Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domänförsäljning IDN

Visa resultat för omröstning: Skall vi på WN tillåta försäljnings-annonser av IDN-domäner utan tillhörande "icke-IDN"?
Ja 65 44.22%
Nej 82 55.78%
Antal röster: 147. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-02, 00:39 #71
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by DistansData@Jun 2 2007, 00:34
När det gäller ond tro så är det alltid vad jag vet så att om någon kontaktar dig och vill sälja en domän som dom nyligen har reggat (inom 1 år) så är det alltid denne som förlorar? Domänsäljaren vill gärna som du tro något annat.
Det är inte alls den springande punkten här - ponera att du har rätt att det går att hävda ond tro och att du kan bevisa att du blivit kontaktad och erbjuden att köpa domänen av någon som bara reggat den för att tjäna pengar på dig - När är det det blir gratis att få domännamnet överlåtet till sig menar du ?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-02, 00:40 #72
DistansDatas avatar
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
DistansData DistansData är inte uppkopplad
Flitig postare
DistansDatas avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 450
Föressten, varför inte köra igång en stiftelse som gratis betalar för domännamnstvister ? Finns det kanske redan ? Annars kan jag börja och lägger 2 500 kr till en sån pott.

Givetvis kan man inte betala ut mer än som finns i potten men det kan göra att fler kan ta tvister mot domännappare.
DistansData är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-02, 03:49 #73
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 532
Hofvet Hofvet är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 532
Förresten, det är synd att så många djurarter håller på att dö ut pga skövlingen av regnskog.
Hofvet är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-02, 07:50 #74
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by Interface@Jun 1 2007, 15:14
Jag skulle, det är bara en tidsfråga innan varktabletter.se kommer vara helt överflödigt.
Helt överflödigt blir de väl först när det går att maila till info@värktabletter.se utan att riskera att det hamnar fel. Eller kommer folk att hinna sluta använda mail först?
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-02, 11:54 #75
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Citat:
Ursprungligen postat av DistansData
Citat:
Originally posted by -1337pm@Jun 1 2007, 22:35
Citat:
Ursprungligen postat av DistansData
Du menar alltså att du helt utan egen vinnings skull har "upplyst" okända om att dom borde köpa IDN versionen av sin domän av dig ? *

Väldigt hur mycket jag skulle tro på den teorin i så fall hehe...
Nej inte utan egen vinning, men inte till några fantasipriser. I ett fall rörde det sig om överlåtelseavgiften och i ett annat några hundringar upp, mest för att täcka arbetet som las ner.

Nej precis, du hade ett uppsåt bakom det och det lär nog bli ännu mer sånt, idioter reggar eller har reggat IDN domäner och försöker sen "mot låg kostnad" kränga domänen till icke IDN domänägaren, dom kunde ha reggat den gratis om inte du hade snott den innan.

Om du inte hade snott den innan så kunde dom ha upptäckt det om ett halvår eller nåt att man kan regga den med åäö och då betalat Loopia eller någon annan det lilla det kostar istället, sen att du tycker att du gör en god gärning genom att regga den och sen kontakta den som borde ha reggat den är lite komiskt
Det är rätt komiskt att du väljer att utmåla mig som en idiot med ont uppsåt, eller var det något annat du menade?

IDN-domänerna i fråga pekas idag mot icke-IDN-webbplatserna. Min kontakt med respektive part har varit öppen och informativ samt partnerna är sådana som jag har eller har haft affärs- och vänskapsrelationer med sen allt från ett par månader till flera år tillbaka i tiden.

Du får tolka mitt agerande hur du vill men när du ger sken av att jag skulle vara en idiot med ont uppsåt blir jag lite ledsen i ögat, faktiskt.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-02, 12:12 #76
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
En annan idé skulle kunna vara att man sätter upp regler kring hur trådens titel ska vara strukturerad. Ifall man säljer något IDN domännamn i posten utan tillhörande UtanIDN kan det se såhär t ex:

IDN! - Mina domäner som går ut snart..
IDN! - Flera sportrelaterade domännamn

Lätt att ignorera i listan då.
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-02, 17:40 #77
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
Ärligt talat: Är detta verkligen ett problem?

Det finns mängder av trådar som jag inte läser och många avdelningar som jag sällan besöker på forumet. Precis som det ska vara... Jag förstår ärligt talat inte varför en del medlemmar känner sig tvingade att läsa varje tråd och inlägg som skrivs på forumet. Om tråden/avdelningen känns ointressant för er - så låt bli att läsa. Svårare än så är det inte.

Njaee, Det är nog missunnsamhet som lyser igenom till viss/stor del. Varför "tjatas" det annars om att IDN-domänerna var gratis? Ni har ingen aning om en domän eller flera domäner är gratis eller ej. Jag har själv köpt ett femtiotal .se-IDN-domäner för fullt pris (innan och efter gratisperioden). Kvalitén och värdet på en domän utgörs inte av registreringskostnaden.

F.ö. anser jag att det finns viktigare saker att angripa/komma-till-rätta-med på WN. "Fjortisinlägg", egenreklam, avsaknad av hemsida i profil är några exempel.

Reglera i.s.f. hellre en inläggsgräns för att posta i försäljningsavdelningarna. Säg: 500 inlägg t.ex. - Då kan ni vara tämligen säkra på att det inte är någon "Log-in-get-rich-quick-snubbe" som postar i.a.f.

Ett diskussionsforum utgörs som bekant av sina medlemmar. Kanske är det här som fokus ska läggas och ribban höjas? Med tillräckligt hög/sansad/professionell nivå på medlemmarna så infinner sig sunt förnuft per automatik.

/S
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-02, 17:52 #78
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Jag har nästan slutat besöka Missdomain för att det är sönderspammat av idn-domäner. Jag kollar alltid de senaste trådarna när jag kommer in på wn, rätt tråkigt när hälften av dem är idn-trådar. Jag kan erkänna att jag har köpt ett och annat bra domännamn här genom åren, men oftast finns det inget av värde i dessa långa listor av skräp som den tidigare ägaren inte har fått in ett öre på.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-02, 18:24 #79
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
problemet är inte att dom är just IDN domäner.. men att ett flertal personer nu spammar "sönder" forumet med enormt långa listor med domäner som dom reggat gratis för att det var skoj.. svårt att tänka mig att någon av dem såg ett värde i de flesta av dom de reggade

Självklart ska man få sälja sina domäner, men det finns en tunn fin linje mellan inlägg och spam, och den linjen har korsats - inte av en ensam användare utan av flera stycken tillsammans
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-02, 19:01 #80
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 791
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 791
Om man räknar detta forums domänförsäljningsdel som
Citat:
sönderspammat
måste jag säga att man har väldigt låg toleransgrad. I övrigt instämmer jag med Pitbull. Tycker också att mycket avundsamhet lyser igenom i en del inlägg.

Citat:
Röstar med nej, alla försöker tjäna pengar på sina 1000-tals registerade domäner som dom registerade gratis. Känns fel..
De som tycker att IDN domäner är värdelösa har heller inte så mycket koll. Alla domäner som ger typeins har något värde som trafikdrivare. Om jag säljer tex bläckpatroner är det inte orimligt att jag värderar mina besökare till 5-10 kronor styck. En halvtaskig IDN domän som tex billigabläckpatroner.se eller liknande behöver ju i så fall bara ge 2 typeins per månad för att det ska vara ett vettigt köp för mig även om det inte är det för andra. Kort sagt, låt det vara en fri marknad och överlämna åt köparen att bestämma vad värdet av det han köper är.

Att man sen kan göra ett subforum eller kräva att IDN står i titeln kan kanske vara vettigt för att skydda de i mina ögon överkänsliga läsare av denna del av forumet.
Påminner mig dock mest om hur det åtmindstone förr i tiden alltid var gamla tanter som skrev insändare till tidningar och klagade på innehållet i vissa TV program som de ändå av någon anledning alltid envisades med att se. De lyssnade heller aldrig på argumentet att inte titta på programmen de ogillade.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017