Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella TradeDoubler-tråden (Tråd 3)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-13, 01:04 #721
Revinc Revinc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 105
Revinc Revinc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 105
Standard Lovefilm

Någon mer som upptäckt att LOVEFILM inte betalt provision för Leads (registrering_steg_1 - SEK 20) sedan Oktober 2010 ??

Har inte hört ett skit om detta från varken TradeDoubler eller LOVEFILM.
Dålig stil att bara ta bort ett event/provisionstyp utan att meddela affiliates om ändringarna.
Som att de vill mörka att de sänkt den totala provisionen med 20 kr per ny godkänd kund hos LOVEFILM

Senast redigerad av Revinc den 2011-05-13 klockan 01:10
Revinc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-14, 21:48 #722
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
LOVEFiLM konverterar riktigt dåligt för mig, har inte gett något alls i år.
Är det någon som har det stabilt med Lovefilm här?

Revinc, i deras provisionslista finns fortfarande "registrering_steg_1 SEK 20,00", så man borde få även för det.

Man kan förresten undra vad skillnaden på dessa är:
Prova på erbjudande 2 veckor SEK 100,00
Gratiserbjudande 4 veckor SEK 100,00

Och vad är detta man får betalt för? Kan man inte skriva vettiga namn på ersättningarna, så man förstår? T.ex. "Sale - Fortsatt prenumeration efter provtid""
iSale (testing new tracking) SEK 150,00
Sale (testing new tracking) SEK 150,00
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-17, 12:03 #723
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Revinc Visa inlägg
Någon mer som upptäckt att LOVEFILM inte betalt provision för Leads (registrering_steg_1 - SEK 20) sedan Oktober 2010 ??
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
LOVEFiLM konverterar riktigt dåligt för mig, har inte gett något alls i år. Är det någon som har det stabilt med Lovefilm här?
Jag tog och kikade lite på vilka cookies som Lovefilm sätter. Verkar tyvärr inte vara standard-implementering eftersom de inte sparar tduid-variabeln i cookie. När kunderna gör egna typer av mätning är det alltid risk att det blir fel.
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-19, 17:38 #724
Revinc Revinc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 105
Revinc Revinc är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 105
Standard Lovefilm

Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Är det någon som har det stabilt med Lovefilm här?

Revinc, i deras provisionslista finns fortfarande "registrering_steg_1 SEK 20,00", så man borde få även för det.
Konverteringsgraden har visserligen sjunkit till ca hälften av vad den var för ett år sedan, men sedan oktober-2010 ligger vi trots allt på över 100 sales men 0 leads (registrering_steg_1 SEK 20,00).
Tidigare följade dessa events varandra ganska jämnt (alltså ca 1:1 för leads/sales.

Så det är helt klart någon som antingen medvetet eller omedvetet tagit bort spårningen för leads på LOVEFILM.

Har kontaktat TradeDoubler om detta problem redan i december 2010, och de svarade att programansvarig skulle återkomma när de undersökt det närmre, men än så länge har det varit helt tyst från TD och ingen info har gått ut om att lead-provision är borttagen.

Senast redigerad av Revinc den 2011-05-19 klockan 17:41
Revinc är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-24, 17:04 #725
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Standard Lovefilm

Hej,

I höstas genomförde Lovefilm ett plattformsbyte som påverkade spårningen i affiliateprogrammet. Detta ledde bl.a. till att leadsregistreringar inte längre kunde spåras korrekt och därmed inte heller längre kunde ersättas.

Tyvärr förstår vi att informationen kring detta inte varit tillräcklig från vårt håll och det har inte tydligt nog framkommit att ersättningen för registreringar inte längre gällde sedan plattformsbytet ägde rum.

Under sommaren kommer Lovefilm att få leadsspårningen på plats igen och kommer då återigen att kunna erbjuda ersättning för leads igen. Mer information om detta kommer.

Just nu erbjuder Lovefilm enbart ersättning för försäljning, dvs efter det att kunden har fyllt i betalningsuppgifter och slutfört beställningen.

För ytterligare frågor om Lovefilm, vänligen kontakta Lovefilms account manager på [email protected].
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-25, 21:29 #726
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
är det bara jag som sedan några dagar kommer in på andras konton, får upp gamla gränssnittet, får upp andra språk etc etc när jag loggar in hos tradedoubler...?
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-25, 21:41 #727
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
jensplan jensplan är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
är det bara jag som sedan några dagar kommer in på andras konton, får upp gamla gränssnittet, får upp andra språk etc etc när jag loggar in hos tradedoubler...?
Låter givetvis väldigt orimligt men framförallt allvarligt. Nu går det ju inte att byta lösenord eller ändra utbetalningsuppgifter utan att man kan kontots lösenord, men ändå! Kommer du åt andras konton och kan se vad de tjänat alltså? Eller är det gamla konton, kanske någon testmiljö? Eller krock med andra länder?

Dokumentera med skärmdumpar och spara ner innehållet i cookies från TradeDoubler om du vill hjälpa till att felsöka eller bara bevisa att något är knas. Om du har konto där, så kan det ju vara bra att få eventuella fel åtgärdade snarast.

Så glöm inte ta skärmdumparna!

Senast redigerad av jensplan den 2011-05-25 klockan 22:07 Anledning: Småfix
jensplan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-25, 21:50 #728
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Citat:
Ursprungligen postat av Max Visa inlägg
är det bara jag som sedan några dagar kommer in på andras konton, får upp gamla gränssnittet, får upp andra språk etc etc när jag loggar in hos tradedoubler...?
Det där problemet har ju uppmärksammats för något år sedan, då jag hade exakt samma problem. Trodde de hade åtgärdat det helt då? Hur ligger det till, TradeDoubler?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-26, 00:05 #729
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Max Max är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 721
Ja exakt, jag råkade inte ut för det sist och förutsatte också att det hade fixats. Orkar faktiskt inte spara cookies etc för chansen att td gör ngt åt det känns som minimal, i så fall får de höra av sig.
Max är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-27, 10:00 #730
TradeDoublers avatar
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
TradeDoubler TradeDoubler är inte uppkopplad
Flitig postare
TradeDoublers avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 321
Hej,

Vi har identifierat att några publishers har fått problem i inloggningen och således fått access till fel information. Vi ser självklart allvarligt på det och jobbar med både kortsiktiga och långsiktiga lösningar på problemet så att det inte kan uppkomma fler gånger. Så sent som igår släppte vi ytterligare en fix för att åtgärda problemet.

Om du har fått problem med inloggningen vill vi gärna komma i kontakt med dig så att vi kan åtgärda problemet omgående. Kontakta våra publisher managers [email protected] eller [email protected].
TradeDoubler är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017