaringen var att nån skickade för mycket data utåt.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-25, 19:32 #25
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Fast bygger man inte nätet redundant eller i stora L2 ringer blir det ofta skit och problem om någon skickar trafik.
Japp men det jag mest syftar på är att hade det varit mitt kluster som började skicka data så det påverkade driften i hela hallen så hade nån varit och tryckt på offknappen på mina servrar fortare än kvickt.
Att det kan bli störningar är jag med på Det är ju datorer vi snackar om, men 2 timmar är mycket om förklaringen var att nån skickade för mycket data utåt.
En kund ska inte ens kunna sänka ett vettigt nät på det viset, skulle det varit en dlink som låg på ett golv så skulle kunnat tänka mig skiten kanske skulle dött av massa trafik men sänka en hel datorhall så är något verkligen fel.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017