Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


AdSense $$$$$ nu och 1 år sedan...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-30, 18:44 #1
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Hur ser det ut Just nu gällande din AdSense inkomst och
hur såg det ut för 1 år sedan...?

Vad har ni lärt er av adsense genom åren..

...... OCH inte minst, hur kan vi anpassa oss och fortsätta generera
stora checkar...

Länge sedan jag skrev något på denna sida men jag är här o smyger ibland
och får fortfarande en hel del mail/pm med frågor om hur jag arbetar
så jag tänkte försöka dela med mig av lite av varje..

Kommer att försöka ta upp lite av varje och tänkte börja med AdSense
- vad som funkar för oss nu samt har funkat förr för mig...

Problemet många enligt mig gör eller gjort fel
är att bla förlita sig på för få sidor och nicher som
inte ger mkt per click..

BTW, många har säkert läst en artikel som kallas för:
"The Death Of Adsense".. För er som inte läst den så
försöker författaren bevisa att ersättningarna minskar
och att adsense inte längre är lika bra som den har varit..

Håller vi med... NO WAY!!

Självklart jobbar google hela tiden på att förbättra
sin service med bättre annonser, bättre trafik osv osv..
och vi kan hålla med om att det inte är lika enkelt som förr
men om man är beredd att i början lägga ner lite tid på detta
så kommer det att bli en mycket bra passiv inkomst under många
år.. =)

Vi håller med om att det var enklare förr och att de flesta
med en någorlunda sida kunde dra in pengar relativt enkelt..
MEN tiderna förändras, internet förändras till att bli smartare
och mer sofistikerat och därför måste även google ändra sina
sk algorithms oftare... Google är smart o blir smartare..

Dessa ändringar har en direkt effekt på hur du ska göra för
att framgångsrikt arbeta med adsense eftersom idag måste man
veta hur man skapar sidor som adsense älskar för att maximalt
få ut det mesta i ersättning..

Under en viss tid så är det kanske dina sidor om cyklar som
drar in det mesta och nästa period så kanske det är dina sidor
om antika pengar, bmw bilar och hälsosidor som drar in feta
checkar men det är något du inte behöver bry dig om i längden
om ditt jobb är att arbeta med adsense....

Att förlita sig på en enda sida att bli din kassako har
funkat förr men inte nu o är inte optimalt... iallafall
inte för oss - hur ser det ut för er?

Detta baserar jag på min erfarenhet genom åren och genom mycket
testande men jag vill inlägga att det finns STORA företag med en enda site
som drar in miljoner varje månad från adsense.. Då jag själv är en lite aktör
enligt google så försöker jag se från de ögonen när jag skriver detta..

Det jag skulle göra och det jag har gjort med många, många sidor åt mina
klienter är att hitta en annan källa för inkomsterna berorende på
hur sidan ser ut och inte minst vilka den vänder sig till.

Tänk på att det ALLTID handlar om personen på andra sidan och vad han
söker eller vill hitta.. Det är det som styr priserna och det är det man måste
komma ihåg när man arbetar med adsense..

Alla vet hur man bygger en site som kan dra in några dollars men FÅ
vet hur de ska utveckla detta till något som verkligen drar in
feta checkar år efter år på autopilot ...

..OCH DET ÄR JUST DET SOM ÄR TJUSNINGEN MED ETT PROGRAM SOM ADSENSE..

Det är dit man vill nå, passiv inkomst som med mkt lite arbete genererar
$$$$$ varje dag året runt.. När man har nått dit så är det bara att upprepa
samma arbetssätt gång efter gång och det är då som det blir riktigt intressant..
Oavsett hur googler ändrar sina algo så har du alltid sidor som ligger där
och suger in clicks och genererar dollars medans du själv ligger på stranden
och dricker drinkar... =)

Nu ska jag inte gå in i detalj hur vi jobbar för att få in dessa
feta checkar varje månad men det är viktigt att förstå att du behöver
m å n g a olika nichade siter för att lyckas i längden och inte minst
försöka hitta ett enkelt system som fungerar för dig och som är lättarbetat..

Vi har lagt ner år på att hitta vårat och det har inte varit enkelt,
tagit en jäkla massa tid men nu funkar det kanon. Enkelt kan man
säga att det handlar om ett nätverk av nichade sidor, förstärka dessa adsense
sidor med "support sites" som tex bloggar, directories, one way links etc etc..

Jag tror att om du vill lyckas med adsense så måste du arbeta med många siter
för att oavsett hur google ändrar sina rutiner genom åren så har du alltid några siter som ligger där uppe och levererar feta checkar..

Men bara för de så funkar det inte att bara slänga upp ett gäng siter o hoppas på det bästa utan du måste försöka hitta ett system som fungerar över åren..

Det handlar bla om att:

- hitta bra nicher för dina sidor vilket genererar bra betalda click,
- generera quality content till dina sidor
- på rätt sätt"förstärka" dessa sidor så att de kommer högt upp på sökmotorerna,
- hitta ett enkelt sätt att bygga dessa sidor snabbt.. (vi har egna softwares för detta)
- bygga ett nätverk med många sidor med eget domännamn för varje sida
- bygga små sidor med ca 30-50 keywords, 1 keyword per sida. (genererar bäst med $ för oss idag)
- ha rätt struktur på dina adsense sidor, vilket du får genom att tracka o testa..

etc etc etc..

Vi använder att antal softwares som fixar detta åt oss på autopilot men
man kan hitta andra vägar att göra det på, bara att söka runt lite på
webben..

Varför har vi valt att arbeta med adsense o inte enbart med ebooks,
membership program, adwords och andra clickbank produkter?

Det som är den största fördelen med adsense för oss (vilket jag skrev om ovan)
är att det krävs arbete i början för att få sidorna att rulla men när man väl har fått dem att snurra så snurrar de av sig själva i bakgrunden och genererar mkt bra
passiv inkomst dag efter dag o vecka efter vecka osv.. Vilket gör att du kan börja arbeta med nästa projekt samtidigt som du drar in passiv inkomst från tidigare projekt och på den vägen bygga ditt eget lilla imperium..

Detsamma kan man säga om adwords.. men det är en annan historia..

Huga, pennan springer iväg snabbt effter några liter kaffe..
Så arbetar vi men det finns säkert 1000tals andra sätt som
även det funkar bra men som sagt det gäller att hitta ett
system som passar diG och SOM SAMTIDIGT PASSAR GOOGLE!

Lycka till!

/ Tomas
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-30, 19:30 #2
THLs avatar
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
THL THL är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
THLs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 675
Tack Tomas!

Intressant läsning!

Det är det här som WN skall vara till för, HJÄLPA VARANDRA!

/Thomas THL
THL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-30, 19:39 #3
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Lite webmasterworld-vibbar över den här posten. Mycket kul att se!
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-30, 20:56 #4
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
j0han j0han är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 270
Äntligen tillbaka



Hur går det till med promoting av sidorna? Hur länge håller ni på med det och hur mycket på varje sida?
j0han är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-30, 23:10 #5
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Det du pratar om låter i mina öron som att spamma, marknadsföra produkter och vara allmänt slajmboll. Du tjänar säkert bra pengar på det du gör (och ännu mer på att sälja i andra ledet till folk som gärna följer en guru).

Däremot har du fel, för att överleva på sikt behövs riktiga tjänster. Det enda du har 100% rätt i är att google blir smartare och smartare. På sikt komma inga sidor som inte erbjuder data-förfining eller en vettig tjänst att dö bort. Infosidor, seo-gateways och affiliate-sidor kommer att dö ut, det är nog bara en tidsfråga.

My $0.02.

Och för att svara på din fråga; jag har lärt mig att adsense är svin det här året.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 00:09 #6
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Grazzy... loool!!

You made my day...

Du har som vanligt ingen som helst aning om vad jag pratar om men ändå så vill du bara synas på forumet genom att komma med påståenden som du tagit från luften.. Jag har nu levererat en gratis straffspark o jag väntar på vad du ska komma med i nästa post..

Övrigt så har mina sidor inget att göra med att spamma, marknadsföra produkter och vara allmänt slajmboll. Håller med dig att detta inte sysslar i längden men om jag sysslat med liknande så skulle jag som du skriver inte överlevt år efter år..
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 00:43 #7
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Du skriver rätt långa förvirrade inlägg men du har aldrig klargjort vad det är du tjänar pengar på. Var lite konkret och ge exempel så kommer du få mycket mera respekt och sympati.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 02:26 #8
Leons avatar
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 519
Leon Leon är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Leons avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 519
Jag håller med grazzy helt, det här om nått verkar röra sig om ett extreemt MFA nätverk.

Sånt är det värsta jag vet...

Och om det inte rör sig om ett MFA nätverk, så ber jag om ursäkt.
Men det låter precis så, såsom du beskriver det...
Leon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 07:25 #9
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Jag stoppar också in mina 2 cent i grazzyhögen.

Om 2 år kommer ingen tjäna pengar på MFA. Det är en döende ras.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-31, 12:10 #10
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Tomas B Tomas B är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 331
Skrivande har aldrig varit min starka sida så ber om ursäkt om det är lite förvirrande för er...

Citat:
det här om nått verkar röra sig om ett extreemt MFA nätverk.

Om 2 år kommer ingen tjäna pengar på MFA. Det är en döende ras.
Som jag skrev ovan och som väldigt få förstår:

"Alla vet hur man bygger en site som kan dra in några dollars men FÅ vet hur de ska utveckla detta till något som verkligen drar in feta checkar år efter år på autopilot ..."

Du har två vägar att gå:

1) Snabbt bygga MFA nätverk med värdelös information som ber google at bli bannad vilket 95% av alla gör som vill ge sig in i adsense leken.. Detta är den enkla och bekväma vägen till några snabba dollars..

2) Verkligen försöka använda skallen o försöka lära vad som VERKLIGEN fungerar och anpassa strategin till den.. Detta är den svåra, jobbiga och obekväma vägen att göra det på vilket ett fåtal marknadsförare verkligen vill ge sig in i men det är den enda vägen för ett långvarigt och kärleksfullt förhållande med google

MFA har och är en döende ras och kommer alltid att vara.. MFA är ett enkelt sätt att ta död på sina projekt innan de ens genererat något.. Som jag skrev ovan så gäller dett att bygga siter som google älskar ÅR efter ÅR..

Hur gör man det?

Själv har jag absolut ingen aning hur man exakt ska göra det då google ändrar sin regler ständigt MEN det finns sätt att komma ganska nära...

Det som vi använder oss av och som har fungerat mkt bra under åren är KVALITET på informationen dvs ingen PLR skit eller keywordspammande sidor.. Google älskar detta o vissa sidor har varit uppe i 10år snart utan som helst problem. Skulle vi ha kunnat göra det med MFA sidor? No way...!

Det enda vi gör med våra sidor är att lägga till information samt att hålla den up to date.. Informationen vi arbetar med är bla 350-600words artiklar på olika keywords.. Korta 2-4 word keywords har funkat bra ett tag men nu är det främst longtails som siktar på.. Informationsskrivande till våra artikelsidor outsourcar vi ut till nästan 100% idag till sk ghostwriters då vi vill koncentrera oss på själv byggande samt att testa olika stukturer på sidorna för bästa resultat..

Våra siter är till en början endast 5-10 sidor för att testa om de kommer att tas upp samt att de når våra egna mål.. Detta visar sig ganska snabbt.. Om de funkar så gör vi en mrf kampanj på dessa siter, de övriga lägger vi på lager för framtiden då de kan bli aktuella om/när google ändrar sina regler så de passar just dessa sidor..

Hur får man trafik till sidorna? Vi kör idag nästan enbart med SE trafik till våra sidor och det får vi genom att skicka artiklar till directories, bloggar... Ser vi att vi får hög trafik på några sidor så gör vi en större kampanj mot dessa..

Vi bygger mestadels dessa 2 olika sidor..

1) Nyhetssidor som ständigt uppdateras med ny information från nätet..
2) "Artikelsidor" med kvalitativ information som google älskar och har gjort så under en längre tid..

Sen finns det lite knep på hur man kan få bättre rank o det sker genom att vi förstärker dessa sidor på olika sätt tex genom våra egna directories med våra egna siter som med tiden blir egna authority sites vilket google gillar..

Många tror att det bara är att slänga upp 1000tals med vilka skit siter som helst eller sk MFA siter vilket är enkelt idag men som alla vet så funkar det sällan under en längre tid..

Ja du behöver många siter MEN det som är så viktigt är att hitta ett system som fungerar både för dig och för google och ett system som fungerar år efter år efter år.. Det här är inget som sker över en natt utan detta tar tid och mycket testande..

För våra "nyhetssiter" så använder vi ett 3punkts program..

1) själva adsense siten
2) supportsiter som hjälper oss att förstärka adsensesiten för att få bättre rank
3) samt bloggar för att förstärka supportsiterna

För våra artikelsiter så funkar det så här..

1) Hitta heta nicher.. Ett sätt att göra det på är att skicka olika mindre nichesiter till några större article directories och kolla vilka av dem som generarerar bäst för att sedan göra en större mrf kampanj till fler directories.. Heta nicher idag är tex Golf, Acne, Elliptical Trainers, Treadmills, Vitamin Supplements, Arthritis mfl..

2) Skriv eller låt någon annan skriva tex 30 artiklar till dina "bästa" siter och gör ett störra utskick till olika directories (tex 1 per dag i 30 dagar), vi skickar våra till ca 130st olika directories, olika bloggar o andra siter.. Detta ger bra 1 way links som google älskar..

Det som är bra med denna metod är att det spelar ingen roll om du har en ny eller en gammal site, detta funkar för båda..

OM JAG SKULLE BÖRJA OM FRÅN SCRATCH IDAG.... så skulle jag göra följande vilket är det enklaste, billigaste sättet och som verkligen fungerar som jag känner till..

1) Bygg en eller flera siter med tex 1 mainpage och 5 andra keyword sidor tex:

Golf tips
golf swing tips
golf putting tips
golf instruction videos
golf vacation
golf products -- eller några andra keywords..

Dag 1 - Skriv 3 articlar om golf tips
Dag 2 - skicka 1 artkel till tex ezinearticles.com (ej samma som är på siten)
Dag 3 - mass submit 1 artikel till så många directories som möjligt..
Dag 4 - skicka 1 artikel till ezinearticles.com i en annan kategori om möjligt.

Nu, börja kolla efter tecken på trafik, site views etc etc vilket borde dyka upp efter ca 48h... Om du gör detta för tex 5 siter så borde du kunna se vilka/vilken av dessa som är värd att gå vidare med och som är värd att skriva 30 fler artiklar om..

När du har hittat en bra site så skriv (eller outsourca) dina 30 artiklar och skicka till olika directories samt att dessa artiklar länkas till dina 5 olika sidor som du har på siten..

Detta är bara grunden och det finns flera variationer att göra det på men det gäller att hitta ett system som är lättarbetat och som funkar för alla inblandade.. och detta fungerar om du verkligen försöker och är bered att lägga ner lite arbete på..

Vilka produkter/tjänster/softwares använder jag..

För mina nyhetssidor som ständigt förändras så använder jag flera olika hjälpmedel. Dels för att jag är en lat marknadsförare samt att jag hellre vill hänga på badstranden än att göra allt manuellt..

Informations generator som automatiskt genererar ny info till mina sidor. Site byggare som automatiskt bygger mina keywordsiter.. Länk byggare för att hitta kvalitets siter att utbyta länkar med.. Keyword niche generator som vi använder för att hitta o bygga heta nicher.. Keyword manager som ordnar till och förbereder keywords för nästa steg.. samt en link manager som håller koll på våra länkar så att de fortfarande är live o funkar..

Alla dessa program är utvecklade för att passa oss och att göra det så enkelt som möjligt .. Man kan klara sig utan dessa program men ibland så underlättar det enormt att kunna göra det lite smidigt.. Det finns ganska många oseriösa program som snabbt kan bygga 1000tals software inspirerade MFA sidor men det är inget för oss då vi vill ha ett långvarigt förhållande till google.. Dessa program har används av oss under många år och vi har aldrig haft några som helst problem med google. Men det gäller att vara uppmärksam på förändringar och att försöka att alltid hänga med vad som gäller..

Alla sidor vi gör börjar som små keywords sidor för att med tiden och med hjälp av våra program byggas ut till siter med max 100sidor per site.. De bästa och som genererar mest är siter med endast 30-40keywords - 1 keyword per sida.. alltså detta är inga software genererade mastodontsiter utan små nichade siter som byggs snabbt med hjälp av våra program.. Sen tillkommer det naturligtvis domäner, hosting o inte minst ett sätt att hitta just information till siterna, information som ingen annan har tillgång till men detta är vårat ess i rockärmen o det tar jag inte fram här.. Kostnad för dessa progra är ett antal 1000 dollars.. men man kan som sagt göra allt själv..

Hjälpmedel till våra artikel siter är: ghostwriters som skriver våra artiklar, article post robots som snabbt skickar automatiskt ut artiklarna till olika directories samt andra mindre hjälpmedel.. Vi använder aldrig PLR artiklar eller andra artiklar än de som är exklusiva för oss.. Kostnad för dessa är hosting, domän samt ca $5 per artikel samt några hundra för article post robot..

Det är ungefär så här som vi jobbar o har gjort med stor framgång under många år.. Skulle kunna skriva ett 100tal sidor om hur vi exakt går tillväga med våra tester, siter, strategier o annat men det är inte aktuellt just nu.. Detta är endast 2 av de strategier vi håller på med, de andra håller jag för mig själv.. Det är viktigt att ha olika kanaler o sätt att generera trafik på samt olika siter såsom tex siter med residual income program för adwords, ppl siter, leadcatchers mfl mfl..

Det finns kanske enklare o bättre sätt men detta passar bra för oss och drar in skapliga summor varje månad.. Rätt eller fel kan man diskutera men det viktigaste är trots allt att det funkar långsiktigt samt att det genererar dollars vilket är anledningen till att man sysslar med detta ...

Citat:
Däremot har du fel, för att överleva på sikt behövs riktiga tjänster. Det enda du har 100% rätt i är att google blir smartare och smartare. På sikt komma inga sidor som inte erbjuder data-förfining eller en vettig tjänst att dö bort. Infosidor, seo-gateways och affiliate-sidor kommer att dö ut, det är nog bara en tidsfråga.
Håller med så det gäller att följa med o ha koll samt att det är viktigt att man inte lägger alla egg i samma korg.. Jag kan ha fel o har det säkert i många fall men detta funkar mkt mkt mkt bra för mig så jag kan inte vara helt fel ute MEN alla som sysslar med detta o som är framgångsrika tycker förståss att deras "system" är bäst o det gör även jag... Huvudsaken är att det är lättarbetat o att det funkar bra samt genererar dollars varje dag ..

Det jag kan tipsa om är att ständigt ha en bra dialog med google, nu pratar jag inte om sökmotorn utan med personerna bakom.. Detta hjälper enormt när man vill testa olika siter då de är minst lika intreseard av kvalitet som jag själv är vilket i lång sikt som alla vet genererar inkomst till alla parter..

Lycka till med det ni håller på med o är det fortfarande förvirrat så är det bara att komma med frågor..

edit:

Citat:
Jag håller med grazzy helt, det här om nått verkar röra sig om ett extreemt MFA nätverk.

Sånt är det värsta jag vet...

Och om det inte rör sig om ett MFA nätverk, så ber jag om ursäkt.
Men det låter precis så, såsom du beskriver det...
Skulle vilja säga att idag har vi ett extremt nätverk som inte enbart är gjort för adsense utan även affiliateprogram som tex AFF samt siter som säljer tex ebooks, softwares mm.. Det som är viktigast är dock att siterna levererar och är produktiva när det gäller att generara pengar.. Allt kan vara mixxat tex med både adsense och andra program men alla länkar från siten ska generera pengar eller länka till andra sidor som säljer något,,, så arbetar vi men det beror på vilket mål du har med siterna..

Tro mig, jag har tidigare (många årsedan) innan jag insåg bättre använt mig av sk software genererade MFA siter vilket var ett stort misstag .. Idag arbetar vi mycket smartare men vi använder bla fortfarande softwaregenererade siter och andra hjälpmedel för att underlätta vårat arbete men man ska skilja på MFA och MFQ siter som vi kallar dessa för... MFQ= Money for quality..
Tomas B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017